Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,058   Posts: 1,561,571   Online: 674

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    35mm

Ook even voorstellen

Bij deze dan. Ik heb ongeveer een jaar geleden een tweedehands scanner gekocht, en een paar rolletjes Kodak BW400CN, zodat ik mijn analoge camera weer kon gebruiken voor zwart/wit fotografie.
    Sindsdien ben ik redelijk "om", en gebruik ik mijn digitale camera steeds minder. Het enige nadeel is dat ik niet zelf kan ontwikkelen, zodat ik afhankelijk ben van C-41 film en de 1-uur service van de fotograaf.

Groeten uit Utrecht,

Johan

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by jthole View Post
    Het enige nadeel is dat ik niet zelf kan ontwikkelen, zodat ik afhankelijk ben van C-41 film en de 1-uur service van de fotograaf.

Groeten uit Utrecht,

Johan
    Hoi Johan,

Welkom!

Een ontwikkeltankje en wat chemie heb je zo gescoord. B.v. bij Foto Den Boer in Amsterdam, of Nivo Schweitzer in dezelfde stad.

Voor verdere vragen ben je op APUG uiteraard helemaal aan het goede adres.

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Bedankt voor je reactie!

De kosten en de materialen lijken me het probleem niet, maar ik zie een beetje op tegen het gedoe .... ik ben niet zo extreem handig

Dus op dit moment hou ik het bij laten ontwikkelen, en vervolgens de negatieven scannen.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Beginnen bij het begin , en dan stilaan opbouwen , waarom niet.
    Welkom op dit forum.
    Ludo.

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Johan,
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Beginnen bij het begin , en dan stilaan opbouwen , waarom niet.
    Helemaal eens. Eerst foto's maken, maar gewoon eens proberen, ik vindt het juist leuk om "te klungelen" met bakjes, chemietjes, en zo. Je leert er veel van en komt er al doende achter wat kan en wat niet.
    Kijk hier op dit forum, of scoor een simpel boek, waarin alles goed uitgelegd wordt. op internet kun je alles vinden.

adieu,
    johan

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin