Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,770   Posts: 1,484,280   Online: 1167

Results 1 to 10 of 10

Thread: JeeJee

Shooter
    35mm Pan

JeeJee

Nou, alvorens ik iets post zal ik me dan maar voorstellen.

Ik ben Jan-Jacob Luijendijk, kom uit de buurt van Rotterdam en ben student. Sinds vorige zomer ben ik eigenaar van een digicompact (blijf lezen, het wordt beter), waarna ik de fotografie ontdekt heb. Toen me werd gevraagd om een huwelijk vast te leggen met die compact vond ik dat niet kunnen. Na wat marktplaatswerk heb ik een analoge EOS500 kunnen vinden voor een schijntje, en er wat lenzenspul, afstandsbediening en een statiefje bij gekocht.

Met die EOS ben ik blij blijven doorschieten en nu blijk ik een groot fan van analoge fotografie. Zwart-wit, al ben ik er nog maar een beginner mee, geniet mijn voorkeur. Daarom komt er binnenkort ook een bescheiden doka(kosten drukken, student he). Ik ben op FAP al redelijk actief (vooral lezen, af en toe posten) en heb via daar APUG ontdekt. Nu is hier héél véél te vinden over doka, vandaar mijn inschrijving. Binnenkort zal ik ook wel een hele hoop domme vragen over ontwikkelen (en evt afdrukken) gaan stellen, dus bereid uzelve voor!

m vr gr,

JJ

Shooter
    4x5 Format
    Hoi Jay,
    Voel je welkom op de site en bedenk domme vragen bestaan niet, wel domme ant-
    woorden, maar die geven we hier doorgaans niet.

René de Caluwé

Shooter
    35mm
    Geweldig dat je in het digitijdperk analoge zwartwit werker ben geworden!
    Er valt heel veel moois in te ontdekken. Je hebt de tijd mee, voor een prik is goede analoge apparatuur te koop en met ondersteuning van Apug krijg je er ekstra zin in! Veel plezier.

Gr Sip

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Jay2x
    Nou, alvorens ik iets post zal ik me dan maar voorstellen.

Ik ben Jan-Jacob Luijendijk, kom uit de buurt van Rotterdam en ben student. Sinds vorige zomer ben ik eigenaar van een digicompact (blijf lezen, het wordt beter), waarna ik de fotografie ontdekt heb. Toen me werd gevraagd om een huwelijk vast te leggen met die compact vond ik dat niet kunnen. Na wat marktplaatswerk heb ik een analoge EOS500 kunnen vinden voor een schijntje, en er wat lenzenspul, afstandsbediening en een statiefje bij gekocht.

Met die EOS ben ik blij blijven doorschieten en nu blijk ik een groot fan van analoge fotografie. Zwart-wit, al ben ik er nog maar een beginner mee, geniet mijn voorkeur. Daarom komt er binnenkort ook een bescheiden doka(kosten drukken, student he). Ik ben op FAP al redelijk actief (vooral lezen, af en toe posten) en heb via daar APUG ontdekt. Nu is hier héél véél te vinden over doka, vandaar mijn inschrijving. Binnenkort zal ik ook wel een hele hoop domme vragen over ontwikkelen (en evt afdrukken) gaan stellen, dus bereid uzelve voor!

m vr gr,

JJ
    Hoi JJ

Welkom en vraag maar raak

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

m vr gr,

JJ
    Schitterend. Vraag maar op. Hier is wel wat sluimerende kennis aanwezig en op de engelse site is het zelfs moeilijk om alle info te blijven volgen.

mvrgr
    Fred

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    JJ van harte welkom. Kun je wat meer uitleggen waarom je analoog leuker vindt dan digitaal?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm Pan
    Quote Originally Posted by argentic
    JJ van harte welkom. Kun je wat meer uitleggen waarom je analoog leuker vindt dan digitaal?
    Ten eerste vind ik film gewoon geweldig, en dat kan ik niet verklaren. 't Zal de geur of nostalgie of iets anders onlogisch zijn. Daarbij neem ik analoog veel meer de tijd voor een foto. Het kijken, licht meten en uitsnijden komt ruimer aan bod. De laatste en misschien slechtste reden is, dat een analoog toestel vele malen goedkoper is (nu ja, dat ligt er een beetje aan wélk toestel) dan een digitaal.

Zwart-wit van film is -ook al nog niet zélf ontwikkeld- trouwens stukken mooier dan van mijn digicompact, hoe goed ik het ook bewerk met PS. Korrel van film wint het! Dat zelf ontwikkelen gaat binnenkort trouwens beginnen. Mijn vriendin heeft me de hele set cadeau gedaan voor kerst, de lieverd. En wat kiest ze uitgerekend uit om onder de boom te leggen?! De twee Patterson-tanks!

Shooter
    4x5 Format
    .
    De twee Patterson-tanks!
    Hallo Jay,
    Zo begint het, geweldig !! Natuurlijk is werken met PS ook leuk en je kan het in de huiskamer doen, maar wat mensen vaak vergeten zijn de kosten daarna om het geheel op papier te krijgen, en dan heb ik het nog niet over
    de kwaliteit. Overigens hoef je niet bang te zijn dat er geen materiaal meer
    voor handen blijft, want dat is het probleem niet, er zijn nog genoeg fabri-
    kanten die daar in voorzien.

René

Shooter
    Multi Format
    Mijn vriendin heeft me de hele set cadeau gedaan voor kerst, de lieverd. En wat kiest ze uitgerekend uit om onder de boom te leggen?! De twee Patterson-tanks!
    JJ,

je hebt een schat van een vriendin!
    Welkom op APUG.

G

Shooter
    Medium Format
    de kosten daarna om het geheel op papier te krijgen, en dan heb ik het nog niet over
    de kwaliteit
    Het eerste is nog enigzins te overzien, maar inderdaad alles bij elkaar genomen, zeker niet goedkoop. Het tweede wordt erg moeilijk tenzij je er echt veel geld tegenaan gooit.

Fabrikanten nog genoeg, het aantal multinationals in de analoge fotografie/doka materialen zal waarschijnlijk teruggaan naar slecht 1 grote fabrikant. Daarnaast veel kleinere bedrijven die wat gaten opvullen die o.a. Agfa Photo nu gaat achterlaten.

Overigens, welkom op APUG en veel plezier met je hobby.

Groetjes,

Robert

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin