Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,998   Posts: 1,524,314   Online: 878

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

X-pan en omkleuringen.

hallo,iedereen.
    Ik heb nog enige vragen aan degene die geinteresseerd zijn . Wie heeft ervaring met de Hasselblad x-pan, een kleinbeeld panoramacamera. Omdat als ik werk met mijn gewone kleinbeeld of mittenformaat dan maak ik gebruik van de hyperfocale manier van scherpstellen. Dus volledige scherpte. Ik maak vooral landschappen en interiuers. Dewelke voor mij veel scherpte vragen.
    Maar met de x-pan is dat niet mogelijk door de constructie van de lens, mijn vraag nu is er een andere mogelijkheid om hier met de schrepte om te gaan.
    Een andere vraag heeht er iemandt ervaring met het meervoudig omkleuren van een zw. foto, hiermee bedoel ik op een foto bv. een sepia, blauwe en selenium na elkaar omkleuren. Heeft iemandt hier ervaring mee
    Bedankt op voorhand.
    Ludo van eynde.

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Hallo,

Het omkleuren wil ik me in de toekomst ook eigen maken.
    Het "Handboek Monochrome" van Tony Worobiec & Ray Spenece beschrijft dit onderandere.
    Er zijn met omkleuren en dubbel omkleuren mooie dingen te bereiken.
    Op de fotograficabeurs in houten heb ik de mijne gekocht en ze gingen als warme broodjes.

succes
    Daniel

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    hallo,iedereen.
    Ik heb nog enige vragen aan degene die geinteresseerd zijn . Wie heeft ervaring met de Hasselblad x-pan, een kleinbeeld panoramacamera. Omdat als ik werk met mijn gewone kleinbeeld of mittenformaat dan maak ik gebruik van de hyperfocale manier van scherpstellen. Dus volledige scherpte. Ik maak vooral landschappen en interiuers. Dewelke voor mij veel scherpte vragen.
    Maar met de x-pan is dat niet mogelijk door de constructie van de lens, mijn vraag nu is er een andere mogelijkheid om hier met de schrepte om te gaan.
    Een andere vraag heeht er iemandt ervaring met het meervoudig omkleuren van een zw. foto, hiermee bedoel ik op een foto bv. een sepia, blauwe en selenium na elkaar omkleuren. Heeft iemandt hier ervaring mee
    Bedankt op voorhand.
    Ludo van eynde.
    IMHO: Voor landschappen en intérieurs zou ik heel vlug kiezen voor een TC.
    Hier zijn wel wat 4/5 inch gebruikers.
    Uit een 4/5 inch negatief krijg je wel een super panorama... :-)

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

omkleuringen

Voor hen die geinteresseerd moesten zijn in omkleuringen een adres , een boek van Tim Rutman.
    The Master Photographer's
    Toning Book
    The Definitive Guide
    Tim Rutman
    Een ongelooflijk boek voor hen die geinteresseerd in omkleuringen , alle dingen die ik vroeger deed om dubbele omkleuringen op een foto te krijgen , waren zacht uitgedrukt heel verkeerd.
    Echt een aanrader.
    Ludo.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin