Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,959   Posts: 1,558,166   Online: 1172

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 40 of 40
    Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by geneacom View Post
    Jammer is dat ik iedere keer weer een aantal dagen moet wachten op de ontwikkeling van mijn kleurnegatieven.
    Om nou voor de ontwikkeling van één rolletje helemaal naar Amsterdam-west te fietsen, is me toch ook een beetje gortig.
    Waar laat jij je negatieven ontwikkelen? Bij Kleurgamma aan de Mauritskade (In de buurt van Artis) kun je je negatieven, mits je niet te laat op de dag komt (ik denk tot een uur of 2 a 3), nog gewoon dezelfde dag ophalen. Er staat 2 uur voor... zelfs voor minder gebruikelijke zaken als MF en LF negatieven en dia's. Kleurgamma is ook nog gewoon een professioneel lab, naast al het digitale printwerk wat ze doen.

En de Mauritskade is voor jou waarschijnlijk dichterbij dan Amsterdam West...

Ik heb in ieder geval goede ervaringen met Kleurgamma, en ze hebben tevens een hele mooi professionele Imacon Flextight 949 scanner staan, die je negatieven tot 8000ppi kan scannen. Factoren beter dan enige flatbed. Je kunt deze scanner zelfs tegen een schappelijk tarief zelf bedienen / huren, wat natuurlijk klauwen met geld scheelt t.o.v. laten doen. Ik doe dat altijd met zaken die echt goed moeten zijn, want mijn Canon 9950F is niet goed genoeg voor 35mm...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Oh ja, 1 laatste opmerking: hoewel het wel kan, zijn de Threads binnen APUG niet echt bedoeld om je foto's te plaatsen. Als je reacties op je fotowerk wilt, raad ik je aan om deze in de Galleries te posten. Daarmee bereik je ook een veel groter en wereldwijd publiek. Wil je een echt stevige reactie, dan is daar de Critique Gallery, en anders kan het in de Standard Gallery.

Binnen de threads geplaatste foto's zijn eigenlijk bedoeld als illustratie van een b.v. een bepaald probleem met ontwikkeling van film of zo... dus nadere ondersteuning van de inhoud van de thread.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je niet een keer een foto mag plaatsen, maar de Galleries zijn natuurlijk de echte plaats daarvoor. Als je betaalde "Subscriber" bent kun je daar je je foto's plaatsen.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Dankjewel Marco. Beter zou ik het niet kunnen verwoorden.

En een jaarabonnement op Apug is héél wat goedkoper dan ongeacht welk fototijdschrift, maar biedt honderd keer meer informatie.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Tot nu toe heb ik mijn kleurnegatief-films via een fotohandel bij een vaklab laten ontwikkelen. (Foto den Boer in de 2e Hugo de Grootstraat in Amsterdam west) De (vak)ontwikkeling duurt weliswaar 2 dagen, maar er wordt wel prima ontwikkeld voor 4.50 euro voor een 120 of 135 film. Scheelt me per film wel 2 euro. Dat vind ik dan toch nog wel de moeite waard om af en toe maar eens naar toe te fietsen (is nog gezond ook en ik ben ook maar een gewone AOW-er zonder extra pensioen).
    Als ik niet zo´n haast heb, kan ik ook een 4 dagen ontwikkelservice nemen, is ook weer iets goedkoper per film. Ik heb geen idee waar zij het uitbesteden (misschien wel bij Kleurgamma, wie weet). Ik ben in ieder geval wel goedkoper uit en de ontwikkeling ziet er prima uit. Kleurgamma rekent 6.50 euro voor een 120 film en 7 euro voor een 135. Maar Kleurgamma is inderdaad een prima vaklab. Ik scan zelf wel op mijn Epson Perfection V750 Pro. Weliswaar `maar` 4000 dpi max, maar voor mijn doel meer dan genoeg. Misschien ga ik nog wel eens een vergelijkend testje maken op die Imacon ... Je raadt me aan om mijn foto´s in een Gallery te posten, maar daar zijn toch beperkingen aan als je pas op een forum zit, staat me iets van bij? Moet je niet eerst een X-aantal malen iets hebben gepost of is dat soms op een ander forum? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Image Gallery op Fotoapparatuur.nl werkt ook en is wel gratis. Verder nog maar weer een paar pinholes toegevoegd, gemaakt met de Chinese pinhole ...
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 4589_1.jpg  
    Last edited by geneacom; 10-14-2008 at 08:38 AM. Click to view previous post history. Reason: foto´s worden niet geupload ...

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Ik heb me net dus maar even aangemeld en betaald als subscriber. Nu maar wachten tot dat gaat werken. Voorlopig sta ik nog steeds vermeld als member. Ja, ik weet het, ik ben een beetje ongeduldig. 't Zal mij benieuwen .... YES, het werkt!! prima!! Dat geeft de burger weer moed ...
    Nu maar eens wat vertellen over deze laatste 3 foto's. Opnamen gemaakt met de 6/6 pinhole, F=90 ca 2 minuten, Kodak TMax 400/120. De exacte gegevens, overgenomen van die camera zijn: Eightbanners (E.B) "Ma" 120C66W0607 F=90. Vervelend als iets geen duidelijke merknaam heeft, wat is nou "Ma"? (Merk?, typenummer?, model?) of een nummer in het Hongkong Chinees? Bijna reden om een Zero aan te schaffen, haha
    De 1e en 3e foto is onbewerkt geplaatst, de middelste is in Photoshop "geskewed", dus rechtgezet.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 4585_1.jpg   4593_distorted_edited-1_1.jpg   4595_1.jpg  
    Last edited by geneacom; 10-14-2008 at 09:58 AM. Click to view previous post history. Reason: ff kijken of het nu werkt ...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Tot nu toe heb ik mijn kleurnegatief-films via een fotohandel bij een vaklab laten ontwikkelen. (Foto den Boer in de 2e Hugo de Grootstraat in Amsterdam west) De (vak)ontwikkeling duurt weliswaar 2 dagen, maar er wordt wel prima ontwikkeld voor 4.50 euro voor een 120 of 135 film. Scheelt me per film wel 2 euro. Dat vind ik dan toch nog wel de moeite waard om af en toe maar eens naar toe te fietsen
    Ja, Foto den Boer is ook een goede zaak, ik ken ze, en kom er o.a. voor mijn ZW papieren. Erg aardige lui in de winkel, en ze hebben op analoog gebied op dit moment veruit het grootste aanbod aan spullen, in vergelijking met andere zaken in Amsterdam.

Ja, Kleurgamma is stevig aan de prijs, ik weet het. Maar ik heb ook wel eens een pro-film via de gewone weg laten ontwikkelen (niet via Foto den Boer, weet niet welk vaklab zij gebruiken), en die was zwaar verkloot (onderontwikkeld), sindsdien toch maar weer bij Kleurgamma voor het serieuze werk.

Prachtige foto trouwens die met dat hondje onder het viaduct! De compositie ondersteunt hier volledig het hoofdonderwerp. Alle lijnen wijzen naar het hondje...
    My website

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Rob, snap je nu hoe je foto's in de Galleries kunt plaatsen ipv in een thread? Nu je subscriber bent, kun je het volgende doen:

- Kies "Gallery" in de menubalk van APUG
    - Kies vervolgens in de dan zichtbare tweede menubalk ONDER de hoofdmenubalk de optie "Upload Photos"
    - Je kunt nu je foto's uploaden, en deze worden dan zichtbaar in de APUG galleries, zodat iedereen die ziet, en niet alleen wij die deze thread volgen.

Ik geef toe dat deze optie wat verborgen zit, maar het is de weg waarmee al die andere foto's onder Gallery zijn geupload...

Probeer het eens! Het is leuk om reacties van mensen overal op deze aardbol te krijgen.

Marco
    My website

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Rob, snap je nu hoe je foto's in de Galleries kunt plaatsen ipv in een thread? Nu je subscriber bent, kun je het volgende doen:
    Marco
    Het begint langzaam maar zeker een beetje doorzichtiger te worden, Marco. Ik heb net mijn eerste 5 zwartwit pinholes geplaatst.
    Ik probeer het op dit moment nog een beetje chronologisch te houden, dan wordt het overzicht voor mij ook wat duidelijker.
    Bovendien lijkt het me wel aardig om anderen ook te laten zien wat mijn eerste schreden op het pinhole-pad zijn.
    Ik begrijp alleen nog niet waar mijn andere foto's zijn gebleven, die ik al eens eerder in een paar albums had geplaatst.
    Het zijn onder andere avondfoto's die ik tamelijk recent heb gemaakt met een Agfa Clack en een Kodak Brownie 2A en nog een aantal kleurenpinholes, die ik toch later allemaal ook in de gallery zou willen zien ...

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Probeer het eens! Het is leuk om reacties van mensen overal op deze aardbol te krijgen.
    Marco
    Hoi Marco, ik begin het een beetje te begrijpen en heb de eerste 5 zw geplaatst.
    Bedankt voor de tips!

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ja, ik zag ze staan in de Gallery, ziet er goed uit zo! En nu maar afwachten of je nog wat leuke reacties krijgt, kan een nachtje duren...

Weet niet hoe het met die andere foto's zit. Als je die alleen als bijlage in deze thread hebt geplaatst, dan klopt het overigens wel dat je ze niet in de Galleries tegenkomt. Bijlagen in threads worden daarin namelijk (gelukkig) niet zichtbaar. Alleen bewust geuploade foto's via "Upload Photos" komen in de Galleries.
    My website

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin