Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,908   Posts: 1,584,630   Online: 854

Results 1 to 1 of 1

Thread: Pieter Baele

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Pieter Baele

Heel wat mensen stellen zich hier voor, dus ik doe het ook even

Ik ben Pieter, uit Ursel, een landelijk dorpje in de buurt van Aalter tussen Gent en Brugge te Oost-Vlaanderen. Eigenlijk een 'boerengat'.
    Ik ben 20 en heb drie broers etc....

Ik volg momenteel de opleiding leraar secundair onderwijs te Gent (keuzevakken aardrijkskunde, godsdienst en informatica)
    Voornaamste hobby's zijn: informatica, fotografie, chiroleiding geven. Verder help ik ook mee aan een project rond godsdienst.

Tot onlangs zat fotografie hier niet bij, maar toch ben ik al sinds mijn kinderjaren geïnteresseerd aan fotografie. Maar daar ik altijd al verschrikkelijk veel interesses heb gehad en de afgelopen jaren de meeste van mijn spaarcentjes naar computers gingen kon dit er even niet bij

Mijn eerste kennismaking met fotografie was rond mijn 10 a 12 jaar. Ik kreeg een oude reflexcamera (Praktica) met een lens die weliswaar lichtsterker was dan de zoom bij de nikon f55 kit (die heb ik nog en wil ik gebruiken als reversed lens voor macrofotografie). Jammer genoeg is dit fototoestel vlug stuk gegaan en kon het niet gemakkelijk gerepareerd worden.
    Maar als ik eens terugkijk naar mijn album van die tijd zie ik wel commentaar staan over sluitertijd, compositie etc...
    In de tussentijd bleef het vooral bij het lezen van boeken, bekijken van World Press Photo en foto's nemen met een eenvoudig aps-toestel.

Overlaatst gingen mijn ouders tot de aanschaf van een nieuw toestel over. Eerst wouden ze een aps-toestel: voor het gemak en de panorama-foto's. Omdat ze me raad vroegen heb ik dit hen afgeraden (géén echte panorama, te klein negatief en dergelijke) en hun toch aangeraden digitaal te werken.
    We zijn dan samen naar de fotograaf getrokken en ik ben met deze persoon beginnen praten over fotografie, reflexcameras etc. Toen liet hij me weten dat er een promotie was van de Nikon F55 en ik dacht meteen: het word wel eens tijd om opnieuw te beginnen met fotografie! (nikon lenzen & manueel in te stellen en prijs/kwaliteit)

De laatste periode ben ik enorm veel beginnen lezen, heb ik gesprekken gevoerd met mijn tante over fotografie en de doka (waardoor ik te weten kwam dat dit niet zo moeilijk was als ik eerst gedacht had) , actief beginnen worden op be.rec.photography maar omdat het daar te kalm was overgaan op nl.foto. En aangezien ik daar opeens een link zag staan over APUG en altijd al voorstander ben geweest van analoge fotografie, heb ik me heel vlug ingeschreven op deze site!

Mijn vooruitzichten zijn nu vooral: in eerste instantie goede foto's leren trekken; met dia's hybride werken (inscannen) en voor zwart-witfotografie natuurlijk zelf filmpjes leren ontwikkelen. (waarvoor ik hier zeker op de juiste plaats ben )

Zaken die me momenteel het meest interesseren zijn landschappen en portretfoto's in zwart-wit. Aangezien ik (nog) géén negatiefscanner heb kan ik nog géén werk op apug zetten, maar ik kan jullie wel een indruk geven van wat ik tot nu toe bereikt heb met het bewerken van de foto's die mijn ouders hebben genomen:
    hier
    Verwacht er niet te veel van.

En de kwaliteiten van dit forum zijn voor mij: niet te groot en ononverzichtelijk, vriendelijke en behulpzame mensen, kennis van zaken.... teveel op op te noemen!
    Last edited by PieterB; 08-24-2004 at 09:58 AM. Click to view previous post history.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin