Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,895   Posts: 1,520,956   Online: 880

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 22

Thread: Beste allemaal

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by FotoGys View Post
    Het geduld weten op te brengen om de tijd te nemen voor echt kwaliteitswerk.Guus
    Kan een meubelmaker dan geen klassiek kwaliteitswerk leveren?
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Als iemand die zijn brood verdiend met hout, kan ik je verzekeren dat het voor het merendeel niet aan het geduld van de ambacht man ligt maar aan de afnemer die er in grote getale er voor het goedkopere, "alternatief" van een zweeds warenhuis kiezen. Geduld = uren => prijs.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hartelijk welkom Jelle, en veel plezier met het fotograferen en afdrukken van de foto's.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Mijn Opa,, en dat is een tijd terug, was meubelmaker, en als je dat werk ziet, dan denk ik, dat wordt nooit meer zo gemaakt. Het is een andere wereld, waarin tijd niet speelde.

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Mijn Opa,, en dat is een tijd terug, was meubelmaker, en als je dat werk ziet, dan denk ik, dat wordt nooit meer zo gemaakt. Het is een andere wereld, waarin tijd niet speelde.
    Mijn overgrootvader was meubelmaker (geen familie van Jed). Het was een andere wereld, dan de wegwerpmaatschappij van nu, waar de kwantiteit en (verschijnings)vorm van foto's voor het gros belangrijker is dan de kwaliteit. Daar is op zich niets mis mee, als er maar enkelingen zijn die de kwalitatief hoogstaande wereld van onze opa's en overgrootvaders nog levendig houden. Sommige dingen waren vroeger beter...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Ik was vandaag bij een fotograaf,bij mij in het dorp,hij is reclamefotograaf.
    Hij heeft diverse spullen,betreffende analoge fotografie op marktplaats gezet,om dat hij zijn studio gedigitaliseerd hebt.
    Ik heb een Ilford droger over genomen en een doos met 4x5 cassette,s.
    We kregen een gesprek over analoog/digitaal,uit eindelijk,een paar uur verder,ruimt hij zijn doka toch maar niet op,niet omdat het de belangrijkste poot in zijn bedrijf word,maar je kon aan hem merken dat hij toch wel bezeten is van het nostalgische,hij hebt dan wel een digi-Hasselblad,en daar ga je natuurlijk wel ver mee,maar zelfs hij zei,zonder er op aan te dringen,dat qua scherpte en overdracht,er toch niets ging boven de aloude film.
    Hij zei ook,dat in de kunstfotografie,het analoge weer steeds groter word,en dat is toch een gunstig teken

Ruud.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by JBoontje View Post
    Soms vraag ik me af waarom ik dit allemaal doe, volgens mij komt er 1 nieuwe doka-enthousiast bij nadat er 10 verdwijnen
    Die 10 zijn al lang vertrokken. Nu komen er alleen nog nieuwe bij.

Welkom !
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    . Sommige dingen waren vroeger beter...
    Het is heel juist om de nadruk op sommige te leggen. Het hout dat die meubelmakers destijds hadden was, denk ik beter, dan wat er nu is. Maar ik zou niet graag de kwaliteit van het fotografische materiaal van vroeger inruilen voor dat van nu. Bovendien, als je een oude lens op je TC wilt hangen, wie belet je. De betrouwbaarheid en de overvloed aan materialen van dit moment, maakt heel veel mogelijjk. Vroeger was het toch vaak prijsschieten als gevolg van de onbetrouwbaarheid van de materialen.
    Het geduld is een andere zaak. Maar de manier van werken met een TC, dwingt je wel om geduld te hebben.

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    De fotografische materialen zullen hopelijk nog lang beschikbaar zijn. Het is een niche-markt, maar nog steeds zit er geld in. Er zijn heden-ten-dage nog steeds kroonpennetjes te koop, in alle soorten en maten, da's nog zo'n niche-markt. Alles draait om vakmanschap, kennis en kunde, dat mag niet verloren gaan. Aan ons de schone taak om iedereen die zich geroepen voelt het nobele vak te leren van kennis te voorzien. Ik had nog nooit van microcontrast gehoord toen ik hier aan kwam, of van specular light, MTF, high definition ontwikkelaars, en ga zo maar door. Maar naast vakmanschap heb ik hier vooral veel liefde voor het vak gezien...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    De fotografische materialen zullen hopelijk nog lang beschikbaar zijn. Het is een niche-markt, maar nog steeds zit er geld in. Er zijn heden-ten-dage nog steeds kroonpennetjes te koop, in alle soorten en maten, da's nog zo'n niche-markt. Alles draait om vakmanschap, kennis en kunde, dat mag niet verloren gaan. Aan ons de schone taak om iedereen die zich geroepen voelt het nobele vak te leren van kennis te voorzien. Ik had nog nooit van microcontrast gehoord toen ik hier aan kwam, of van specular light, MTF, high definition ontwikkelaars, en ga zo maar door. Maar naast vakmanschap heb ik hier vooral veel liefde voor het vak gezien...
    Analoog heeft het voordeel dat we het allemaal zelf kunnen doen.
    Zie mijn Blog:

http://wetplatecollodion.blogspot.com/

greetz Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin