Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,714   Posts: 1,514,724   Online: 850

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Opnieuw voorstellen: ik ben er nog...

Hallo ik ben Jaap. Ik heb me nog nooit netjes voorgesteld en de laatste tijd leek het wel of ik er niet meer was. Dat hoop ik allebei weer goed te maken.

Ik ben sinds 1995 bezig met digitale beeldbewerking, maar omdat ik meer dan 10 uur per dag achter de computer zit, vond ik het fijn om een ambachtelijke hobby te beginnen. Ik werd dus steeds analoger, zeker omdat het aansloot bij mijn (chemische) kennis van mijn studie. Ik denk verder dat ik de klassieke doorgroei maak, van kleinbeeld (nu 0%), middenformaat (nu 30%) naar grootformaat (70% van de tijd). Ik heb een enorme groei doorgemaakt op het gebied van de techniek (eigen ontwikkelaars, zelf apparaten maken voor de doka, heel veel lezen), nu ben ik meer op het beeldinhoudelijke vlak bezig. Ik coach dan ook collega's op gebied van contrast, compositie, licht, etc. Ik ga dit ook toepassen in een kunstcentrum, maar dat staat nu even stil.

Deze posting is verder niet erg vrolijk, dus de oppervlakkige lezer mag hier afhaken. Ik zeg: ik ben er weer, maar het is maar eventjes. Ik ben in het dagelijkse leven druk met afspraken rondom de bestraling en chemo van mijn dochter Joëlle, die een agressieve kwaadaardige tumor (glioblastoom) midden in de hersenen heeft. Dat is dan ook de reden dat ik niet zo veel lol meer heb in onze grote hobby. Ik zie het de laatste tijd meer zwart in, dan zwart-wit. Op termijn wil ik me weer aansluiten bij het forum, de ´Gary-sessies´, etc. want het leven gaat vooralsnog nog steeds door, toch?

Maar aangezien ik hier wat gemist heb, wil ik iedereen voor 2009 gezondheid toewensen, iets wat mij de laatste tijd als erg belangrijk gebleken is. Proost!
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Heel veel sterkte voor jou en je vrouw en beterschap voor je dochter.
    Af en toe lijkt als of het erger is voor de omgeving, dan voor de patient zelf, kan er over meepraten.

We zien en horen je wel weer !
    Groet, Peter Morisson

Shooter
    4x5 Format
    Jaap, ik wens je de wijsheid en sterkte toe om voor Joëlle de rots in de branding te kunnen zijn die ze, ongetwijfeld, nodig zal hebben. Mocht je verderop de ruimte en tijd hebben om je, naast het zwart, ook met het wit bezig te kunnen zijn ben je van harte welkom.

gary

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Beste Jaap, veel sterkte toegewenst!
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jaap nogmaals vanaf deze plek wens ik jouw je echtgenoot en de kinderen een goed 2009 toe. Maar speciaal voor Joëlle hoop ik dat 2009 toch nog een mooi jaar mag worden en de tumor het onderspit delft.
    Zoals jezelf al schrijft is er niets belangrijker dan een goede gezondheid.
    Hopelijk kunnen we je, als je daar weer behoefte aan hebt, weer eens begroeten op een van onze fotosessies.
    harry

Release, the best you can do...

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Jaap, heel veel sterkte voor jou en je gezin.

Mike.
    --Mike

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

welkom

Jaak ook van uit Vlaanderen het beste gewenst voor u en de andere gezinsleden.
    Mvg.Ludo

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Jaap,

heel veel sterkte in deze donkere periode. Hopelijk kunnen jij, je vrouw en dochters straks terugkijken op een jaar 2009 waarin het tij zich ten goede heeft gekeerd.
    Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Shooter
    Medium Format
    Jaap,

We wensen jullie veel sterkte toe in het komende jaar en hopelijk gaat er voor jullie weer licht schijnen

ruud en Anne-marij

Shooter
    35mm
    Beste Jaap,

Veel sterkte toegewenst de komende tijd!

Groeten van Anke

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin