Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,920   Posts: 1,521,982   Online: 1090

Page 2 of 12 FirstFirst 12345678 ... LastLast
Results 11 to 20 of 111

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Heb verleden week nog van een medewerker van het fotomuseum in Antwerpen gehoord dat Ilfort gaat stoppen met de productie van barriet papier.
    Ooit wel waarschijnlijk, maar aan jouw papegaaienuitspraak moeten we evenveel geloof hechten als die van de 'insider' die me er vorig jaar bij hoog en bij laag wou van overtuigen dat Ilford haar papier bij Agfa in Mortsel laat maken... :rolleyes:

G

Shooter
    35mm
    Welkom Claire,
    ik probeer nog even tijd vrij te maken tussen de twee kindjes door om af en toe nog eens de doka in te duiken. Eens ze wat groter zijn (nu is Arne 22 maand en Marte 1.5 maand) ga ik ze zeker de uitleg geven die nodig is om het procede te begrijpen. Ik vrees wel dat zei gaan groot worden met alles digitaal. Je vind nu al GSM met meer pixels dat de eerste digitale toestellen. Digitale toestellen in sleutelhangers nu bij de blokker of kruidvat... alle mogelijke manieren om ze te delen met vrienden en kenissen... Iedereen pakt zijn laptop mee met vakantiekiekjes naar de familie, wie heeft er nog een fotoalbum?? Maar langs de andere kant, wie kent er nog het oude procede? En zo'n digitale kader aan de muur zal denk ik nooit een foto kunnen vervangen.
    Ik vind het een uitstekend idee. volgens mij voor scholen interesant of voor ouders zoals mezelf die de kinderen de "oude" manier van werken ook willen aanleren. Of je uit je kosten kan komen? dat weet ik echt niet... ik ben nu ook niet commercieel aangelegd.

Ilford stopt... of niet??? of is Ilford Agfa? en waar is het oude Agfa dan op af? of is dat Kentmere geworden?? :-)
    Hoe dan ook, de LP bestaat nog, de postzegel bestaat nog, de analoge camera bestaat nog, er zijn nog telefoons met een draad aan, wekkers met een opdraaimoer... en er zal altijd wel een markt voor zijn... (hoop ik uit het diepste van mijn hart...)

Groetjes,
    Tom

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Wil wel afsluiten met wat een fotograaf me laats zei, hij was ook digitaal overgeschakeld omdat hij wel moet, om mee te kunnen met de rest. Hij zei " Wacht nog 10 jaar en het zal een echte kunst worden" De anoge fotografie.
    Groeten , LUDO.
    Hallo Ludo,

Voor wat betreft het stukje dat ik schreef over mijn voorgenomen foto opleiding in ’s Hertogenbosch. Op mijn vraag of het ook nog analoog kan kreeg ik te horen dat het afgelopen jaar iemand was afgestudeerd met bariet. Let wel dit is een opleiding documentaire fotografie :-)

Shooter
    35mm RF
    Ik vind het altijd jammer dat er een beeld geschapen wordt over conventionele fotografie als iets wat ouderwets is De vergelijking LP versus CD enz. Liever spreek ik over hoogwaardige en minder vluchtige fotografie. Maar misschien zie ik het te zw/w Maar ik ben ervan overtuigd dat conventionele fotografie vele malen beter is dan de huidige digitale fotografie. Hoe mooi die soms ook kan zijn.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Claire welkom hier in de slangenkuil waar het gevecht tussen traditioneel en digitaal wordt uitgevochten.
    Prachtig initiatief, maar als het ook je broodwinning moet worden moet je over veel geduld en een groot incasseringsvermogen beschikken.
    Als je het dan nog écht wilt zul je zeker slagen.
    Succes...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Ik restaureer oude huizen, fotografeer analoog, draai Lp's met een buizen versterker....... ik ben ouderwets. Maar weet je, ik ben er erg tevreden mee.

ik ben ouderwets
    JIPPIE

Shooter
    35mm

geweldig!

Hallo allen;

Wat een heerlijk warm welkom en hulpaanbod!!
    Ik kan wegens drukte (morgen een belangrijk gesprek over een doka die nu opslag is, grrr) niet op alles ingaan.
    Zwart wit fotografie met alles erop en eraan is mijn ware passie.
    Met mijn bedrijf wil ik vooral mensen laten genieten middels mijn kennis (..)
    Ik las over hulpaanbod, zeer welkom!
    Erzijn wat spullen die moeilijk verkrijgbaar zijn. Zoektochten kosten veel tijd en vaak levert het sites op die niet meer werken. Wat dat betreft veroverd de digitale fotografie het winkelaanbod. Zo zocht ik vergelijkende prijzen voor papier, om verzendkosten te drukken (dokawinkel= €7,50), maar kwam ik vooral uit op printpapier.
    Als ik zo de reacties lees wordt ik blij en zekerder. Het heeft dus degelijk zin!

Ik ga ervoor. En ik hoop wat meer tijd te krijgen om wat nader op reacties in te gaan.

tot snel weer hier.

groeten, claire (dokagirlll)

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Claire welkom.
    Succes met je initiatief. Bariet is nog lang niet dood.

gr. Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    35mm RF
    Nee bariet is nog lang niet dood en dat zal langer dan jouw leven duren ! Nee bariet is heeeeeel mooi fotopapier daarom is het niet dood !

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Welkom Claire.
    Wat heerlijk om een Nederlandse analoge fotografe hier tegen te komen. Analoge fotografen beginnen een uitgestorven ras te worden, maar analoge vrouwelijke fotografen zijn al helemaal schaars. Gelukkig dat ze hier op het Engelstalige gedeelte van APUG veelvuldig aanwezig zijn!

Veel succes met je nieuwe uitdaging.
    Er is best aan spullen te komen, je moet alleen weten waar.

Groetjes,
    Anne Marieke

Page 2 of 12 FirstFirst 12345678 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin