Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,331   Posts: 1,537,213   Online: 874

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Van harte welkom Jeroen,

Je bent niet de enige die in digitaal begint en vervolgens op film en ZW doka overstapt. Ik ben zelf sinds 1986 verslaafd, en vrees dat ik er mijn leven lang niet meer af kom. Wees dus gewaarschuwd. Zoals je al hebt gemerkt zijn dit geweldige tijden voor ons. Professionele apparatuur die enkele jaren geleden nog onbetaalbaar was kun je nu voor een appel en een ei op de kop tikken.

Er zitten enkele juweeltjes bij je Amsterdam foto's.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Het is gelukt!!! Gister voor het eerst een paar afdrukken gemaakt. De eerste was al meteen goed gegokt. Had geen proefstrook gemaakt maar dacht, laat ik het eens op 5sec op f5.6 proberen. En ja hoor een prachtige zw afdruk. Wat is dit mooi zeg!!!Die focomat 1c is echt goed

Er zit veel meer diepte, detail in de foto dan mijn afgedrukte bij de Hema afgedrukte zw scans die in met mijn dsIV heb gemaakt. Hoe relaxed werken is dat zeg. En ga je naar bed dan heb je geen last van al die computerbeelden die door je hoofd flitsen. Ook vind ik het papier prachtig ilford multi rc deluxe.

p.s. ik heb ook een paar van die harmonika tanks gekocht. Daar heb ik de vloeistoffen in teruggegoten, kan ik deze nou volgende keer weer gebruiken? En hoe lang kan dat?

Jeroen
    No photographer is as good as the simplest camera....Edward Steichen...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Schokker
    Ook vind ik het papier prachtig ilford multi rc deluxe.
    En dan heb je nog niet met bariet gewerkt
    p.s. ik heb ook een paar van die harmonika tanks gekocht. Daar heb ik de vloeistoffen in teruggegoten, kan ik deze nou volgende keer weer gebruiken? En hoe lang kan dat?

Jeroen
    Niet echt lang: ontwikkelaar in oplossing MAXIMUM 3 dagen, fixeer misschien een maand, stop maakt niet uit (citroenzuurstopbad heeft wel de neiging om schimmel aan te zetten)

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    welkom en veel plezier Jeroen.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    ontwikkelaar in oplossing MAXIMUM 3 dagen, fixeer misschien een maand, stop maakt niet uit (citroenzuurstopbad heeft wel de neiging om schimmel aan te zetten)
    M.
    de amaloco 6006 durf ik rustig na 2 weken nog te gebruiken. Of je dan alles uit het papier geperst krijgt weet ik niet, maar voor bv kontaktvellen is het dan nog prima.
    Ik gebruik ook harmonicaflessen en op het moment dat ik nieuwe chemie aanmaak (x89 en s10), spoel ik ze 3x uit met zeer heet water uit de kraan. tot nu toe nog geen schimmel probleem gehad.

Shooter
    35mm
    Willie Jan,

Bedankt, ik gebruik trouwens precies dezelfde chemie. Ik ga het gewoon van het weekend weer proberen met dezelfde chemie.

p.s. ik heb de foto's meegenomen naar mn werk, ze liggen op mn bureau en vraagt iemand...waar heb je die gekocht? Uhh nouha zelf afgedrukt...neee hoe? dat meen je niet ;-))

Shooter
    35mm
    Ha Jeroen, ik heb je al ontmoet op FAP, daar stelde je dezelfde vragen.
    Lees het antwoord op FAP. Wellicht vind je hier eerder de goede antwoorden dan op FAP zeker als het gaat om analoog.
    Maar evengoed, welkom alhier

Shooter
    35mm
    Hanfo idd,

bedankt nog, denk wel dat ik mij de komende tijd meer ga concentreren op dit forum, hier zit echt mega veel kennis heb ik al door. Dat is toch wel mooi aan dat digitale he...de communicatie. Maarja analoog afspreken met je vrienden in de doka is nog mooier, ga ik zaterdag doen ;-)

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Hanfo idd,

bedankt nog, denk wel dat ik mij de komende tijd meer ga concentreren op dit forum, hier zit echt mega veel kennis heb ik al door. Dat is toch wel mooi aan dat digitale he...de communicatie. Maarja analoog afspreken met je vrienden in de doka is nog mooier, ga ik zaterdag doen ;-)
    Beste Schok,

Er bestaat ook goeie literatuur.
    De drie boeken van Ansel Adams.
    De Way Beyond Monochrome
    Ook zoeken naar info om in stops te redeneren bij het afdrukken in de doka.

Andere tips; altijd tijd en gradatie op achterzijde van je print noteren.
    Of een plakboek aanleggen met uit kranten geknipte beelden die "jij" goed vindt enz.

Apug zou maar eens een workshop moeten inrichten voor de beginners.
    Een zaterdagje of twee.

mvrgr
    Fred

Shooter
    35mm
    Dat is idd een erg goed idee Fred. Ik meld me vast aan ;-)

Het was wel een fantastisch moment gister en helemaal ongelovelijk dat de eerste foto meteen lukte. Daarna had ik nog een toevalstreffer. Ik had een foto van een zwerver uit amsterdam. Op zijn gezicht valt veel licht. Bij de afdrukcentrale kwam zijn gezicht er op de foto veels te licht uit. Bij die van mij niet...sometimes you must be lucky. Ik heb de foto meegenomen naar mn werk om af en toe te bekijken, geloof het nog steeds niet.

p.s.
    Ik ben trouwens wel geintresseerd in die focusklemmen van de focomat 1C, ik weet niet wat je er voor vraagt ofzo?

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin