Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,654   Posts: 1,481,371   Online: 1104

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    35mm

Nog even voorstellen

Zoals sommigen misschien hebben gelezen had ik al een vraag gepost in het kontakt afdruk forum, en stel ik me bij deze nog even netjes voor. Zo kunnen jullie ook een beetje inschatten wat mijn ervaring is; ik ben zeker van plan hier de komende tijd actief te zijn om dingen te kunnen leren.

Ik ben 21 jaar en tweedejaars student 'fine art'. Dit houdt in dat ik me naast fotografie ook nog veel bezig houdt met schilderen en ruimtelijk werk. Fotografie is wel hetgeen geweest waardoor ik überhaupt op de academie ben beland.

De passie voor fotografie is langzaam opgebloeid van compact camera op mijn 15de naar lomo naar digitale spiegelreflex naar een canon EOS 500 (zonder de D er achter, analoog dus). Vanaf dat moment ging ik echt los en wilde ik leren ontwikkelen. Bij de kringloop kocht ik twee boeken uit de jaren '70 en ik nam voor weinig een doka set + Pentax camera over van iemand en ben zo zelf wat gaan prutsen met het ontwikkelen van film en afdrukken van foto's. Op dit moment was ik 18/19. Maar omdat ik niemand om me heen had die hier verstand van had ben ik er niet heel erg diep op in gegaan. Pas een paar maanden geleden ben ik voor het eerst bij iemand anders in de doka geweest en kwam ik er zo achter dat ik sommige dingen helemaal verkeerd deed, of veel te moeilijk maakte.

Vanwege drukte met andere dingen was het analoog fotograferen en ontwikkelen zo'n 2 twee jaar gestaakt (we mochten in het eerste jaar ook geen analoge camera's gebruiken, erg flauw). Maar door recente school opdrachten is het weer gaan bloeien. Zo heb ik dus ook voor het vak ruimtelijk een project stereo fotografie gehad waarbij ik de foto's heb geschoten met een Stereo Realist. Weer een ervaring rijker.

Dit is dus een beetje mijn verhaal. Ik zal in de toekomst vast nog wel genoeg vragen hebben.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

welkom

Welkom , quilla
    Vraag maar raak , hier op het forum , daar zijn we er voor nietwaar.
    In het begin is het altijd de moeite om te leren , en zo je werk zien verbeteren , zeker in de doka.
    Je kan er allen maar plezier aan beleven , zo moet het zijn ook.
    Groetjes , Ludo.

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quila,
    (Leuke naam). Welkom hier. Sommigen schrijven hier veel, kun je veel van leren. Anderen lezen/luisteren liever, is ook goed.
    Stel gerust je vragen er is altijd een "deskundige" die er iets van kan maken.

Johan

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Welkom!

"we mochten in het eerste jaar ook geen analoge camera's gebruiken, erg flauw"
    Welk verhaal schuilt erachter? Wel vreemd.

Shooter
    35mm
    Bedankt voor het welkom

Quote Originally Posted by AgX View Post
    Welkom!

Ik weet eigenlijk niet wat de reden daar achter was, nooit naar gevraagd..

Shooter
    Medium Format
    Welkom quilla,

Ook hier vanuit Maastricht.
    Zoals je ziet leeft het analoge nog overal.

Heb je al een DOKA ter beschikking ??

Bij iemand een meelopen helpt enorm,vooral praktische tips.

wellicht wat artistieke kanten van jouw kant ??

groetjes

Ruud

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Welkom hier.
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Ik kan me er wat bij voorstellen, juist voor op school! Ik heb net een workshop portretfotografie gegeven. Stel je voor dat dit voor analogen was: de volgende keer foto's meenemen en bespreken.
    "Wat heb je daar gedaan?"
    - "Geen idee, die foto is al zolang geleden gemaakt..."

Nu kan je gelijk op een venstertje op de camera kijken wat het resultaat is van een subtiele wijziging van het licht, op de laptop die er naast staat zie je het beeld in het groot. Alle gegevens van de foto (waar onder diafragma/sluitertijd) worden in meta-gegevens bij de foto's vastgelegd. De studiemogelijkheden zijn veel groter geworden.

(Zo zie ik eigenlijk de digitale camera, gewoon een kladblok om kiekjes mee te maken. Wil je een echte foto, pak dan analoog grootformaat. Zo heb je een goed gereedschap voor elke klus.)
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hartelijk welkom Quilla,Nou,hier zal je dan wel iets opsteken,met de ervaringen van anderen,en dat zijn er zat.
    Schroom ook niet om op Marktplaats en Ebay je slag te slaan,als je je daar een beetje in verdiept,vind je massa,s spullen die je kunt gebruiken,tegen een zacht prijsje,en weet ook hoe je een verkoper moet benaderen om jou prijs te betalen,maar dat is een kwestie van leren handelen,maar je zult zien dat het dan een hele leuke hobby kan worden,voor relatief niet te veel geld.want geld uitgeven kan iedereen,maar om het binnen de perken te houden,is een ander verhaal.
    Verder wens ik je heel veel geluk en hobbyplezier toe.
    En je weet het,als je iets niet weet,VRAGEN.

groetjes,elbuveli-(Ruud).

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin