Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,492   Posts: 1,542,981   Online: 896

Page 4 of 12 FirstFirst 12345678910 ... LastLast
Results 31 to 40 of 111
    Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Overigens zou het wel kunnen, maar heb hier verder nog niets over gehoord, dat na het inlijven van Kentmere, men nu bij Harman aan het nadenken is over de verdeling van de producten over de merken, misschien dat de barietpapieren van Ilford dan inderdaad wegvallen, om verder te gaan als Kentmere of Harman of zo. Maar dit is PURE speculatie van mijn kant!!!

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Overigens zou het wel kunnen, maar heb hier verder nog niets over gehoord, dat na het inlijven van Kentmere, men nu bij Harman aan het nadenken is over de verdeling van de producten over de merken, misschien dat de barietpapieren van Ilford dan inderdaad wegvallen, om verder te gaan als Kentmere of Harman of zo. Maar dit is PURE speculatie van mijn kant!!!
    Daar twijfel ik sterk aan: de naam Ilford is (zoals je zelf eerder zei) te bekend om te laten vallen.

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Je kan ook Simon R Galley een PM sturen, een marketingman van Ilford die regelmatig updates (Eng. Forum ) geeft van de ilford produkten.

-M-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by dokagirlll View Post
    blijft leuk en warm, de reacties te lezen
    Ik voel me al minder alenig in de doka wereld
    Barriet papier? Ik werk met PE papier. Droogt makkelijker. Of begrijp ik het verkeerd?)
    Bariet is vele malen mooier dan PE. Zelf gebruik ik PE alleen voor contactvellen en proefdrukken.

ennuh, zinds wanneer is een passie sexe bepaald??
    Dat is het ook niet, maar de werkelijkheid is dat er nog maar weinig vrouwelijke analoge fotografen zijn die ook nog een eigen doka hebben (en gebruiken)

spullen te krijgen, adressen graag!??
    Ik bestel alles in Engeland, bij Silverprint, Nova, Morco of Firstcall-Photographic of in Duitsland bij Foto Mayr.

En? Is het iets geworden met die doka?

Groetjes,
    Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Hi Anne Marieke,
    Vijfentwintig jaar geleden was ik veel te wild en chaotisch om te studeren dus ik denk dat het nu wat eenvoudiger zal zijn.
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Bij mij was het zo dat ik nog niet wist wat ik verder met mijn leven wilde, dus toen een snelle opleiding directiesecretaresse gedaan en 17 jaar in het bedrijfsleven gewerkt. Inmiddels weet ik het wel en ben ik bijna afgestudeerd en beëdigd vertaler Engels.

Succes met de opleiding. Als je iets echt wilt, lukt het ook.

Groetjes,
    Anne Marieke

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Ik bestel alles in Engeland, bij Silverprint, Nova, Morco of Firstcall-Photographic of in Duitsland bij Foto Mayr.

Groetjes,
    Anne Marieke
    Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen (jij dus ook Anne Marieke ) hun spullen in het buitenland bestellen. Met verzendkosten erbij is dat toch veel duurder?
    Laatst kocht ik via Ebay een televoorzetstuk voor mijn Gossen vanuit duitsland; verzendkosten 18 Euri.
    Wat is het voordeel als je in het buitenland je materiaal bestelt???

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by WITZ View Post
    Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen (jij dus ook Anne Marieke ) hun spullen in het buitenland bestellen. Met verzendkosten erbij is dat toch veel duurder?
    Laatst kocht ik via Ebay een televoorzetstuk voor mijn Gossen vanuit duitsland; verzendkosten 18 Euri.
    Wat is het voordeel als je in het buitenland je materiaal bestelt???
    Prijzen zijn vaak veel lager (bij Morco een FP4 rolfilm voor omgerekend 2.10 euro, bij Camex 3,95!), assortiment is veel groter (vooral in Engeland), verzendkosten vallen erg mee. Ik geloof dat ik bij Mayr 8 euro betaal. Mijn laatste levering van S-color in Amsterdam moest ik ruim 7 euro verzendkosten betalen voor een klein doosje met Scala-film en ontwikkelenveloppen. Dichtsbijzijnde winkel voor mij is Camex en daar liggen de prijzen veel hoger en ze hebben niet alles op voorraad.

De filmontwikkelaar (Ilford DD-X) die ik gebruik kan ik hier nergens krijgen.

Volgens mij ben jij slachtoffer van het welbekende effect dat mensen op eBay proberen een lage verkoopprijs te compenseren door hoge verzendkosten te berekenen. 18 euro vanuit Duitsland is belachelijk. Nogmaals bij Mayr rekenen ze 8 à 10 euro voor een flinke doos chemie.

Groetjes,
    Anne Marieke

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Volgens mij ben jij slachtoffer van het welbekende effect dat mensen op eBay proberen een lage verkoopprijs te compenseren door hoge verzendkosten te berekenen. 18 euro vanuit Duitsland is belachelijk. Nogmaals bij Mayr rekenen ze 8 à 10 euro voor een flinke doos chemie.

Groetjes,
    Anne Marieke
    Nou leuk ben ik daar eens flink ingestonken. Alles bij elkaar is het mij veel duurder geworden dan mijn bedoeling was.
    Gelukkig leer ik hier weer eens iets.
    áDieu,
    Johan

Shooter
    35mm
    de vraag of het iets geworden is met de doka, kan ik helaas nog niet beantwoorden
    een cursus vanuit het centrum leek niet haalbaar (te weinig animo....). Maar dat was mijn bedoeling ook niet.Ik wil alleen die doka, de rest is mijn bedrijf.
    we geven de moed niet op. Ik ben erg creatief dus er komt vast een oplossing. een mini mobiele doka die in een bezemkast op de scholen past (rijmt)
    wat vrouwen en fotografie betreft.....grrrr/ ik las de eeuwige vergelijkende discussie en kan me er niet meer druk om maken.
    wel jammer dat het passie en plezier kan overschaduwen. niet technisch?? dat las ik elders. jewel hoor. alleen wanneer het nodig is. voor mij geen perfecte plaat (kan ik net zo goed digitaal gaan ) maar een mooie, met passie gemaakte foto. waar ook nog een herinnering aan zit of waar je gewoon naar blijft kijken.
    ik ben nu helemaal into pinhole. prachtig hoe je met een simpel doosje een foto kunt maken!
    ook daar weer, geen optimale technische wetenswaardigheden of snufjes.
    het is de simpelheid die het zo mooi maakt.
    de techniek gebruik ik wel voor mijn fiets, bij weer een kettingprobleem.
    in de doka, gewoon drukken.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    de techniek gebruik ik wel voor mijn fiets, bij weer een kettingprobleem. in de doka, gewoon drukken.
    Dat vind ik nou jammer want vaak denk ik wel eens was het printen van een goede foto maar net zo gemakkelijk als het kettingprobleem van mijn fiets.
    Moet ik wéér op zoek naar een nieuwe vergelijking, gatsi...
    harry

Release, the best you can do...

Page 4 of 12 FirstFirst 12345678910 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin