Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,228   Posts: 1,532,694   Online: 771

Results 1 to 7 of 7

Thread: Aangenaam!

Teslangelfire

Aangenaam!

Mijn naam is Jean-Philippe van den Berg en ik woon in Dordrecht. Ben altijd al geinteresseerd geweest in fotografie. Vroeger lekker gehobbyd met eerst een Fujica ST605 en toen een Canon AE-1. Sinds 1983 tot begin jaren '90 veel in de doka geexperimenteerd (heb alles nog!). Door de jaren heen een flinke verzameling oude Canon apparatuur opgebouwd. Maar ook een Rolleiflex 3.5F Planar en een aantal kwaliteits Point & Shoots ontbreken niet. Vaak op de grens gebalanceerd van alles van de hand doen en een leuke digitale te kopen. Maar iets weerhield me daar toch altijd van. Een dikke F1 of T90 in je hand blijven toch niet te versmaden. En de geur van fixeer en stopbad blijven trekken. Mijn El Nikkor objectieven en Durst Multivario vergroter schreeuwen soms nog om aandacht. Tot nu toe wist ik ze succesvol te negeren, want als een analoge zonderling in een digitale wereld ga je daar niet zo snel meer aan. Wellicht brengt het ontdekken van zoveel 'geestverwanten' verenigd in deze groep daar verandering in.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

welkom

Jean-Philippe , in ieder geval hartelijk welkom op dit forum.
    Als je jezelf al wil voorstellen , denk ik toch dat de drang naar het analoge zeker en vast aanwezig.
    Vind nog altijd de mooiste en zuiverste vorm van fotograferen. Als je voor dat je de sluiter ontspand , er altijd moet bij stilstaan , hoe ga ik deze foto inblikken en op welke manier belichten om een mooi eindresultaat te bekomen , inplaats van 5 verschillende opname's temaken om ze later bij elkaar te voegen en daar nog wat bewerkingen moet doen om een resultaat te krijgen , sory maar dat noem ik geen fotografie .
    Ludo.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hartelijk welkom!
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    Welkom, je zal hier zeker gelijk gestemde zielen vinden!!!
    die ook houden van de geur van de doka

sandermarijn's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    11
    Quote Originally Posted by Teslangelfire View Post
    Maar ook een Rolleiflex 3.5F Planar (...) ontbreken niet.
    Mooiste camera aller tijden.

Welkom op APUG!

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Jinplaats van 5 verschillende opname's temaken om ze later bij elkaar te voegen en daar nog wat bewerkingen moet doen om een resultaat te krijgen , sory maar dat noem ik geen fotografie .
    Ludo.
    Dat is shopografie.

Jean-Philippe van harte welkom.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Welkom !

Van de Canon AE1 heb ik ook nog een tijd veel plezier gehad. Was mijn eerste spiegelreflex. Daarnaast ook nog een Canon A1 gehad, ook een prachtcamera.
    Ik hoop dat je hier genoeg motivatie/inspiratie krijgt om lekker analoog te werken.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin