Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,813   Posts: 1,581,593   Online: 862

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: WITZ

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format

WITZ

Hallo nederlandstalige members,

Na meer dan een jaar meekijken en later eens aanmelden lijkt het mij leuk om me ook eens voor te stellen.
    Ik heb me maar WITZ genoemd Wit Z(wart) dat geeft meteen aan wat ik vooral doe.
    Sinds anderhalf jaar werk ik met een Mamiya 645M. prettige camera. Daarvoor een minolta. Middenformaat is toch wel top.
    Favoriete onderwerpen: mensen in hun omgeving, of oude vervallen huisjes, water.

Een paar vragen:
    hoeveel nederlandstalige members zijn er eigenlijk?
    Zijn er een paar in de buurt van Ermelo (mijn woonplaats)? Want ik krijg de indruk dat het hier in de buurt droevig gesteld is met APUG mensen. Mijn fotograaf wil eigenlijk geen DOKA materiaal voor me bestellen, enz.

Verder vond ik in de kringloopwinkel voor € 2,00 een Kleurenanalyser van Philips, zonder gebruiksaanwijzing. Wie weet hoe zo'n ding werkt?
    Is er eigenlijk wel geschikt kleurpapier te krijgen? Ik had van een ver verleden een Drum van jOBO dus ontwikkelen moet niet zo'n probleem zijn.

aDieu,
    Johan

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Johan,
    Welkom hier bij Apug. Geen idee hoeveel Nederlandstalige leden er zijn? Twintig, dertig wellicht.
    Dokamateriaal...dat wordt bestellen via internet of neem eens contact op met Wolt in Zwolle. www.wolt.nl of www.fotohuisrovo.nl of www.fotoimpex.de
    De kleurenanalyser: als het een PCA 061 is kan ik wel een kopietje van de handleiding maken. Zelf maak ik geen kleurafdrukken maar ik weet wel dat het te koop is van het merk Fuji. Chemicaliën van Amaloco.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Johan,
    Het ligt er maar aan wat je in de buurt vindt... Maar allereerst van harte welkom op APUG. Een waarschuwing vooraf, het is wel verslavend als je er eenmaal besmet mee bent. Voor zover bekend zijn er APUGgers in en rond Deventer, Hengelo Ov, Amersfoort, Nijmegen en de Randsteden. Als je (of iemand anders) nog op zoek bent naar een vergroter Philips PCS 2000 met het befaamde electronic tri one system, incl. het aanstuursysteem en de transformator en de Componon S 2,8/50mm. dan kun je deze gratis afhalen bij mij. Veel plezier op APUG.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka View Post
    ... voor zover bekend zijn er APUGgers in en rond Deventer, Hengelo Ov, Amersfoort, Nijmegen en de Randsteden.
    Tenzij Eindhoven ook bij de randstad hoort... zijn d'r ook daar APUGers ;-). Zeg, die Componon-S... doe je die gratis weg???

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    JA, alleen in combinatie met de vergroter.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Johan,

Een PCA 061 handleiding staat nog op mijn PC. Voor 10 jaar mee gewerkt. Tegenwoordig toch maar een FEM-Kunze CFL-4012. Voor met een 061 te werken heb je een diffuserschijf nodig want het apparaat kan alleen een integraalmeting doen in 3 stappen YMC.

Drumontwikkeling kan wel maar verveelt gauw ivm spoelen en drogen. Een (kleine) doorloopmachine is dan wel erg handig of een sleufprocessor (b.v. Nova).

Overigens, welkom bij APUG.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    JA, alleen in combinatie met de vergroter.
    LOL... rare tijden ;-)

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format

philips pca 2000

Johan,
    Het ligt er maar aan wat je in de buurt vindt... Maar allereerst van harte welkom op APUG. Een waarschuwing vooraf, het is wel verslavend als je er eenmaal besmet mee bent. Voor zover bekend zijn er APUGgers in en rond Deventer, Hengelo Ov, Amersfoort, Nijmegen en de Randsteden. Als je (of iemand anders) nog op zoek bent naar een vergroter Philips PCS 2000 met het befaamde electronic tri one system, incl. het aanstuursysteem en de transformator en de Componon S 2,8/50mm. dan kun je deze gratis afhalen bij mij. Veel plezier op APUG.
    Wel leuk, zo'n aanbod, maar ik heb aleen vergroter durst m601 inclusief kleurkop, voor kleinbeeld en middenformaat, inclusief condensors voor alleen zwart wit, inclusief 50 mm nikon en 80 mm schneider.
    Voorlopig genoeg,
    Johan

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis View Post
    Johan,

Een PCA 061 handleiding staat nog op mijn PC. Voor 10 jaar mee gewerkt. Tegenwoordig toch maar een FEM-Kunze CFL-4012. Voor met een 061 te werken heb je een diffuserschijf nodig want het apparaat kan alleen een integraalmeting doen in 3 stappen YMC.

Drumontwikkeling kan wel maar verveelt gauw ivm spoelen en drogen. Een (kleine) doorloopmachine is dan wel erg handig of een sleufprocessor (b.v. Nova).

Overigens, welkom bij APUG.

Groetjes,

Robert
    Hoi Robert,

Kun je me die handleiding mailen,

Johan

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    WITZ van harte welkom op Apug. In de nieuwe forrum software kan ik geen lijst meer oproepen van de Nederlandse leden. Maar volgens de laatste telling waren dat er meer dan 50. En er is plaats voor meer

Niet iedereen schrijft ook regelmatig. Een aantal leden leest alleen mee. En sommigen corresponderen vooral in de engelstalige sectie.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin