Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,550   Posts: 1,544,857   Online: 1077

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    Multi Format

Even voorstellen

Goededag allemaal,

al lang geleden ingeschreven op APUG en het forum voornamelijk in stilte gevolgd, omdat ik niet als spammer over wilde komen, maar omdat ons bedrijfje de laatste tijd steeds vaker langs komt, leek het mij een goed idee om mij hier een keer voor te stellen, zodat jullie een beter idee kunnen krijgen wie wij zijn, bij deze dus

Mijn naam is Mark, ik ben 32 jaar, woonachtig in Dordrecht en bij sommige van jullie al bekend, omdat wij - naast onze dagelijkse bezigheden - via www.fotofilmfabriek.nl benodigdheden voor analoge fotografie en met name van het merk Adox verkopen.

We zijn hier een aantal jaar terug mee begonnen, omdat wij zeer te spreken waren over de producten van Adox (destijds nog Efke) en omdat wij van mening waren dat deze producten ook in Nederland en België goed beschikbaar moeten zijn. In die tijd is niet alleen de Adox naam teruggekomen, maar heeft Adox ook nog andere activiteiten ondernomen die naar ons idee de analoge fotografie ten goede zijn gekomen, zoals bijvoorbeeld de overname van een deel van de voormalige Agfa productie, waardoor we nu al het voormalig MultiContrast Classic bariet- en MultiContrast Perfect PE-papier onder de Adox nam aan kunnen bieden. En er zullen nog meer voormalig Agfa producten volgen, zoals bijvoorbeeld de APX 100 en APX 400 films.

Daarnaast zijn we momenteel zelf bezig met het bouwen van een webshop, waarmee we verwachten onze klanten beter van dienst te kunnen zijn. Maar ook tot die tijd zijn we analoge fotografen graag van dienst.

Hiernaast ben ik zelf uiteraard ook een enthousiast fotograaf, begonnen met een oude Praktika met 50mm van mijn vader, daarna de OM-10 met 50mm van mijn vader. Het OM systeem in de loop der jaren met oa een OM-1 en OM-2 en ander Zuiko lenzen en daar veel plezier aan beleeft. Later ook veel geëxperimenteerd met goedkope(re) kleinbeeld en middenformaat camera's en daar een hoop van geleerd. Momenteel fotografeer ik met name - maar naar mijn zin te weinig - met een Mamiya 6. Daarnaast gebruik ik met name een Sinar F, een Nikon F100 en - ik durf het haast niet te zeggen - een Nikon D700. Verder ben ik een groot liefhebber van Polaroid SX-70 en 600 film en wacht met smart op goede berichten uit Enschede

Ik hoop dat mijn aanwezigheid niet als spam wordt ervaren, ik ben hier in de eerste plaats omdat ik - net als jullie - analoge fotografie een warm hart toe draag.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Mark,

Welkom hier bij Apug.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Hallo Mark,

Welkom, heb al eens van je diensten gebruik gemaakt.
    Jammer dat de adox 400 (HP5) niet meer verkrijgbaar is.

Mike.
    --Mike

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hallo Mark,

Veel plezier met je beroep en hobby. Je kunt ons versteld doen staan van je vakkennis, waardoor we je 'goeie zaak' zullen steunen. Zolang je niet op elke post reageert in de trend van 'maar wij hebben...' zullen we je niet van spam betichten...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Zo is dat jaap.
    Marc van Harte welkom, en terloops ik ken de producten van Adox al.
    Ludo.

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    Hallo Mark,

Welkom, heb al eens van je diensten gebruik gemaakt.
    Jammer dat de adox 400 (HP5) niet meer verkrijgbaar is.

Mike.
    HP5 is prima verkrijgbaar, alleen iets duurder dan in de adox versie...

Jaap Jan

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Jaap,

Dat weet ik, daarom vond ik de adox versie zo interessant.
    Ik weet de prijzen niet meer maar het scheelde zeker 1 euro per 120 rol
    --Mike

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin