Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,666   Posts: 1,481,706   Online: 725

Results 1 to 6 of 6

Thread: Hallo APUG

AmsterdamMartin's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    5

Hallo APUG

Ik ben Martin uit Amsterdam.
    Ik volg jullie discussies al enkele maanden met interesse.
    Sinds mijn tiende fotografeer ik, voornamelijk vernaculair, met de voigtlander vito CLR. Ontwikkelen en afdrukken heb ik voorheen niet veel zelf gedaan, aangezien er tot aan het millenium genoeg plaatselijke fotoboeren waren die uitstekend werk verrichtten voor normale prijs. Wat ook niet hielp was het steeds moeten opbouwen van de doka, achteraf verkeerde safelights gebruiken en een gewoon peertje in de vergroter. Te weinig reproduceerbaarheid in mijn handelen.
    Door 7 jaar digitale fotografie ben ik weer geinteresseerd geraakt in analoog, in diverse formaten.
    In deze nichetijd heb ik het ontwikkelen zelf opgepakt, noodzakelijkerwijs, maar tot mijn plezier. Ik werk nu in combinatie met het scannen van negatieven en afdrukken met inktjet. Ik overweeg serieus een blijvende doka in te richten, maar wil eerst de talloze eerdere stappen meer beheersen en begrijpen. Van de discussies op het ethiek-forum, en de kunst- en fotografie visies ben ik erg onder de indruk.
    Tot lezens !

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hoi,Martin
    Juist terug van het bekijken van een fotografie tentoonstelling, achteraf nog wat gepraat met een paar gelijk gestemde fotografen, en ooo.. wat doet dat goed dat er nog altijd mensen zijn die zich geroepen voelen om zich bij een groep mensen aan te sluiten.
    Was overigens een tentoonstelling waae zowel analoge als digitale werken te bewonderen waren en er zich achteraf een discusie ontstond tussen de twee kanten,leuk.
    Van Harte welkom .
    Ludo.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Martin, Welkom!

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    4x5 Format
    Martin welkom, en natuurlijk hopen we dat de permanente doka gaat lukken. Wat dat betreft zijn we hier wel bevooroordeeld. En gunnen anderen ook dat plezier.

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Welkom Martin,

op termijn is een vast opgestelde doka iets waar je naar toe zult gaan. Ikzelf sta ook aan de vooravond om deze in te richten. Dan kun je 's avonds, even je doka in om een enkel stuks uit te werken. Opbouwen en afbreken van een dodo(uche) kan, vergt weinig ruimte maar werkt toch remmend op de intensiteit waarmee je met fotografie bezig bent.

Daarnaast heb je ook hier genoeg le(e)svoer om geinspireerd te blijven.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Welkom,

Een permanente doka is iets waar je veel plezier van zult beleven.

Mike
    --Mike

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin