Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,940   Posts: 1,585,665   Online: 951

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    Rame's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    2

Even voorstellen

Goedemorgen,

Ben al een tijd aan het rondkijken in apug en vooral de draadjes over het inrichten van een doka. Het wordt dus tijd me even voor te stellen. Ik ben Rob en woon in Itens (Friesland). Heb analoge fotografie weer opgepakt nadat ik op marktplaats zag dat apparatuur waar ik als student alleen maar van kon dromen voor bijna niks te koop was. Heb inmiddels een aardige verzameling camera's waaronder een Asahi Pentax 6x7 (compleet met veel lenzen en toebehoren) en een Canon F1 (oude type). Al veel foto's mee gemaakt en ze werken prima en leveren nog goede prestaties.

Ook veel donkere kamer apparatuur zoals een Leitz kleinbeeld vergroter en een Laborator 138 voor het grotere werk. Heb veel oude negatieven (grootformaat) van mijn vader gekregen en ben die nu aan het afdrukken. Veel van die negatieven leveren foto's op die niemand in de familie kent maar wel uit de jaren 20 en 30 stammen (een tante van mijn vader werkte bij Kodak en kon altijd een camera lenen). Heb inmiddels hele mooie foto's van mijn vader als jonge jongen (hij is nu 85....).

Ben nog steeds druk bezig een echte donkere kamer te maken. Heb voldoende ruimte (zie maar eens op www.despieker.nl of www.robertvandermeer.nl) maar het is wel direct een heel project binnen een toch al groot project.

Ik hoop nog veel te leren binnen apug. En ben dan vooral geinteresseerd in het (weer) afdrukken op echt bariet, Lith printen (heb het prachtige boek van Tim Rudman al gekocht) en tonen.

Natuurlijk hoop ik ook iets bij te kunnen dragen.

Met vriendelijke groeten,

Rob van der Meer

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

welkom

Hallo, Rob welkom op dit analoge forum en zoals je al zij, interessande informatie ge noeg te vinden en anders vraag je het maar.
    Goetjes, Ludo

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Rob,
    goed idee om de traditionele fotografie weer op te pakken. Veel plezier en welkom hier.
    harry

Release, the best you can do...

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hartelijk welkom, Rob

Groetend
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    met de pentax 67 heb ik veel gewerkt. Een heel mooie kamera die neit kapot te krijgen is.
    Veel plezier!

Shooter
    4x5 Format
    Welkom van deze kant.
    Ik ben al meer dan 20 jaar achitectuurfotograaf met de TC en jaren lang wat extra brood verdiend met camerareparatie.
    Heb een tijd lang met de 6x7 gefotografeerd, perfecte camera, tegenwoordig 4x5 inch en de DSLR.
    Groet, Peter

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Rob van harte welkom. Leuk boerderijtje. Maar in welke gastenkamer wilde je nou de doka installeren?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Rame's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    2
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Maar in welke gastenkamer wilde je nou de doka installeren?
    Hallo Wilbert,

Is natuurlijk zonde om daar een gastenkamer voor op te offeren en we hebben ruimte genoeg. Dus dat is de "zolder" van het Bed and Breakfast gedeelte geworden. Daar ben ik bezig een donkere kamer te maken, inclusief een grote werkkamer. Bied zelfs de mogelijkheid om donkere kamer cursussen van meerdere dagen te verzorgen....

Groeten, Rob

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Rame View Post
    Bied zelfs de mogelijkheid om donkere kamer cursussen van meerdere dagen te verzorgen....

Groeten, Rob
    Oei Oei, een concurrent !

De beste wensen, ook voor je doka

Wilbert
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hallo Rob,

hartelijk welkom op dit leerzame forum en succes met je analoge project.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin