Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,921   Posts: 1,522,072   Online: 790

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    Multi Format

Andrey Donchev's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hi, I saw your add this morning ad did plan to contact you with some inquiry regarding your products. I still plan to do it, but first need to check the exact dimensions. I post this note to congratulate you and to say that is always pleasant to see that the people from Europe starts to withstand the notorious enterprising spirit of the guys from the new world!

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Geert,
    Een fantastisch initiatief.
    Ben het met bovenstaande eens.
    Kun je hier eens uitleggen waarin jouw GG's uitblinken t.o.v. bijv. SS. Behalve dan dat je ze ook voorziet van grids?
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Kun je hier eens uitleggen waarin jouw GG's uitblinken t.o.v. bijv. SS. Behalve dan dat je ze ook voorziet van grids?
    Bedankt Harry,

Aangezien ik nog nooit een SS glas gezien heb, kan ik echt niet vergelijken. De enige andere soorten zijn de Sinar glazen.

Mijn grootste troef is de leveringstermijn, binnen de 3 weken heb je je glas thuis.
    Voorts zijn het uiteraard netjes afgewerkte matglazen, helder en fijn van korrel. Ik heb wat geëxperimenteerd met de helderheid om het gemak van scherpstellen te behouden en ben ervan overtuigd dat ik op dit vlak in de goeie richting zit. Zelf gebruik ik amper nog een loep op de 4x5".

Groeten,
    G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ziet er netjes uit Geert. Ik zag in ieder geval genoeg op je GVB grondglas, maar heb natuurlijk geen referentie omdat ik nog nooit met LF heb gewerkt.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De SatinSnow GG gaan er prat op dat ze een hogere helderheid hebben (1-2 stops?) dan de standaard gemonteerde. Linhof wel te verstaan. Als tweede USP claimen ze dat je bij het scherpstellen met de loep géén korrel ziet. Dat zou het scherpstellen nauwkeuriger maken aangezien je soms geneigd bent op de korrel scherp te stellen ipv op het beeld.
    Je levertijd is zeker een grote plus...
    harry

Shooter
    Multi Format
    Harry,

vergelijken met "standaard gemonteerde" matglazen is moeilijk en tergelijkertijd ook gemakkelijk. Als ik de kwaliteit van mijn glazen vergelijk met een "acid etched" grondglas, dan kom ik probleemloos aan vergelijkbare resultaten!
    Wanneer je vergelijkt met een standaard Sinar matglas, dan is het verschil al veel minder dramatisch.

De kleinere formaten matglas (minder dan 8x10" of 18x24cm) krijgen bij mij trouwens een extra behandeling om een fijnere korrel te verkrijgen. Bij grotere formaten is dit 1) veel te arbeidsintensief en 2) minder nuttig omdat een groter matglas het scherpstellen sowieso al vergemakkelijkt.

Mocht je zin hebben om naar de instuif van The B&W factory in Willebroek te komen op 8 september, wees welkom, dan zal ik zeker mijn verschillende camera's voorzien van mijn eigen produkt, meehebben zodat je in persoon de kwaliteit kan beoordelen.

Groeten,
    Geert

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Zie PM
    harry

Curt's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    15
    How do these compare to the Satin Snow GG that Dave Parker makes?
    Everytime I find a film or paper that I like, they discontinue it. - Paul Strand - Aperture monograph on Strand

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin