Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,971   Posts: 1,558,618   Online: 1038

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16
    k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    95

ik ben k.hendrik.....

Box Tengor Zeiss Ikon 55/2(1965), Lubitel2 6x6, Ricoh singlex tls, Nikon FM, Medion 4.1, Nikon Coolpix5000, D200, AF 18-70, AF 80-200 ED 1:2.8d, 85-1:1.4, 50-1:1.8, SB-50, Coolscan V ED,
    CanoScan 8800F(voor de 6x6) Kodak Folding Hawk.eye Six-20 Model C. (1930 ?)

Ik kom van ver als ik m’n lijstje zo bekijk.
    Wat zo aardig is dat je bij elke camera nog weet: winkel, geprakkepijns vooraf, reden van aankoop en hoe blij je er mee was ! En natuurlijk de foto’s die ik er mee gemaakt heb; de 1e Doka, god wat heb ik een fixeer, stopbad en ontwikkelaar door de afvoer gemikt. Milieu; dat was het gezin waarin je opgroeide !
    En nu; (na aanschaf van de D200 in april 2006) opeens weer de analoge uit de kast en de charme van ‘korrel’ weer ontdekt, zelf je film ontwikkelen. De rest van het natte sla ik nog even over.

De vraag, (want zo kom je op deze site !) hoe kom ik aan een spoel voor de Hawkeye ? de 120 past niet. Het lijkt me zo leuk om na 70 jaar weer eens beelden uit de Hawkeye te krijgen.

vrgr
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Caroline-2.jpg  

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Welkom op APUG!

Quote Originally Posted by k.hendrik View Post

De vraag, (want zo kom je op deze site !) hoe kom ik aan een spoel voor de Hawkeye ? de 120 past niet. Het lijkt me zo leuk om na 70 jaar weer eens beelden uit de Hawkeye te krijgen.
    Als ik het goed heb, zoek je dus een 620 rolfilm spoeltje. Met wat gepruts kun je 120 rolfilm wel gebruiken in je Hawk Eye:
    http://personal.cfw.com/~cdwilcox/F_620.html
    http://www.zianet.com/connealy/vintagecameras/120in620/
    http://www.brownie-camera.com/respool/respool.shtml

en anders kun je bij fotoimpex.de gewoon nieuwe 620 rolfilm kopen.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hartelijk welkom hier bij Apug. Lees de verschillende draadjes eens en voor je het weet heb je weer een doka!

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    95
    Matthijs; ik vind geen "620" bij fotoimpex , ben nu op zoek naar ouwe boxjes en probeer de verkoper over te halen om mij alleen de spoel te verkopen ! Het gepruts heb ik deels gedaan maar tís niet alleen de diameter maar ook de lengte van de spoel die niet in de Hawk Eye past.
    vrgr

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Weet je zeker dat de spoel een andere lengte dan een 120 spoel heeft? Dat zou betekenen dat je geen 620 film moet hebben, maar dan heb je ook geen Kodak Folding Hawk.eye Six-20 Model C.

Je zegt dat je in oude boxjes zoekt, maar even voor de duidelijkheid, je Hawkeye is toch geen boxcamera maar een balgcamera?

Hier kun je afwijkende formaten film kopen, wel duur, maar als je eenmaal de spoeltjes hebt, kun je de 120-film zelf 'omspoelen':
    http://www.centralcamera.com/Film/Fi...Older-Cameras/
    http://www.filmforclassics.com/

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    95
    Matthijs, yep, yep, iets te haastig geformuleerd ! ik was in de veronderstelling dat de spoel die ik in de Hawkeye vond ook nog in m'n Box Tengor Zeiss Ikon 55/2(1965), zou passen. Na controle nu !! blijkt dat dit ook niet past; de palletjes zijn te groot. Ik heb de beide spoelen hier voor mij staan; vwb diameter is de 120 1mm groter en de lengte is een ietsje meer dan 1mm.
    Dank voor de correctie! ik ga bij de laatst genoemde site wat film bestellen.
    vrgr

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Graag gedaan! Ben benieuwd naar de resultaten! Voor het geval je de film niet zelf ontwikkelt, opletten dat de spoeltjes niet bij de centrale in prullenbak verdwijnen...

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    95
    OK
    dat duurde dus even !!!
    Op mijn Flickr adres : http://www.flickr.com/photos/77846450@N00/?saved=1 , staan de 1e 4 gescande negs van de Hawkeye. Film: Kodak 400 TMY, ontw.: Kodak TMax. Diafragma ? tja d'r zijn er maar vier en tijd ? daar doen we in 1932 nog niet aan .
    Wat is er fout gegaan ?
    Matthijs; ik heb alle adressen die je had opgegeven benaderd, maar helaas niets meer te krijgen in Europa. Gelukkig heb ik iemand in NY die bij B&H de gezochte film heeft aangeschaft en 3 week geleden de spulletjes bracht. Maar ook bij B&H is de levering zeer onregelmatig.
    Ik zit iig met een tiental 620 spoeltjes voor de komende jaren goed.
    Is er iemand die adhv de negatieven kan zien wat ik (of de camera) fout doet ?

vrgr

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by k.hendrik View Post
    OK
    dat duurde dus even !!!
    Op mijn Flickr adres : http://www.flickr.com/photos/77846450@N00/?saved=1 , staan de 1e 4 gescande negs van de Hawkeye. Film: Kodak 400 TMY, ontw.: Kodak TMax. Diafragma ? tja d'r zijn er maar vier en tijd ? daar doen we in 1932 nog niet aan .
    Wat is er fout gegaan ?
    Matthijs; ik heb alle adressen die je had opgegeven benaderd, maar helaas niets meer te krijgen in Europa. Gelukkig heb ik iemand in NY die bij B&H de gezochte film heeft aangeschaft en 3 week geleden de spulletjes bracht. Maar ook bij B&H is de levering zeer onregelmatig.
    Ik zit iig met een tiental 620 spoeltjes voor de komende jaren goed.
    Is er iemand die adhv de negatieven kan zien wat ik (of de camera) fout doet ?

vrgr
    Niets, 't is leuker dan een Holga
    Ik vermoed dat je meerdere keren belicht hebt terwijl je de camera bewogen hebt. De sluitertjes van een Hawkeye zijn grillige dingen.

G

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Geweldig, doe je aan aura fotografie? Hier kan je bakken geld mee verdienen, als je maar het juiste verhaal bij verteld...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin