Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,695   Posts: 1,549,066   Online: 1031

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 24

Shooter
    35mm

Nieuw lid uit Almere

Hallo allemaal,

Mijn eerste post hier, een korte introductie over mijzelf en fotografie. Ik ben Jeroen Schokker uit Almere en zo'n 1,5 jaar geleden in de ban van het fotograferen geraakt. Met een canon a60 digicam heel veel geoefend. Daarna een 300D aangeschaft en begon eens te kijken naar wat fotografie nog meer te bieden had.

Plots vond ik op zolder een zorki 4 van mn opa, helemaal nieuw. Dia er in en wat werd mijn fotowereld toch mooier ;-) Daarna een Pentax Spotmaic gekocht waarmee in nu nog veel schiet, scan mijn dia's in met een DSIV. Langzamerhand in aanraking gekomen met zw en heb deze week een focomat 1c met div dokaspullen voor weinig op de kop getikt.

Daar wil ik de komende tijd veel mee gaan oefenen, het lijkt me fantastisch op eens een zw foto zelf te ontwikkelen.

Op deze site staan wat foto's van mij:
    www.flickr.com/photos/schokker

Ik hoop dat ik met jullie veel informatie kan uitwisselen over het fotograferen.

Groeten,

Jeroen
    Last edited by Schokker; 01-09-2006 at 03:47 AM. Click to view previous post history.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Welkom Jeroen,

Ik hoop dat je net zoveel fun hebt aan het dokawerk ('t verslavend !) als de meesten (iedereen ... ) hier op het forum,

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Zien er goed uit die foto's. Zo te zien tevens een fervent watersporter.

Hopelijk neemt het foto-en dokawerk niet al te verslavende vormen aan, kan best wel heftig worden. En uiteraard welkom op APUG.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Hopelijk neemt het foto-en dokawerk niet al te verslavende vormen aan, kan best wel heftig worden.

Groetjes,

Robert

Wat je me daar zegt

Welkom, Jeroen!

G

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Jeroen. Welkom. Mooie archtectuurfoto's!

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Jeroen,
    Enjoy the club.
    harry

Release, the best you can do...

Schotc's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Pas op voor het, doka virus, als je eenmaal zelf je negatieven en foto’s begint te ontwikkelen is er geen weg meer terug.

Welkom op APUG.

Schotc

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Welkom Jeroen. Die 1c is een pareltje van een vergroter. Indien je wisselstukken nodig hebt, of een intakte perfecte grondplank mail maar. En vermoedelijk hier ook de handleiding.

Verken het bariet afdrukken, maar opgepast, het dokawerk wordt snel een drug...

Shooter
    35mm
    Hoi Fred, mooi dat je een focomat kenner bent. Ik heb de handleiding op internet gevonden. Ben bezig geweest om de autofocus goed in te stellen. Tijdens het lezen kwam ik er achter dat ik die "clamps" mis die aan de lens/scherstelring gezet worden. Dient zo'n clamp als lens vastzetter/referentiepunt?

Verder las ik her en der iets over een anti-newton ring, heb ik deze nodig?

En wisselstukken....hmm waar dienen die voor om filters in te zetten ofzo.

Ben op dit moment het basisboek zw fotografie aan het lezen van Mich Buschman, zoals je hebt gemerkt moet ik nog veel leren ;-)
    No photographer is as good as the simplest camera....Edward Steichen...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Geen kenner (daarvoor één links hand te veel... ), maar wel gebruiker en waardeer het vergroterje wel.
    Heb hier een 1c voor reserve onderdelen...en ook die anti-newton ring...
    Op studiereis naar het verre Vlaanderen?? -)

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin