Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,813   Posts: 1,581,577   Online: 912

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Hoihoi

Shooter
    35mm

Hoihoi

Hoi allemaal,
    Laat ik mij even voor stellen.
    Ik ben Akelei, 19 jaar, uit Gouda.
    Ik ben op mn 15e ongeveer begonnen met fotograferen. Paar jaar later had ik een keuzevak Fotografie op school, en toen wist ik helemaal zeker dat ik ermee verder wilde gaan. We gingen analoog schieten en zelf afdrukken. Dat was natuurlijk erg indrukwekkend, de eerste keer, en dat blijft eigenlijk ook zo.
    Nu zit ik in het 2 jaar van mijn Fotografie opleiding op de Willem de Kooning Academie Rotterdam. Hoewel de opleiding vooral over digitale fotografie gaat, hebben we in het eerste jaar nog veel analoog gedaan en zelf ontwikkeld en alles erop en eraan. Zowel zwart wit als kleur. 2e jaar is helaas drukker en daardoor niet veel tijd voor analoog.
    Laatst heb ik nog een complete zwart/wit doka set aangeschaft, maar helaas kan ik daar nog niks mee, vanwege ruimtegebrek, maar dat komt wel. Het lijkt me leuk om hiermee te gaan experimenteren.

Nou.. dat was mijn levensverhaal haha!
    Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Groetjes!

Shooter
    35mm
    oh ja, dit is mijn website http://www.akeleifotografie.nl (alleen een gallerij, maar toch)

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Akelei View Post
    Hoewel de opleiding vooral over digitale fotografie gaat, hebben we in het eerste jaar nog veel analoog gedaan en zelf ontwikkeld en alles erop en eraan. Zowel zwart wit als kleur. 2e jaar is helaas drukker en daardoor niet veel tijd voor analoog.
    Welkom!

Leuk om te horen dat de Willem de Kooning Academie nog steeds een actief gebruikte doka heeft, en daar in het eerste jaar nog aandacht aan besteed. Ik ken de Willem de Kooning Academie verder niet, maar dit feit op zichzelf is hartverwarmend... ik had het niet meer echt verwacht... wat dat betreft heb ik er toch een beetje een hart hoofd in wat betreft de "officiële" instellingen. Misschien onterecht

En als afgestudeerd bioloog / plantenecoloog, kan ik je aparte naam wel waarderen

Je bent trouwens lekker bezig, gezien die foto's op je site!

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Dankjewel!

Ja erg chill dat de doka's er nog zijn, kan ik nog eens lekker de doka in als ik wat tijd over heb

Quote Originally Posted by Marco B View Post

En als afgestudeerd bioloog / plantenecoloog, kan ik je aparte naam wel waarderen

Marco
    haha thanks.. tja, dat heb je met een moeder die tuinvormgeefster is

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Akelei, welkom hier. Leuke foto's op je webstek.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hallo Akelei, wat in het vat zit, verzuurt niet. Je kan later ook nog met een doka beginnen. Maar het is wel van belang om te leren van de analoge opnamen. Je zult zien dat analoog al bij de opname anders is dan digitaal. Je hebt minder de neiging om maar wat te knippen, al was het maar omdat je de film moet verwerken en evt. afdrukken. De kosten moet je bij de analoge opname nog maken. (Bij de digitale fotografie heb je de kosten eigenlijk al gemaakt.)
    Welkom hier, veel plezier.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Akelei View Post
    haha thanks.. tja, dat heb je met een moeder die tuinvormgeefster is
    Moest het ook weer even opzoeken in mijn Ecologische Flora (ben al een tijd niet meer actief als ecoloog), maar de Akelei groeit in Nederland toch ook nog in het wild. De Wilde Akelei komt echter alleen maar op een paar plekjes in Zuid Limburg voor (zoals wel meer voor Nederland zeer zeldzame planten), op andere plekken is hij "verwilderd", inderdaad... vanuit de tuinen.

Jij zult dus ook wel "verwilderd" zijn , het feit dat je op het zo onderhand exotische APUG bent beland, is daar dunkt mij een goed voorteken van
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    haha ja zo zou je het inderdaad kunnen zien ja, ik ga mijn eigen gang

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Akelei van harte welkom
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Dank u!

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin