Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,571   Posts: 1,545,644   Online: 955

Results 1 to 7 of 7
    triplet's Avatar
    Shooter
    35mm

Even voorstellen: Rob Sonneveld

Tja, een jaar geleden verkocht ik mijn complete doka wegens te weinig gebruiken en plaatsgebrek. Laatst kreeg ik een ontwikkeltankje kado en vandaag kocht ik in de kringloopwinkel een Durst M-601 vergroter voor het absurde bedrag van 2 Euro, dus het lijkt erop dat ik "back in business" begin te komen. De afgelopen 2 vakanties is mijn OM-4 gevuld met diafilm meegeweest i.p.v. de digitale. Misschien draai ik weer eens een zw/w film in mijn Mamiya C-330. Heerlijk, het oude gevoel komt weer terug. Heus met digitaal is niks mis, maar het ruikt nergens naar en het is zo vreselijk clean en zo te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt!

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by triplet View Post
    vandaag kocht ik in de kringloopwinkel een Durst M-601 vergroter voor het absurde bedrag van 2 Euro, dus het lijkt erop dat ik "back in business" begin te komen.
    2 euro?! :o Waarschijnlijk dachten ze dat het de meest afzichtelijke tafellamp was die ze ooit gezien hadden, en ze hem beter maar zo laag mogelijk konden prijzen om hem nog kwijt te raken

Welkom!
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    welkom !

Heus met digitaal is niks mis
    Deze kan ik (helaas) niet onderschrijven. Er is in mijn ogen van alles mis mee. En met name betreft resultaat. Ben er zelf ook even in getuind en dat heeft mij een potentieel mooie serie gekost om van mijn dwaling terug te komen.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Welkom, Rob
    Het analoge gevoel is voor mij heel beter te vatten dan het digitale, in onze club ben ik nog de enige analoge fotograaf. Als ik dan zie hoe men digitaal de opname's bewerkt en ik maak er dan soms een opmerking op dat het digitaal toch veel gemakkelijker is om achteraf nog zaken te veranderen. Krijg ik de opmerking van dat is analoog ook zo.
    Ik vind maar een ding wat belangrijk is voor mij in de fotografie.
    Wat is fotografie bij mij " als fotograaf zie ik een bepaald onderwerp of situasie, dan vind ik dat men deze beelden zo goed mogelijk moet vastleggen met de middelen die men voor handen heeft, waarmee ik bedoel, bepaalt toestel en lenzen,. En dit beeld, goed belicht en ontwikkeld, moet dienen als basis voor mijn uiteindelijke afdruk. Zonder gebruik te maken van al die poespas, verscherpen... enz.
    Als dat beeld dan eindelijk verschijnd in het ontwikkel bad, ben ik nog altijd heel blij dat het me weer gelukt is.
    Ludo.
    Ps. Ik geloof niet dat apparatuur de foto maakt of breekt.
    Het gaat om het oog dat het ziet.
    Ook een van de basis begrippen in de fotografie

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Rob,
    Welom hier op Apug waar het naar echte fotografie ruikt

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hallo Rob,

al werk ik niet dagelijks aan mijn fotografie, toch geeft analoog een zekere bezieling welke ik bij digitaal niet vindt. En ja er zijn argumenten voor digitaal die m.i. opgaan zolang je snelle kiekjes maakt en het niet erg vindt dat een vluchtig medium af en toe vervliegt.

Welkom op dit forum

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Rob van harte welkom
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin