Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,269   Posts: 1,534,403   Online: 934

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 40
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by geneacom View Post
    "The following errors occurred with your submission .... Okay"
    • langzame (goedkope) verbinding?
    • foto's uploaden die veel te groot zijn (kB/MB)?
    • browser te veilig afgesteld (weigeren http-cookies)?
    • javascript uit in browser?
    • eenmalig probleem, herladen?
    • foutje bij programmatuur APUG?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik ben nog niet zo erg enthousiast over deze Holga, omdat ik links en rechts een behoorlijke vignettering zie en daarom toch moet croppen.
    De vignettering is één van de verkoopargumenten van de Holga. Het kan zelfs hele mooie beelden opleveren. Maar naar mijn mening moet je de reclame nooit geloven...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Maar mijn belangstelling gaat steeds meer uit naar pinholefotografie.
    Welkom Rob!

Echter, als Amsterdammer en pinhole enthousiast, moet je toch even op mijn website kijken! Ik heb namelijk in het afgelopen jaar een hele serie pinhole foto's in Amsterdam geschoten, verdeeld in twee series:

- "Amsterdam by day"
    - "Amsterdam by night"

Je kunt de fotoseries vinden op de "Gallery" pagina van mijn website.

De foto's zijn gemaakt met de hele mooi Zero Image 4x5 grootformaat pinhole camera, een waar handgemaakt kunststukje. Voor de opnamen bij nacht waren belichtingstijden tot 45(!) minuten (!) nodig, en dat op de film met de beste reciprocity failure / schwarzschildt respons (dat wil zeggen de film die daar het minste last van heeft), nl. Kodak TMax 400 (dat heb ik getest t.o.v. een aantal andere films, een HP5 had uuuuren nodig gehad voor hetzelfde resultaat).

Ja, geduld heb ik wel...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Hallo Jaap,
    bedankt voor alle suggesties.

langzame (goedkope) verbinding? Nee, 24 mbit kabel.
    foto's uploaden die veel te groot zijn (kB/MB)? Nee, meestal 600 x 600, bij uitzondering maximaal een paar honderd kB per stuk
    browser te veilig afgesteld (weigeren http-cookies)? zou ik toch ook problemen moeten hebben bij ander sites
    javascript uit in browser? krijg ik nooit een melding over
    eenmalig probleem, herladen? probleem komt bijna altijd voor, herladen helpt niet
    foutje bij programmatuur APUG? Kan ik niet beoordelen

Wat me wel opvalt is dat ik bij problemen nooit de displaymode kan wijzigen, staat bijna altijd op "switch to linear mode". Omschakelen naar threaded mode gaat dan absoluut niet. Als ik door toeval wel in de threaded mode sta, zijn er geen problemen meer en kan ik alle berichten gewoon lezen.

Ik ben ook lid van andere fora/forums, waar ik regelmatig foto's upload en verder geen problemen mee heb.
    Er staan bv meerder foto's van mij op de Image Gallery bij Fotoapparatuur.nl.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ikzelf had op een gegeven moment problemen met Firefox en het openen van images onder de Portfolio sectie van APUG. Elke keer als ik een foto aanklikte om hem te bekijken, kreeg ik wel een ronddraaiend cirkeltje te zien ter aangeven van het laden van de foto, maar de foto werd nooit geopend. Alles geprobeerd: settings voor JAVA en browsersettings, niks hielp. Pas een volledige herinstallatie van Firefox loste het probleem op. In IE had ik geen problemen en ook in Firefox op andere sites niet, behalve die, die hetzelfde systeem voor foto-display gebruikten.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Hallo Marco,
    Ik zie dat je ook al bij mij in de buurt bent geweest (Amsterdam Arena).
    Die opnamen met je Zero Image 4x5 pinhole zijn werkelijk schitterend.
    Mijn complimenten! Ik ben nog niet zover, dat ik al kan putten uit een grote collectie pinhole-opnamen.
    Ik ben net begonnen en zit nog in de oriënterende fase voor wat o.a. betreft de juiste camera.
    Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar het grote formaat van mijn Holga 6x12, maar ben nog niet erg onder de indruk van de kwaliteit. Ik ben dan ook nog aan het testen.
    Ik ben altijd erg gecharmeerd van midden- en grootformaat.
    Toevallig heb ik net een bodycap binnengekregen voor mijn Mamiya 23 Super. Het plan was om deze cap om te bouwen naar een pinholecap. Maar daar moet ik nog even goed over nadenken, want die bodycap heb ik bijna een jaar over gedaan om er een te vinden op Internet.
    De kwaliteit van mijn andere 6x6 pinhole cam ben ik wel erg tevreden over, maar ook hiervan vind ik het formaat te beperkt.
    Tot nu toe ben ik erg tevreden met de Kodak 400TMY en de Fujicolor Pro400H-film.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ergo: de software van APUG.
    (Ik maak ook gebruik van Mozilla Firefox en heb regelmatig problemen. De meeste websites worden gemaakt voor Internet Exploder, maar die gaat niet goed om met de regels voor HTML, CSS en Javascript. De andere browsers doen dat over het algemeen beter. Vandaar ook de terreinwinst van de alternatieven op het monopolistische Micro$oft gedrag van IE.)
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Ergo: de software van APUG.
    (Ik maak ook gebruik van Mozilla Firefox en heb regelmatig problemen. De meeste websites worden gemaakt voor Internet Exploder, maar die gaat niet goed om met de regels voor HTML, CSS en Javascript. De andere browsers doen dat over het algemeen beter. Vandaar ook de terreinwinst van de alternatieven op het monopolistische Micro$oft gedrag van IE.)
    Ik zal het eens een tijdje proberen met Firefox, misschien gaat dat beter.
    Eerst maar eens een paar plaatjes uploaden, kijken hoe dat gaat.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 4736_1.jpg   4737_1.jpg   4740_1.jpg  

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Geinig werk.

Is misschien een impertinente vraag, maar waar staat geneacom voor?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Jaap, mijn bedrijfsnaam geneacom stamt nog uit de tijd, zo'n 30, 35 jaar geleden, dat ik al stamboomonderzoek mbv de computer deed. Dus nog van voor de tijd dat er IBM-gebaseerde "PC's" bestonden. Dus alleen echte "zelfbouwcomputers", gebouwd mbv onderdelen van grote mainframe-computers of zg minicomputers en geprogrammeerd in "machinetaal".
    Dat stamboomonderzoek doe ik trouwens ook nog steeds. Het betekent dus "genealogie op de computer".

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin