Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,221   Posts: 1,532,335   Online: 1078

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Shooter
    35mm RF

Voorstellen: hans de groot

Mijn naam is Hans en ik ben bang dat ik de gemiddelde leeftijd hier wat omhoog schroef, geboren in 1950...
    Tot heden vnl. analoog gewerkt, voor de familie wel een 350D aangeschaft.

Mijn hobby is het fotograferen met oudere mechanische camera's, vooral van Zeiss Ikon. Mijn vader is ooit begonnen met een (kleine) verzameling en als jongste zoon heb ik de boel geerfd, meer omdat de anderen daar geen brood in zagen... G.A.S. is mij niet vreemd, al zo'n 120x in de fout gegaan - vooral veel Carl Zeiss spullen

Vroeger als student veel in de doka gestaan, maar nu vnl wegens plaatsgebrek al lang overgegaan op een 'hybride' werkwijze: film - scan(coolscanIV) - photoshop. Voor 6x6 en 6x9 vergroot ik nog in de doka van mijn zwager.

Verder ben ik erg geïnteresseerd in de geschiedenis van het Zeiss concern en
    hun optische producten, ook in de Optica als vak (ben van oorsprong mineraloog/kristallograaf).

Groeten, Hans.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hansutrecht View Post
    Mijn naam is Hans en ik ben bang dat ik de gemiddelde leeftijd hier wat omhoog schroef, geboren in 1950...
    Integendeel!

Welgekomen en aan GAS hebben de meeste hier een broertje dood.

G

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Welkom Hans!

Dus al naar Venlo geweest?

Shooter
    35mm RF
    Venlo? Ik vrees dat niet erg actief ben... Enkel Houten staat op mijn (fiets-)programma.
    Nog een vraag, om gebruik te maken van de foto-posting mogelijkheid moet je kennelijk 'subsciber' faciliteiten hebben. Hebben jullie daar ervaring mee? of is flickr (of treklens, trekearth of hoe heten al die sites) een betere oplossing?
    H

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Hans,

In Venlo heb jij de (toen) buitengewone gebouwen van de NEDINSCO. Ten tijde van het verdrag van Versailles een pro forma gecamoufleerd dochter bedrijf van Zeiss net over de grens.
    Het plaatselijke gemeente archief heeft verder informatie, onder meer een eigen publicatie over het bedrijf en de gebouwen.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hansutrecht View Post
    Venlo? Ik vrees dat niet erg actief ben... Enkel Houten staat op mijn (fiets-)programma.
    Nog een vraag, om gebruik te maken van de foto-posting mogelijkheid moet je kennelijk 'subsciber' faciliteiten hebben. Hebben jullie daar ervaring mee? of is flickr (of treklens, trekearth of hoe heten al die sites) een betere oplossing?
    H
    Als subscriber ondersteun je de website en krijg je het recht om foto's in de gallery te plaatsen en te bekijken. Niemand is echter verplicht.

Ik gebruik tegenwoordig flickr meer en meer omdat ik het stilaan beu wordt om overal foto's te posten ;-)
    Ik heb een paar keer getracht om deftige kritieken los te krijgen op mijn beelden in de gallery, maar veel reactie komt er niet. Mag ik dan tot de conclusie komen dat je hier enkel een 'kritiek' krijgt als men je beeld goed vindt? Op z'n eigen is dat dan ook geen slechte graadmeter

G
    Last edited by argus; 08-18-2008 at 12:21 PM. Click to view previous post history. Reason: leer typen, onnozel manneke!

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hans, welkom hier en met die leeftijd valt het wel mee.
    Ik ben niet zo geinteresseerd in de geschiedenis van Zeiss maar wel in hun optieken en die gebruik ik al meer dan 40 jaar.
    harry

Release, the best you can do...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mag ik dan tot de conclusie komen dat je hier enkel een 'kritiek' krijgt als men je beeld goed vindt? Op z'n eigen is dat dan ook geen slechte graadmeter.
    Ik heb de indruk dat het hier toch meer gaat om de informatie dan dat het als een kijkbron wordt gezien. Wellicht dat 'm daar de knijp zit.
    Maar dit geheel terzijde.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Welkom Hans !
    Mijn verzamel woede ligt net weer op een iets ander deel van fotospullen maar herkenbaar is 't wel.

Shooter
    35mm RF
    Voor AgX betreffende Nedinsco, Venlo: ik dacht dat je een 'photografica'markt bedoelde of zoiets... de Nedinsco geschiedenis ken ik wel, maar ik moet je bekennen dat ik nog nooit op zoek ben geweest naar de historie daar. Wat me opvalt dat je de Nedinsco spullen niet zo veel tegenkomt - er moeten toch heel wat kijkers e.d. geproduceerd zijn. (o.a. voor het Nederlandse leger)

W.b. verzamelen, dat doe ik niet echt, als het spul onrepareerbaar is gaat het zo de prullenbak in. Er moet in de eerste plaats mee te fotograferen zijn, én me bevallen, anders gaat het weer voor een appel en een ei op m'plaats weg.

Het valt me op dat hier (APUG) veel aandacht is voor groot tot zeer-groot formaat. Dit lijkt me een pijnlijk dure hobby, maar ik kan me vergissen. is wel erg mooi overigens...

H

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin