Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,771   Posts: 1,484,302   Online: 1139

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 40
    geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49

Waar blijven jullie nou?

Vol enthousiasme begonnen mijn passie voor Pinholefotografie uit te dragen, foto's geplaatst, antwoorden gegeven en dan verder nauwelijks een reactie?
    Beetje karig mensen, is dat alles?

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Mijn mening? Pinhole is hartstikke leuk, voor een paar keer. Ik kijk met veel plezier naar het plezier wat anderen hebben met pinholes, gemaakt in caravans, in hotelkamers en zelfs iemand die het in zijn mond doet. Maar een goed stuk glas er in is een stuk mooier.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Rustig, rustig...

Hoewel ik het misschien wel zou willen, heb ik geen directe "brain-connection" met APUG zodat ik van elk nieuw postje op de hoogte ben...

Ook de "Online" status van mensen zegt lang niet altijd wat, omdat APUG je volgens mij niet automatisch uitlogt als je een tijd niet actief bent. Dus de PC van iemand die Online is, kan zelfs uitstaan. En er zijn ook momenten, dat ik dagen niet op APUG inlog... :o

Daarnaast zijn we natuurlijk op andere threads actief, en in de Galleries, dus een prompte respons is er gewoon niet altijd...

Maar terugkomend op je foto's: Zou zeker eens een serietje pinholes gemaakt in die woning met al dat bloemwerk ed. willen zien, dus echt als een bewuste serie uitgevoerd. Hoewel dat niet mijn smaak van inrichting is, kan dat zeker een prachtige bijna "barokke" serie opleveren met lekker veel kleur erin.

Je eerste pinhole resultaten zijn in ieder geval erg goed, je hebt de belichting al aardig onder de knie, wat bij pinhole toch wel het grootste struikelblok kan zijn, mede als ik kijk naar mijn eigen ZW negatieven. En bij ZW kun je je dan nog wel wat permiteren en corrigeren in de doka als je er wat naast zit, maar met kleur is dat toch wat moeilijker.

Ik begrijp dat je in Amsterdam Z-O woont? (je Arena opmerking). Ja, dat was nogal een klus om die foto te maken. Ik heb sowieso geen auto, heb een OV-fiets gehuurd op CS en ben vervolgens, na nog een nachtfoto in het centrum, via de Amstel en andere omwegen naar de Arena gefietst, om daar vervolgens in de toch wel wat unheimische omgeving die twee platen te schieten. Het was het echter dubbel en dwars waard.

Grappig genoeg kwam ik nog in de buurt van de Arena, bij een volkstuincomplex, een collega fotograaf tegen die een verlicht huisje in dat complex als nachtfoto aan het vastleggen was. De laatste plek waar ik een andere fotograaf op dat uur (zo rond elven), zou hebben verwacht.
    Last edited by Marco B; 10-13-2008 at 03:47 AM. Click to view previous post history.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Welkom.
    Intressant werk, vooral de pano's vind ik mooi. Ik zag dat er bij die chinese 6x6 een zoeker zit. Hoe werkt dat bij die holga? het mooie van de pinholefoto's vind ik dat ze vaak een erg grote beeldhoek hebben.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hallo Rob, van harte welkom. Ik had achter geneacom eerder een gepensioneerde geneacoloog gezocht Leuk pinholewerk. Doe je volgende keer ook mee aan http://www.pinholeday.org/ ?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    sorry Marco,
    ik was een beetje haastig in mijn oordeel. Dat de ingelogde status bij APUG niet altijd klopt wist ik niet, vandaar mijn verbazing. Ik zal wat rustiger aan doen, nu ik het allemaal wat beter ga begrijpen.
    Aangezien "die woning" onze eigen huiskamer is, zal ik er zeker nog wel eens wat meer pinholes van maken.
    Eigenlijk ben ik gelijktijdig bezig met meerdere pinhole-projecten. Jammer is dat ik iedere keer weer een aantal dagen moet wachten op de ontwikkeling van mijn kleurnegatieven. Kleurpinholes vind ik toch nog steeds het mooiste. Ik maak eigenlijk alleen zwartwit omdat ik die zelf ontwikkel en dan snel even kan kijken naar de resultaten. Zijn die goed, dan ga ik verder in kleur. Vandaag toevallig weer een aantal 6x6 kleurnegatief gemaakt met de Chinese pinhole.
    Maar ik ben toch weer een aantal uren bezig geweest om een rolletje vol te schieten. Om nou voor de ontwikkeling van één rolletje helemaal naar Amsterdam-west te fietsen, is me toch ook een beetje gortig. Dus maak ik meestal één rolletje per camera/pinholesysteem. Aangezien ik met meerdere camera's aan het testen ben, is de omlooptijd dus iets langer. Ik maak opnamen met: die Chinese 6x6 cm pinholecam, een Holga SW120 6x12 cm waar ik pas mee ben begonnen, dan nog mijn pinholecap op mijn Canon T90, waar ik ook zeer benieuwd naar ben. Intussen ben ik ook nog zelf bezig geweest met het maken van een pinholecap voor mijn Mamiya Super 23 6x9 camera. Een bodycap voor een Mamiya 23 bestellen in Amerika is bijna ondoenlijk, omdat ze er bijna niet zijn. Pas na 3 maanden heb ik nu de eerste gescoord op EBay. Ik heb hem nu net en vraag me af of ik daar nu al een gat in moet gaan boren of wachten tot ik een 2e cap heb.
    Dus voorlopig nog genoeg projecten om uit te testen. Bovendien ben ik nog dagelijks bezig de nodige informatie over pinhole-fotografie op te slurpen, die er is te vinden op Internet.
    Ik woon inderdaad in Amsterdam z.o. en heb ook geen auto, dus ook alles op het fietsje. Je foto's zijn met veel liefde en zorg gemaakt, vind ik.
    Mijn complimenten. 's Nachts om die tijd in die buurt rond te spoken, trekt mij ook eigenlijk niet zo erg. Hoewel ik dat wel bij mij om de hoek doe.
    Nog even off-topic: omdat je ook nachtopnamen maakt, zal ik binnenkort ook eens een paar van mijn nachtopnamen plaatsen, recent hier in de buurt gemaakt met een Agfa Clack.

Hallo Dirk,
    Leuk dat jij ook gereageerd hebt. Bij die Holga zit inderdaad helemaal geen zoeker, maar er zijn over de bovenkant een paar schuine verdikte lijnen getrokken, die je een beetje kunt gebruiken om te richten op je onderwerp. Bovendien zit er bovenaan een klein waterpasje en zelfs een kompasje ingebouwd.
    De beeldhoek op die 6x12 cm van Holga is zo groot dat je het bijna niet kunt missen als je de boel maar recht houdt en over de camera heen kijkt.

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Hallo Wilbert, wel gepensioneerd, maar geen gynaecoloog, vindt mijn vrouw niet goed Ik ga eens kijken wat die pinholeday inhoudt, wie weet. Maar dan moet ik wel hard aan de slag, want mijn hoeveelheid opnamen zijn nog zeer beperkt, omdat ik er net mee ben begonnen. Ik doe mijn best.

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Prachtig werk op je site, Dirk! De natuur is voor mij altijd een bron van inspiratie. Maar goede fotografie ook.
    Op dit moment ben ik een beetje de draad kwijt in het forum en de discussie en weet niet meer waar en wat ik heb geplaatst. Ik moet daar toch iets meer structuur in aanbrengen, denk ik. Wie geeft me een hint hoe ik dat moet doen?

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49

nieuwe pinholeplaatje ...

Nu maar eens een andere camera. Gemaakt met mijn Canon T90 met 0,25 pinholecap, 15 minuten belicht, F90, 400 ASA Hemafilm. De zwarte kat is al die tijd rustig door blijven slapen, de witte naast de tafelk heeft heel lang stil gezeten, maar liep tegen het einde toch nog weg, jammer ... Tegelijk met de andere foto heb ik er ook nog een gemaakt met mijn Chinese 6x6 pinholecam (links). Die film moet nog ontwikkeld worden. Ik ben benieuwd naar het verschil.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 4685_edited-1.jpg  
    Last edited by geneacom; 10-13-2008 at 07:12 PM. Click to view previous post history.

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Ik probeerde met edit een 2e plaatje toe te voegen, maar ik zie het al, plaatje vergeten te schalen.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 4628_1.jpg  

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin