Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,698   Posts: 1,549,115   Online: 1124

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Thread: Beste allemaal

JBoontje's Avatar
    Shooter
    35mm

Beste allemaal

Laat ik me even voorstellen.

Ik ben Jelle Boontje, 18 jaar, woont in Doetinchem.
    Sinds mijn 15e ben ik bezig met fotografie, ik gebruikte mijn ouders´ compactcamera om een beetje mee rond te experimenteren. Ik merkte al gauw dat fotografie echt iets voor mij was, en nam ik een baantje om mijn eerste ´echte´ camera te kopen. Een paar maanden later kocht ik een Canon 350D, waar ik veel plezier van heb gehad. Daarna kocht ik een Canon 30D, waar ik nog steeds veel plezier van heb.

Op de één of andere manier begon ik mij te interesseren in de oude manier van fotograferen en het werken in een doka. Na lang wikken en wegen kocht ik een Canonet QL17 GIII, in perfecte staat. Ook had ik een tijdje geleden een complete doka aangeschaft voor een flesje wijn, en wist ik zeker dat de aanschaf van deze meetzoeker een goede combinatie opleverde. Nu heb ik een paar dagen geleden mijn eerste les gehad in het vergroten van negatieven van een doka-leraar gehad, en zodra ik mijn eerste rolletje vol heb geschoten gaat hij me ook het ontwikkelen van film leren.
    Ik ben van plan om me te verdiepen in straatfotografie, ik studeer in Arnhem dus aan de stad zal het niet liggen

Tot nu toe heb ik alleen nog digitaal geschoten, vandaar dat mijn gallerij alleen digitale foto's bevat. Zodra ik er tijd voor heb begin ik aan mijn eigen website.

Mijn foto's: http://woopidoo2.deviantart.com/gallery/#_popular

Soms vraag ik me af waarom ik dit allemaal doe, volgens mij komt er 1 nieuwe doka-enthousiast bij nadat er 10 verdwijnen
    Maar toch weet ik zeker dat ik de doka op zolder zal gaan gebruiken, eerst nog maar even zien welke chemicaliën en papier ik ga kopen.

mvg, Jelle.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Welkom op Apug, Jelle. Mocht je vragen hebben over analoge fotografie, stel ze dan gerust.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    We hebben er nu al twee nieuwe dokawerkers bij en nog geen berichten van afhakers.
    Welkom..
    harry

Release, the best you can do...

JBoontje's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by hka View Post
    We hebben er nu al twee nieuwe dokawerkers bij en nog geen berichten van afhakers.
    Welkom..
    Haha, daar heb je gelijk in.

'Keep the spirit alive!' zou ik zeggen.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Er is weer Ikea-koper omgeschoold tot een klassieke meubelmaker. Welkom Jelle.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Wat is het verschil tussen een meubelmaker en een klassieke meubelmaker...?
    harry

Release, the best you can do...

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Wat is het verschil tussen een meubelmaker en een klassieke meubelmaker...?
    Het geduld weten op te brengen om de tijd te nemen voor echt kwaliteitswerk.

Welkom Jelle!

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Dat is 'm Guus. Hoewel er genoeg fotografen zijn die hun brood verdienen in de digitale fotografie, vind ik de klassieke fotografie meer vakwerk. Misschien komt dat doordat je meer je handen gebruikt, i.p.v. de computer. Misschien omdat ik het geen kunst vind als je het met de computer doet. Ik snij daarmee in mijn vingers, want overdag zit ik achter de computer voor mijn werk, dat zou betekenen dat ik geen echt vakwerk lever. Misschien ben ik gewoon een ouwe drol en leef ik nog in de wereld van 'Vakmanschap is Meesterschap'. Ik kalligrafeer, ik ets, ik schilder met olieverf, allerlei zaken die ik waardeer vanwege de kwaliteit. Daarmee doe ik allerlei dingen die niet met de tijd zijn mee gegaan. Want de digitale fotografie en de computer maken die dingen toch overbodig, niet?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Veel plezier met je nieuwe hobby.

JBoontje's Avatar
    Shooter
    35mm
    Bedankt iedereen.

Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Veel plezier met je nieuwe hobby.
    Bedankt, ik zie het ook wel als een soort van verdieping in iets waarmee ik al lang bezig was. Maar toch, ik ga waarschijnlijk veel tijd besteden in mijn doka dus dat is wel nieuw

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin