Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,761   Posts: 1,516,112   Online: 836

Results 1 to 6 of 6
    FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Nog een analoge werker stelt zich voor

Hallo Apugers,

In 1973 ben ik op 12 jarige leeftijd besmet geraakt in de doka van mijn oom's offset drukkerij. Sindsdien ben ik steeds in meer maar net zo vaak in mindere mate bezig met zw fotografie. Niet alleen de afdruk maar ook de techniek erachter heeft al die jaren mijn interesse gehad.
    Na de ontwikkelingen in de digitale technieken, die er niet om liegen overigens, Kreeg ik toch weer de prikkel om actief terug te gaan naar de analoge techniek.

Ik heb in het afgelopen twee jaar, waarin ik herstellende was van 2 hernia operaties in 4 maanden, geinvesteerd in de analoge techniek, camera een mamiya 6, vergroter Durst M805 color, Anapro analyzer, reeds veel testen ondernomen en nu aan het inlezen in The Darkroom Cookbook. Het leeft weer om met deze "langzame" techniek beelden te maken en mij van de digitale en in mijn beleving vooral vluchtige hoek los te maken. Het mag, nee in mijn beleving: moet tijd kosten om iets mooi's te maken.

Ik zal op apug veel kunnen leren en misschien ook wel een steentje kunnen bijdragen, wie weet?

Groeten,

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    hallo, fotgys
    welkom op het forum, als de spirit er al is om er iets van te maken , zal het zeker geen probleem om hier vele dingen te ontdekken. En als er vragen zijn stel ze dan maar er zullen zeker antwoorden genoeg komen.
    Veel succes, ludo

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Welkom Guus, we kunnen hier op APUG altijd versterking gebruiken. Geen andere plek waar je zoveel inspiratie voor en kennis over analoge fotografie kunt halen als hier. En een redelijk actief Nederlands subforum dus ook nog, alhoewel je natuurlijk het meeste kunt halen uit de internationale gedachtenwisselingen met de 25000 andere members.

Succes met je hernieuwde kennismaking met analoog en al je nieuwe apparatuur.

Marco

Mijn website

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Guus, welkom en bedankt voor je introductie!

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dag Guus,

Veel plezier met de terugkeer naar analoog. Ik deel dezelfde prikkel en ben ook via digitaal teruggekomen op analoog.

Rob

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoi Guus. Van harte welkom.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin