Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,770   Posts: 1,484,231   Online: 993

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27

Thread: Robbedoes

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Gary,

Heb jij de Minox nog en welk type is het?
    Er is een aardige site (http://photo.net/bboard/forum?topic_id=1561) gewijd aan Minox. Je vindt daar veel informatie.
    Het aardige van zo'n kleine kamera is dat je die altijd bij je kunt steken en niemand neemt je serieus dus is fotograferen heel eenvoudig op straat.
    En voor wat betreft slordigheid lijkt me dat wel mee te vallen, grootformaat betekend toch heel precies werken?

Steve Smith's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    122
    Welcome from the Isle of Wight.

Steve.

Shooter
    4x5 Format
    En voor wat betreft slordigheid lijkt me dat wel mee te vallen,(
    volgens mij komt elk stofje op je beeld als een boomstam, laat staan een vingerafdruk. :-

Andy K's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    81
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Hi Andy,

Thanks for welcoming.
    What about the "Show Of Hands" footer, are you a memeber of the band?

Hi Rob. No I am not a member of the band, I wish I was! I just like their music.

-----------My Flickr-----------
    Anáil nathrach, ortha bháis is beatha, do chéal déanaimh.

Shooter
    35mm
    Rob welkom!

het is een leuk interessant forum met veel analoge freaks, dus sowieso gezellig

Ik weet ook nog niet alles dus ben erg benieuwd wat een Minox is?

Groetjes van Anke

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Welkom, we kunnen altijd wel zo'n enthousiaste poster als jou er bij gebruiken. Schut het forum maar eens op, ga voor het record! Maar je foto in zwart-wit is toch mooier
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Welkom, we kunnen altijd wel zo'n enthousiaste poster als jou er bij gebruiken. Schut het forum maar eens op, ga voor het record! Maar je foto in zwart-wit is toch mooier
    Die foto is afkomstig van de opdracht "zelfportret" van de academie. Notabene digitaal opgenomen op de Veluwe! Met wat geluk kan ik die wel monochroom maken maar dan wordt het wel photoshppen :-)

En Jaap, ben jij niet die groot formaat man?
    Last edited by Robbedoes; 01-25-2008 at 08:22 PM. Click to view previous post history.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by ankepanke View Post
    Rob welkom!
    het is een leuk interessant forum met veel analoge freaks, dus sowieso gezellig
    Ik weet ook nog niet alles dus ben erg benieuwd wat een Minox is?
    Groetjes van Anke
    Dank je voor het onthaal!!

Ach, wat is een freak... Weet jij niet wat een Minox is? Dat is een kamera ontwikkeld door Water Zappf [1]. Walter is jammer genoeg recentelijk overleden, nog werkend aan een nieuwe Minox.

Ik heb een A, B en een C en om je een idee te geven, die kamera's zijn niet veel groter dan een gemiddelde wegwerp aansteker. En om het te completeren heeft Walter ook nog een daglicht ontwikkeltank en een vergroter bedacht. Die heb ik ook, gekocht van de poet die mijn vader na heeft gelaten (klein blijft klein :-)

Het opnameformaat is 8 x 11 mm. Heel erg klein dus maar gelukkig is het lensje heel goed en het filmpje wordt in een soort kommetje gedwongen. De vergroter heeft dat kommetje ook. Voor wat betreft de foto's, die komen overeen met wat het menselijk oog ziet, heel vreemd maar je moet het echt eens bekijken [2].

Ik zal je niet verder lastig vallen over fora, groepjes en clubjes want die zijn er zat. Alleen niet in Nederland....

Als mijn B terug is van een onderhoudsbeurt in de VS zal ik je wel eens wat tonen.

[1] http://www.minox.com/index.php?id=16&L=1
    [2] http://www.galleryobscura.com/galler...php?category=5

Groetjes,

Rob

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    volgens mij komt elk stofje op je beeld als een boomstam, laat staan een vingerafdruk. :-
    Gary, dat valt heel erg mee. Gewoon een keer een setje kopen bij Marcus[1] en zien hoe het gaat.

[1] http://www.8x11film.com/spur/navdeu.html

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Andy K View Post
    Hi Rob. No I am not a member of the band, I wish I was! I just like their music.
    Hi Andy, just keep practioning and maybe someday...
    I'll give them a try, the guys seem allright. Never heard off them actually and I'm living some hundreds miles from the UK....

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin