Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,500   Posts: 1,543,323   Online: 906

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 40
    geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49

Ik moet me toch ook maar even voorstellen ...

In mijn enthousiasme heb ik eigenlijk helemaal vergeten me eerst eens even voor te stellen:
    Ik ben Rob van Willigen, gepensioneerd, Amsterdammer en bezig met zowel digitale als analoge fotografie.
    Vooral de laatste tijd ben ik me toch weer steeds meer gaan bezighouden met analoge fotografie.
    Met name pinholefotografie heeft me erg gegrepen.
    Ik probeer intussen een beetje wegwijs te worden op de diverse fora/forums. Digitaal gebruik ik een Nikon 5700, analoog eigenlijk alles wat ik heb liggen als verzamelaar van oude(re) analoge camera's. Op dit moment is één van mijn favorieten nog steeds de Canon T90.
    Maar mijn belangstelling gaat steeds meer uit naar pinholefotografie. Hiervoor gebruik ik o.a. een Chinese 6x6 cm pinholecamera, "Lochkamera Ma Aluminium F90 Filmtyp 120 handgearbeitet" van Virtualvillage.de en een 6x12 cm pinholecamera van Holga. Verder ben ik ook nog zg pinhole-bodycaps aan het testen en probeer ik een beetje wijs te worden uit de verschillende berekeningen die nodig zijn bij pinholefotografie.
    Ik hoop in de nabije toekomst hierover wat meer te kunnen vertellen en mijn pinhole-foto´s te kunnen tonen.
    Eerst maar eens een beetje wegwijs worden op het forum.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 4740-APUG.jpg  

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by geneacom View Post
    In mijn enthousiasme heb ik eigenlijk helemaal vergeten me eerst eens even voor te stellen:
    Voor een eerste post vind ik niet dat je iets vergeten bent, als je je gelijk voorstelt...
    Van harte welkom, niet veel hier zijn pinholistisch, dus daar kunnen we nog wel wat van gebruiken.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Welkom op dit forum, en veel plezier toegewenst met je pinhole fotografie.
    Ludo.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Welkom hier en zien met belangstelling uit naar je verhalen over 'pinholen'
    harry

Release, the best you can do...

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Van harte welkom en laat eens nog wat meer foto's zien

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Van harte welkom en laat eens nog wat meer foto's zien
    Geldt ook voor anderen, overigens.
    harry

Release, the best you can do...

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Welkom, welkom,

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49

De ene foutmelding na de andere ...

Langzamerhand begrijp ik er niets meer van. Volgens een emailmelding heb ik respons gekregen op bovenstaand bericht ("Ik moet me toch ook maar even voorstellen ..." update), maar ik kan er niets van terugvinden. Ik doe kennelijk iets fout. Wie kan me helpen?
    Oook als ik dit bericht wil plaatsen krijg ik de vermelding: "The following errors occurred with your submission .... Okay" and that's it. I am logged in as far as I can see, because there is a tab that says Log Out ...
    Pressing Go Advanced gives the following error:
    Your submission could not be processed because a security token was missing or mismatched.
    If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error.

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    Eindelijk iets van jullie reacties gezien, hoewel ik er steeds nog niets van begrijp, hoe dat forum nou eigenlijk werkt. Zal m'n leeftijd wel zijn.
    Ik zal nog maar eens een fotootje proberen te plaatsen.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 4864-hele-neg.jpg   4865-copy.jpg   4874-copy.jpg  

geneacom's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    49
    het verhaal bij de laatste 3 geplaatste foto's:
    Gemaakt met een Holga 612, F/135, 6x12 cm, Kodak VPH400, foto 1 en 3: ca 4 seconden, foto 2: 15 minuten belicht ...
    Ik ben nog niet zo erg enthousiast over deze Holga, omdat ik links en rechts een behoorlijke vignettering zie en daarom toch moet croppen.
    Hierover kwam ik ergens een opmerking tegen, dat het te maken zou hebben met de opstaande rand van de camera, rechts en links. Nou wil ik niet direct camerarand af gaan schuren, voordat ik er iets meer over weet. Wie weet hier misschien meer over?

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin