Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,965   Posts: 1,558,398   Online: 811

Page 5 of 12 FirstFirst 1234567891011 ... LastLast
Results 41 to 50 of 111
    Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by dokagirlll View Post
    Ik ben erg creatief dus er komt vast een oplossing. een mini mobiele doka die in een bezemkast op de scholen past (rijmt)
    Koop een klassieke volkswagen transporter en bouw daar je mobile doka in en rij langs alle scholen, dat maakt wel indruk.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails volkswagen_transporter_1951.gif  

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    En op het radio van het busje (komt zo...): "Living in the past" van Jethro Tull

Shooter
    35mm
    hihi, ik zag net een reclame met zo een bus. Lijkt me geweldig!!
    het leuke is, dat ik alles ook in het mini heb. Een durst F30 (bedankt cor), kleine bakjes en zelf ben ik ook niet zo groot.
    Met die fietsketting, ik spreek graag in metaforen en tja ik stond laatst midden in de nacht opeens stil...niet fijn
    ik wil alleen maar benadrukken dat ik vooral lol heb en ook mooie rresultaten. maar een vage pinhole foto maakt mij al blij
    wegens juist die techniek, de mogelijkheid een plaatje te kunnen maken.
    ik hoop dat de kinderen die ik les ga geven ook die lol kunnen ervaren. gisteren had ik weer bezoek van kinderen uit de buurt.
    ze vroegen zelf of ik die camera's nog heb. zo leuk dat ze zelf willen kijken. en dan mogen ze ook nog even een boxje vasthouden...
    daar doe ik het voor. geweldig!

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Volgens mij ben jij slachtoffer van het welbekende effect dat mensen op eBay proberen een lage verkoopprijs te compenseren door hoge verzendkosten te berekenen. 18 euro vanuit Duitsland is belachelijk. Nogmaals bij Mayr rekenen ze 8 à 10 euro voor een flinke doos chemie.
    Anne Marieke,

ik heb persoonlijk ook wat last van de verzendingskost, maar dan wel als verkoper. Om aan een aantrekkelijke prijs gebruik te kunnen maken van een 'echte' transportfirma, moet je een vrij aanzienlijk aantal pakketten per maand/jaar versturen, anders krijg je geen contract en geen voordeliger tarieven.
    Ik moet momenteel nog schipperen tussen de Post en een transportfirma, afhankelijk van het gewicht van de zending.

G

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    de vraag of het iets geworden is met de doka, kan ik helaas nog niet beantwoorden een cursus vanuit het centrum leek niet haalbaar (te weinig animo....).
    Klinkt merkwaardig. Een centrum lijkt mij persoonlijk ideaal. Vervoer, terrasje, aanloop, allemaal voorhanden.
    een mini mobiele doka die in een bezemkast op de scholen past
    Een destijdse docent van me gaf cursusen op het Franse platteland, op scholen. Zijn dokaoplossing was het afplakken van de klaslokalen met aluminium folie. Goedkoop, lichtdicht en isolerend, t.o.v. landbouwplastic.
    ik ben nu helemaal into pinhole. prachtig hoe je met een simpel doosje een foto kunt maken! ook daar weer, geen optimale technische wetenswaardigheden of snufjes.
    Goed. Mooie beelden, kijk maar op mij fotosite of die van Michael, een kennis van mij. Niet te veel techniek, wel een beetje om het spannend te maken.
    Jammer dat Pollaroid gestopt is met de Pinhole kit (speciaal voor scholen) maar er is veel op dat gebied. Zero Image bijvoorbeeld. Voor gaatjes middels laser kan ik je ook wel een adres geven als je wilt. Heb je een Mac dan heb je hier wel iets aan. En wil je iets met GF kijk dan echt een keer op Bender of Camera Bellows.

Ga door!

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Anne Marieke,

ik heb persoonlijk ook wat last van de verzendingskost, maar dan wel als verkoper. Om aan een aantrekkelijke prijs gebruik te kunnen maken van een 'echte' transportfirma, moet je een vrij aanzienlijk aantal pakketten per maand/jaar versturen, anders krijg je geen contract en geen voordeliger tarieven.
    Ik moet momenteel nog schipperen tussen de Post en een transportfirma, afhankelijk van het gewicht van de zending.

G
    Dat begrijp ik, maar een televoorzetstuk voor een Gossen (ik neem aan dat het over zo'n opzetstukje voor een belichtingsmeter gaat) heeft toch geen 18 euro nodig om van Duitsland naar Nederland te worden gebracht

Anne Marieke

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Jawel,

17€;als pakket, want dan is de inhoud verzekerd. Idioot, ik weet, maar de verzender ziet zich dan op de veilige kant.

Heb jij ooit probeert iets uit de VS te verkrijgen als surface post?

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    17€;als pakket, want dan is de inhoud verzekerd. Idioot, ik weet, maar de verzender ziet zich dan op de veilige kant.
    De verzendkosten beginnen inderdaad vreemde vormen aan te nemen.
    Een voorbeeld: mijn Minox B heb ik in januari ter reparatie naar de VS gestuurd. Als brievenbuspakje koste me dat 5 euro.
    De reparatie ad $65 is uitgevoerd en terugsturen kost $14 voor "lst class Post". Dat is dan onverzekerd. De goedkoopste verzekerde variant is "Express Mail Service (EMS)" en dat kost $32.00.
    Werkelijk absurd want het betreft hier een camera van nog geen 100gram.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Jawel,

Ik krijg regelmatig post uit de VS, ook met surface post. Dat duurt voor een klein pakje ongeveer 6 dagen en kost niet veel, een paar dollar.

Via Global Priority en dat soort bedrijven kost het meer en loop je ook groter risico door de douane te worden gepakt en belast. Heel veel sneller gaat het ook niet, zo'n dag of 4.

Anne Marieke

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Ik krijg regelmatig post uit de VS, ook met surface post. Dat duurt voor een klein pakje ongeveer 6 dagen en kost niet veel, een paar dollar.

Via Global Priority en dat soort bedrijven kost het meer en loop je ook groter risico door de douane te worden gepakt en belast. Heel veel sneller gaat het ook niet, zo'n dag of 4.

Anne Marieke
    Wat Agx eerder zei, + dat ik het me als verkoper niet kan permitteren om bestellingen te verzenden zonder verzendingsbewijs. Je moet maar een slecht karakter tegenkomen van een klant die zegt dat hij nooit iets gekregen heeft en dan beginnen de problemen.
    Ik verzeker me hiertegen met een verzendingsbewijs en als het misgaat, is de zending nog opspoorbaar.

G

Page 5 of 12 FirstFirst 1234567891011 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin