Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,956   Posts: 1,522,868   Online: 1122

Results 1 to 9 of 9
    mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format

Ruud stelt zich voor

Last edited by argentic; 12-23-2007 at 05:19 AM. Click to view previous post history.
    --Mike

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    hallo,ik zal me even voorstellen,ik ben Ruud,55 jaar,zo,n 20 jaar geleden gestopt met fotograferen,de financieen lieten het niet meer toe,alles opgeruimd,maar nu eindelijk weer begonnen,het kriebelde zo,ergens,ik miste wat,dus een camera gekocht,kleinbeeld,en later een 6x6,nu ben ik bezig om een doka te bouwen,ik kan er geen duizenden aan uitgeven,dus marktplaats afgestruind,en nu ben ik in bezit van 2x Agfa varioscop 60 vergroters,voor nop,en een philips en Lici colorstar lichtmeters,voor 20 euri en een Peak korrelzoeker,voor een geeltje,en alle aanverwante artikelen die men nog nodig heeft in de doka voor luttele euri,s,ik heb een vreselijke zware werkbank in elkaar weten te zetten,van heel dik meubelplaat,ook voor niets,aan het einde van deze maand moet ik toch vrije dagen opmaken,dus moet het er van komen,dus moet er gebouwd worden,ik mag,geloof ik,wel zeggen,dat de fotogoden met mij zijn,maar nu het volgende,toen gebruikte ik Ilford papier en chemie,maar ,omdat ik om mij heen hoorde,dat de bekende merken langzaam maar zeker stoppen met het dokagebeuren,ben ik eens verder gaan kijken,en vond ik Kentmere papier,ik vond het een mooi papier,en zou dat eens willen proberen,heeft iemand van jullie daar ervaring mee,en zoja,welke ontwikkelaar erbij,ik wil me dan richten op het barietpapier,is dit in multicontrast verkrijgbaar,ik wil niet zo,n enorme verzameling van dozen papier,zoals toen,dat vind ik verschrikkelijk,je ziet dan door het bos de bomen niet meer,en ik las ook op deze site dat van Puffelen er mee kapte,dat is wel jammer voor mij,want dat was de dichts bijzijnde dealer van dat papier,maarja,het zij zo,het kan natuurlijk niet allemaal meezitten,wat ik ook nog even wil vertellen,ik dacht dat ik zo,n beetje de laatste was op analooggebied,iedereen heeft het over digitaal,waar je ook komt,en dan moest ik vertellen dat ik dus nog gewoon met rolfilm werkt,ten eerste weet de massa nog nieteens wat rolfilm is,enkel kleinbeeld,en ze kijken je dan zo meewarig aan,op de fotoclub ben ik de enigste nog met analoog,daarom ben ik blij dat ik deze site hebt gevonden,het stimuleerd me,in mijn gedachte,om door te blijven gaan met analoog,trouwens,het is gewoon veel mooier,punt.ik hoor nog wel van jullie,groetjes,Ruud.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Ruud,

Rotterdam is ook nog redelijk dichtbij Den Haag. Dus als je naar Klein professional op het Weena gaat kan je daar ook Kentmere, Ilford etc. kopen.
    Ik ga daar ook vaak naar toe, ze hebben nog veel analoog spullen op voorraad.
    Last edited by mhulsman; 12-05-2007 at 07:57 AM. Click to view previous post history.
    --Mike

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    hallo Mike,even ter verduidelijking,ik woon in Oegstgeest,bij Leiden,was ik vergeten te vertellen,maar het is een makkie om even naar Den Haag te karrenmaar in ieder geval bedankt voor je info,groetjes,Ruud.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ruud,
    Allereerst van harte welkom hier.
    Kentmere kan ik je van harte aanbevelen. Kan in elke goede papierontwikkelaar ontwikkeld worden. Het Fineprint FB Gloss is een mooi neutraal zwart Barietpapier.
    Succes met het afbouwen van je DoKa. Zo op het eerste gezicht heb je al goede spullen weten te ritselen.
    Doorgaan... vooral doorgaan...
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    1) Kentmere papier,ik vond het een mooi papier,en zou dat eens willen proberen,heeft iemand van jullie daar ervaring mee,en zoja,welke ontwikkelaar erbij

2) wat ik ook nog even wil vertellen,ik dacht dat ik zo,n beetje de laatste was op analooggebied,iedereen heeft het over digitaal,waar je ook komt,en dan moest ik vertellen dat ik dus nog gewoon met rolfilm werkt,ten eerste weet de massa nog nieteens wat rolfilm is,enkel kleinbeeld,en ze kijken je dan zo meewarig aan,op de fotoclub ben ik de enigste nog met analoog,daarom ben ik blij dat ik deze site hebt gevonden,het stimuleerd me,in mijn gedachte,om door te blijven gaan met analoog,trouwens,het is gewoon veel mooier,punt.ik hoor nog wel van jullie,groetjes,Ruud.
    1)
    Ook ik gebruik kentmere bariet zoals harry al aangaf. Een heel mooi papier. Let wel dat het drogen voor velen een probleem is daar het krult. Ik span het met aquareltape op een glasplaat en laat het drogen aan de lucht.
    Voor ontwikkelaar gebruik ik van amaloco: am6006 en x89(fixeer) en stopbad s10

2)
    Ook hier in het zuiden des lands wordt je als analogist raar aangekeken bij fotoclubs bv. We hebben nu een groepje van 5 analogisten die in de buurt van eindhoven bij elkaar komen voor z/w. Er wordt gewerkt op 6x6 en 4x5.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Krullen van Kentmere heb ik geen overdreven last van. Leg de prints gewoon te drogen op de krant van gisteren (belangrijk om geen verse krant te nemen) en nadat de prints aangedroogd zijn, na ongeveer een uurtje, draai ik ze om met het beeld naar beneden en laat ze verder drogen. Volgende dag even met de spons achterkant iets bevochtigen en tussen een paar kartonnetjes, paar boeken erop en 's avonds mooi vlak om op te plakken. probleem- en stressloos.
    harry

Release, the best you can do...

Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Ook ik gebruik Kentmere, doe dat in de Amaloco 6006 en droog op glas, net als Willie Jan. Ik ben hier zeer tevreden over. M´n papier, chemie en films koop ik overigens in Belgie bij Grobet in Antwerpen. Grote sortering, vriendelijke prijs en vriendelijke mensen. Ik woon vlak bij de grens en op zaterdag met de trein van Essen naar Antwerpen is een genot. Voor de prijs van een weekendretourtje in Belgie kan ik hier m´n auto amper starten. En van de overschot drink ik een lekker pintje in Antwerpen.
    groet, Adri

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ruud van harte welkom.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin