Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,542   Posts: 1,572,783   Online: 894

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16
    Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2

Huib neemt deels afscheid...

Dag allemaal,

Zoals nieuwe mensen en ook ikzelf zich hier voorstellen/introduceren moet ik nu deels afscheid gaan nemen. Ik was de laatste tijd (2 jaar?) al niet meer zo actief, ik las mee maar dat was het dan ook wel. Ook het fotograferen stond op een laag pitje. Inmiddels weer meer tijd om aan fotografie te besteden.

Heb een tijdje geleden besloten afscheid te nemen van de natte doka. Wat betreft afdrukken ga ik nu op de ''D" wijze voort.

Blijf wel nog op film opnemen, midden en grootformaat.

Groet,

Huib
    www.huibsmeets.com

Shooter
    Multi Format
    beste Huib,

ik had je hier eigenlijk al gemist. Veel success met de gewijzigde workflow!

G

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Huib,
    Veel succes met de nieuwe aanpak en wellicht tot ziens.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Heren,

dank voor de goede wensen.

Ik blijf bariet trouw! ;-) ik heb net een sample pack met inkjet bariet van Harman ontvangen.....het ruikt, voelt en ziet er uit als als....bariet :-)

"D" gang is vooral ingegeven door een opgelopen aversie tegen het werken in een donkere ruimte. Zeer zeker niet voor de resultaten!

Had nog eerst het idee om de vergroter op te slaan tot betere tijden maar als ik zie wat er uit de printer rolt moet ik eerlijk zijn en erkennen dat ik de vergroter nooit meer zal aanraken.

Groet,

Huib

Ps. het moge duidelijk zijn: ik blijf hier lekker meelezen en weer meepraten :-) zal echter verder zwijgen over het D gedeelte!

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Huib

Succes met je hybride flow. Zal nog wel even duren voordat alles afgestemd is;-). 'k Zal de digi opnames van wet prints in de spoelbak missen.

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Quote Originally Posted by Breunes View Post
    Huib

Succes met je hybride flow. Zal nog wel even duren voordat alles afgestemd is;-). 'k Zal de digi opnames van wet prints in de spoelbak missen.

Ben
    Hoi Ben,

ja ja, ik kan als ik je daarmee een plezier doe de print nog eens in de spoelbak gooien :-)

To whom it my concern:

www.huibsmeets.com

zal ik weer gaan updaten met beelden, voorlopig nog even uit de oude doos, maar tegen de zomer ook wel weer 'nieuw' nieuw werk.

Huib

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Huib View Post
    Heren,

dank voor de goede wensen.

Ik blijf bariet trouw! ;-) ik heb net een sample pack met inkjet bariet van Harman ontvangen.....het ruikt, voelt en ziet er uit als als....bariet :-)

"D" gang is vooral ingegeven door een opgelopen aversie tegen het werken in een donkere ruimte. Zeer zeker niet voor de resultaten!
    Het drukken van B&W negatieven wordt donkere kamer werk genoemd. Maar als ik zie hoeveel procent van de tijd ik in het donker doorbreng, is dat marginaal. En dat is dan nog bij het het licht van een 15 watt geelachtige dokalamp. Het beoordelen van de proefstroken doe ik bij het licht waarbij je uiteindelijk de druk zal bekijken. Met de komst van de microwave, zodat de bariet proefstroken snel gedroogd en beoordeeld kunnen worden, is van veel donker in de doka geen sprake meer.
    Ik zou niet eens direct weten hoe je een monitor voor zwart wit moet calibreren, maar het kan niet anders dan een duister gebeuren zijn. Doorzicht beelden, wat monitor beelden zijn, moeten in de regel in een donkere ruimte beoordeeld worden ( bioscoop).

Jed
    Last edited by argentic; 05-20-2008 at 04:11 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    35mm RF
    Ik persoonlijk ben ontzettend blij dat ik weer de mogelijkheid heb om in de doka te werken. Na een verhuizing was dit een tijdje niet mogelijk. Als ik een kind zo blij was ik om mijn eigen films weer te ontwikkelen en af te drukken. Ondanks het bezit van een EOS dslr en een scanner. Maar ieder het zijne natuurlijk! (Injekt bariet uit een printer ik zal er nooit aan kunnen wennen). Ik vind het conventionele toch mooier.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Tot kijk Huib! Ik zal het in de nabije toekomst waarschijnlijk ook zonder DoKa moeten stellen. Maar ik blijf nog wel lid van 't forum ;-)

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Tot kijk Huib! Ik zal het in de nabije toekomst waarschijnlijk ook zonder DoKa moeten stellen. Maar ik blijf nog wel lid van 't forum ;-)
    Begrijp ik uit jouw woorden dat je geen doka tot je beschikking hebt. Is er dan niets in de buurt waar je woont?

Jed

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin