Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,536   Posts: 1,544,121   Online: 938

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Begrijp ik uit jouw woorden dat je geen doka tot je beschikking hebt. Is er dan niets in de buurt waar je woont?
    Dat is correct; we gaan binnenkort naar Amsterdam verhuizen. Hoewel ik misschien geluk heb, en een ruimte kan omtoveren tot een tijdelijke doka zal er zeker geen plek zijn voor een permanente doka... en uit het verleden weet ik, dat je dan wel héél graag moet willen afdrukken om het werk van het opbouwen en afbreken te 'compenseren' (en zodoende ook flink wat tijd ervoor nemen; "even een afdruk maken" is er dan niet meer bij).
    Maar ik denk wel dat er in Amsterdam nog ergens een "groepsdoka" te vinden moet zijn. Dus het zal een beetje behelpen worden.
    Jeroen

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Dat is correct; we gaan binnenkort naar Amsterdam verhuizen. Hoewel ik misschien geluk heb, en een ruimte kan omtoveren tot een tijdelijke doka zal er zeker geen plek zijn voor een permanente doka... en uit het verleden weet ik, dat je dan wel héél graag moet willen afdrukken om het werk van het opbouwen en afbreken te 'compenseren' (en zodoende ook flink wat tijd ervoor nemen; "even een afdruk maken" is er dan niet meer bij).
    Maar ik denk wel dat er in Amsterdam nog ergens een "groepsdoka" te vinden moet zijn. Dus het zal een beetje behelpen worden.
    Jeroen
    Jeroen, je kent mijn doka. Het is gewoon een kamer, en je schuift wat lichtdichte gordijnen dicht. Klaar ben je! Na afloop moet je de bakken wel opruimen. Als je een perzisch tapijt op de tafel hebt liggen, zou ik er wel een stuk linoleum tussen leggen.

Jed

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Jeroen
    Bij ACF(Amsterdams centrum voor fotografie) hebben ze een groeps doka.
    www.acf-web.nl
    Toen ik daar een doka cursus deed hadden ze ongeveer 10 kleinbeeld en 1 66 vergroter. Er mocht alleen pe papier gebruikt worden. in baden en ontwikkel machine.

Daniel

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Jeroen, je kent mijn doka. Het is gewoon een kamer, en je schuift wat lichtdichte gordijnen dicht. Klaar ben je! Na afloop moet je de bakken wel opruimen. Als je een perzisch tapijt op de tafel hebt liggen, zou ik er wel een stuk linoleum tussen leggen.
    We zijn nog niet verhuisd, dus ik weet nog niet hoe de situatie ter plekke gaat worden... maar als de nood hoog wordt zal ik waarschijnlijk inventief worden :-). Bedankt trouwens voor de tip Daniel!

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Jeroen, heb je al contact gehad met Willem? Ik neem aan dat je ook zijn thread voor de opzet van een gemeenschappelijke doka in de Haarlemmermeer al een keer bent tegengekomen? Vanuit Amsterdam zou dat goed te doen zijn...:

http://www.apug.org/forums/forum78/4...emmermeer.html

Daarnaast heeft wellicht de Rietveld academie nog wat?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik kan me niet voorstellen dat er in Amsterdam geen groepsdoka te vinden is. Of dat je misschien van de doka van een ander gebruik mag maken.

En anders start je toch gewoon een groepsdoka met gelijkgezindten. Heb ik hier in Frankrijk ook gedaan. Inmiddels hebben we een groepsdoka op de studentencampus (gratis huur) met 3 professionele en een zestal amateurvergroters (bijna allemaal gekregen), en tot onze verbazing een tiental jonge studenten die héél graag cursus willen in de analoge doka.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin