Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,012   Posts: 1,524,700   Online: 840

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    Medium Format

Even voorstellen

Hallo allemaal,

Aangezien ik nieuw ben zal ik mij even voorstellen. Ik ben Arjen, 26 en woonachtig in Rotterdam. Tot 2007 alleen met analoge toestellen gefotografeerd en recent weer terug bij film omdat ik het nu ook beter kan betalen (was student).

Sterker ik wil mijn Pentax 645 foto's gaan ontwikkelen en afdrukken en ben dus naarstig op zoek naar een doka uitrusting, en hoop hier veel te leren. Ik heb al veel zaken geleerd door te lezen op dit mooie forum.

Momenteel heb ik de mogelijkheid om een Meopta opemus 6 aan te schaffen, en ik ben erg benieuwd of daar ook nog informatie over kan vinden.

Groet

Arjen

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

welkom

Arjen , Welkom op dit forum
    Zoals je al zei zul je genoeg info over alles wat de analoge aangaat vinden op dit forum.
    Mij hebben ze altijd verteld dat als men de keuze had in verband met een vergroter , men liefts een kleur vergroter neemt , of kleurkop , omdat die gemakkelijker zijn in verband met de filtering van het papier , dus gemakkelijker om een bepaalte gratatie van zw. papier in te stellen op de kop.
    groetjes , Ludo.

Shooter
    Medium Format
    Hallo Ludo,

dank voor je welkom en antwoord. Ja dat heb ik ook ergens gelezen. Nu hoef ik ook pas donderdag te gaan kijken naar de Opemus 6, dus alles wat ik tot die tijd nog tegenkom zal ik zeker meewegen in mijn besluiten. Ik ga het allemaal op mij in laten werken.

Ik ben vandaag ook bij de bibliotheek geweest en ze hadden maar twee boeken die direct relateerden aan de doka. Een ervan was mij teveel voor gevorderden dus heb ik handboek donkere kamer, van Jack Schofield geleend. Kent iemand dit boek en is het behulpzaam voor een beginnende doka-er(heet dat zo?)

Groet Arjen

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Welkom Arjen,

jij zou ook kunnen uitkijken naar boeken van Günther Spitzing (gedateerd...)

Shooter
    35mm
    tja, tijd om een nieuw doka voor beginners boek uit te brengen? hoewel veel lezen hier toch ook al veel info oplevert of goeie vragen stellen en niet kijken naar de soms diepgaande en zeer doorgedreven informatie (dat komt vanzelf wel...)

Shooter
    Medium Format
    dank AGX en Tomstr.

Gelukkig zijn er veel mensen bereid om te helpen, ik ben vandaag nadat ik gratis ontwikkeltankjes heb gehad, maar eens een winkel binnen gelopen voor chemicaliën. Ik was in Amsterdam, en daar zitten nog relatief veel winkels waar ik terecht kon. Helaas was een winkel vertrokken, dag 4 euro parkeergeld.

Uiteindelijk ben ik perfect geholpen en werd alles mij met geduld verteld. Ik was verrast dat ik al veel wist. Ik ben met chemie voor ontwikkelen en afdrukken naar huis gegaan. Nu nog een vergroter, maar die zit ook al in de koker. Morgen de rest van de 'voorlopige' doka inrichten in mijn berging. Het is daar aarde donker, dus dat moet wel lukken, ben meer bang voor stof op de lange termijn.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Arjen,
    Welkom op Apug. In het Rotterdamse verkoopt Camera Professional in het Groothandelsgebouw papier en chemie.

Groetend
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Medium Format
    Hallo Hans,

Dankjewel. Ja ik ben bekend met die winkel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die winkel behoorlijk prijzig vind. Dus af en toe kom ik er wel, maar ik pik meestal onderweg spullen op als ik bijvoorbeeld toch in Amsterdam moet zijn.

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hallo Arjen,
    Welkom bij ons.
    Je kunt ook eens prijzen vergelijken bij
    http://www.fotoworld.nl/
    http://www.fotofilmfabriek.nl/
    www.fotoimpex.de

aDieu,
    Johan

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin