Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,700   Posts: 1,549,206   Online: 1188

Results 1 to 9 of 9

Thread: Mike....

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format

Mike....

Na een tijdje hier gelezen te hebben en veel info tot me genomen te hebben zal ik me ook even voorstellen.

Het doka werk ken ik nog van vroeger toen ik met mijn vader meekeek als hij aan het printen was. Mijn oom die pers fotograaf bij slijthof was heeft ook nog veel zelf geprint, heb ik laatsts van mijn tante gehoord.
    Erg magisch als je als kleine jongen de foto ziet verschijnen in de ontwikkel bak. Ik heb in die tijd ook wel wat geprint.
    Het enige nadeel was dat je eerst de hele eetkamer moest verduisteren en dan op de eettafel alles uitstallen om te gaan printen.

Sinds mijn jeugd heb ik weinig meer aan fotografie gedaan totdat ik een paar jaar geleden met digitale fotografie ben begonnen. En van het een komt het ander, de oude Practica B200 bij mijn vader opgehaald en naast het digitale ook met analoog begonnen. Een paar foto cursussen gevolgd en daarbij ook een doka cursus samen met mijn vrouw. Nu is het virus bij ons ingeslagen en is inmiddels de kelder omgebouwd tot vaste doka. Afgelopen maandag de eerste prints gemaakt op Agfa brovira papier van 1969 , en natuurlijk de handjes van mijn kinderen onder de vergroter net zoals ik uit mijn jeugd weet te herinneren bij mijn pa in de doka!!
    Mijn oudste zoon (9) vond het ook wel erg interessant dus misschien ook wel een klein dokamannetje in de dop.

Ik schiet tot nu toe op kleinbeeld en met 6 x 4,5 maar heb afgelopen weekend meet een hasselblad een rolletje mogen schieten en 6x6 ziet er wel erg mooi uit dus dat wordt sparen voor een 6x6.
    Analoog is gewoon verslavend.....

groeten.

Mike Hulsman.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    Na een tijdje hier gelezen te hebben en veel info tot me genomen te hebben zal ik me ook even voorstellen.

Het doka werk ken ik nog van vroeger toen ik met mijn vader meekeek als hij aan het printen was. Mijn oom die pers fotograaf bij slijthof was heeft ook nog veel zelf geprint, heb ik laatsts van mijn tante gehoord.
    Erg magisch als je als kleine jongen de foto ziet verschijnen in de ontwikkel bak. Ik heb in die tijd ook wel wat geprint.
    Het enige nadeel was dat je eerst de hele eetkamer moest verduisteren en dan op de eettafel alles uitstallen om te gaan printen.

Sinds mijn jeugd heb ik weinig meer aan fotografie gedaan totdat ik een paar jaar geleden met digitale fotografie ben begonnen. En van het een komt het ander, de oude Practica B200 bij mijn vader opgehaald en naast het digitale ook met analoog begonnen. Een paar foto cursussen gevolgd en daarbij ook een doka cursus samen met mijn vrouw. Nu is het virus bij ons ingeslagen en is inmiddels de kelder omgebouwd tot vaste doka. Afgelopen maandag de eerste prints gemaakt op Agfa brovira papier van 1969 , en natuurlijk de handjes van mijn kinderen onder de vergroter net zoals ik uit mijn jeugd weet te herinneren bij mijn pa in de doka!!
    Mijn oudste zoon (9) vond het ook wel erg interessant dus misschien ook wel een klein dokamannetje in de dop.

Ik schiet tot nu toe op kleinbeeld en met 6 x 4,5 maar heb afgelopen weekend meet een hasselblad een rolletje mogen schieten en 6x6 ziet er wel erg mooi uit dus dat wordt sparen voor een 6x6.
    Analoog is gewoon verslavend.....

groeten.

Mike Hulsman.
    Hoi Mike welkom... Misschien kan ik je overtuigen met een 4x5 TC ? hahahah

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    Hoi Mike welkom... Misschien kan ik je overtuigen met een 4x5 TC ? hahahah

Marc
    Als ik het opnieuw kon doen was ik meteen naar 4x5 (of nog groter) gegaan.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Marc,

Misschien in de toekomst.
    Wel heb ik een pak polaroid b/w liggen voor 4x5, kreeg ik bij een complete doka set die ik heb geruild voor een kratje palm ;-)...
    Maar daar kan ik nu zelf weinig mee, of kan ik daarmee een erg grote pinhole van maken.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    kwestie van grote pinholes....
    zie Felten Messinger
    Voyages Immobiles
    fotografiemuseum charleroi
    bespreking vandaag in "de standaard"

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Welkom Mike,

Overigens zijn met 35mm ook de mooiste foto's te maken!!!

Jaap Jan

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Mike (en vrouw) van harte welkom.

Verslaving aan analoog : You can check out when you want, but you can never leave...
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Mike,

Van Harte Welkom.
    Het is net Wehkamp........., je komt er nooit meer van af.

groet,

Theo

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    ---------------------
    Het is net Wehkamp........., je komt er nooit meer van af.
    ------------------------
    Wat is dat nou weer voor enge ziekte?
    Maar het is waar, je komt er nooit meer vanaf.

Mike welkom,
    Johan Ebbers

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin