Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,498   Posts: 1,543,105   Online: 1045

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Shooter
    Medium Format

Ook even voorstellen

Mijn naam is Peter Staal, en woon in Hengelo OV, ik ben in 1970 begonnen met fotograferen, maar ben in 1977 door verandering van baan (en huisje boompje beestje en veel onderweg en geen tijd meer ) dus gestopt met fotograferen, in 2006 begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer begonnen echter nu digitaal.
    Maar nu begin januari 2011 heb ik toch weer een (ik weet niet hoeveelste) 2e hands Mamiya 645 gekocht het middenformaat bleef mij interesseren.

De eerste filmpjes zijn ondertussen geschoten en ontwikkeld, ik ga voorlopig de negatieven scannen, of er ooit nog weer een doka komt weet ik nog niet.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Welkom

Hoi , peter
    Welkom , op dit forum en als je jezelf wilt voorstellen , wilt dan toch wel zeggen dat je geinteresseerd bent in de analoge manier van werken.
    Ludo.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Welkom vanuit het Westen des lands...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by staal571 View Post
    Mijn naam is Peter Staal, en woon in Hengelo OV, ik ben in 1970 begonnen met fotograferen, maar ben in 1977 door verandering van baan (en huisje boompje beestje en veel onderweg en geen tijd meer ) dus gestopt met fotograferen, in 2006 begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer begonnen echter nu digitaal.
    Maar nu begin januari 2011 heb ik toch weer een (ik weet niet hoeveelste) 2e hands Mamiya 645 gekocht het middenformaat bleef mij interesseren.

De eerste filmpjes zijn ondertussen geschoten en ontwikkeld, ik ga voorlopig de negatieven scannen, of er ooit nog weer een doka komt weet ik nog niet.
    Welkom Peter,

Jed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Peter van harte welkom.

Scannen is handig en (soms) snel. Maar de doka is de hele wereld om je heen vergeten.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Peter......doka!...doka!...doka!
    Digital is best taken with a grain of silver.

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Veel plezier met je M645. Ik heb sinds 1994 een M645 pro. Destijds nieuw maar nog steeds zonder problemen werkend. Een fijn en universeel 6x4,5 systeem.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Peter,
    Je hebt de weg gevonden waar nog veel kennis te halen valt op analoog gebied.
    Maar echte prints zijn zilverprints...
    harry

Release, the best you can do...

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    96
    Quote Originally Posted by staal571 View Post

Welkom hierzoot,
    een soortgelijk proces doorstaan. enne; deze jeuk gaat niet over Ikzelf heb gekozen voor een RZ67 (en even later een 9x12). Ook ik heb de stap naar de 'natte doka' nog niet genomen, wie weet in de toekomst? Er staat nog steeds een Opemus II met Comparon op zolder

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hallo Peter,

welkom in dit bijzondere medium waar beleving van de fotografie nog een procesbrede beleving zal blijken.

Groet

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin