Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,654   Posts: 1,481,371   Online: 1104

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    35mm

Nog even voorstellen

Zoals sommigen misschien hebben gelezen had ik al een vraag gepost in het kontakt afdruk forum, en stel ik me bij deze nog even netjes voor. Zo kunnen jullie ook een beetje inschatten wat mijn ervaring is; ik ben zeker van plan hier de komende tijd actief te zijn om dingen te kunnen leren.

Ik ben 21 jaar en tweedejaars student 'fine art'. Dit houdt in dat ik me naast fotografie ook nog veel bezig houdt met schilderen en ruimtelijk werk. Fotografie is wel hetgeen geweest waardoor ik überhaupt op de academie ben beland.

De passie voor fotografie is langzaam opgebloeid van compact camera op mijn 15de naar lomo naar digitale spiegelreflex naar een canon EOS 500 (zonder de D er achter, analoog dus). Vanaf dat moment ging ik echt los en wilde ik leren ontwikkelen. Bij de kringloop kocht ik twee boeken uit de jaren '70 en ik nam voor weinig een doka set + Pentax camera over van iemand en ben zo zelf wat gaan prutsen met het ontwikkelen van film en afdrukken van foto's. Op dit moment was ik 18/19. Maar omdat ik niemand om me heen had die hier verstand van had ben ik er niet heel erg diep op in gegaan. Pas een paar maanden geleden ben ik voor het eerst bij iemand anders in de doka geweest en kwam ik er zo achter dat ik sommige dingen helemaal verkeerd deed, of veel te moeilijk maakte.

Vanwege drukte met andere dingen was het analoog fotograferen en ontwikkelen zo'n 2 twee jaar gestaakt (we mochten in het eerste jaar ook geen analoge camera's gebruiken, erg flauw). Maar door recente school opdrachten is het weer gaan bloeien. Zo heb ik dus ook voor het vak ruimtelijk een project stereo fotografie gehad waarbij ik de foto's heb geschoten met een Stereo Realist. Weer een ervaring rijker.