Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,766   Posts: 1,484,140   Online: 777

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    35mm

Even voorstellen

Mijn echte naam is Marco de Boer en ben een verwoed verzamelaar en plaatjes schieter.
    Ik ben op het moment in het bezit van ongeveer 24 camera's, mijn oudste is op het moment een Asahi Pentax uit 1965 en mijn nieuwste een Canon EOS 600D.
    Regelmatig onderweg met 2 of 3 camera's, ik moet zeggen dat ik op dit moment verslingerd ben aan de Canon EOS 5, met grip. Waar ik dan regelmatig de "plastic fantastic" op schroef.
    Zwart-wit fotografie vind ik toch wel het leukst om te doen.

Ik moet nog even uitvogelen hoe je een foto post, maar daar kom ik wel achter.

Mijn favoriete fotograaf is trouwens Robert Cappa.

groetjes,

Panzer

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Marco n
    Welkom op dit forum , het lijkt wel dat de laatste tijd er meer en meer verzamelaars bijkomen , maar zolang we er plezier aan beleven , kan het niet beter denk ik zo.
    Groetjes , Ludo.

sandermarijn's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    11
    Robert Capa

Die had vast niet zulke mooie spullen als jij nu. Geen idee eigenlijk wat Capa gebruikte. Zo maar even Googelen.

Welkom en veel plezier op APUG, het enige forum ter wereld waar je niet afgezeken wordt

sandermarijn's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    11
    Het lijkt erop dat Capa eerst Leica meetzoekers gebruikte, en later overstapte op Contax. Daarnaast gebruikte hij een Rolleiflex.

Hij stierf met een Contax in zijn hand. Kan erger.

Shooter
    Multi Format
    Ja, Leica-M en idd daarna Contax. Overigens had ik vandaag (in Doesburg) nog een mooie Rolleiflex 2,8 GX in de hand. De prijs was m.i. een tikje overdreven: Eur. 2000,00.

Overigens: Welkom bij APUG.

Роберт
    My favorite store: http://www.fotohuisrovo.nl

Shooter
    35mm
    Thanx voor het welkom. Ja, dat verzamelen is eigenlijk zo gegroeid. Ik heb gewoon nooit wat verkocht en er van alles bij gekregen en gekocht.

Mijn eerste camera was een Fuji DL-180 tele. Een compact camera

hmm, ik mag pas na post 5 een link plaatsen.

Op de Sociale Academie kreeg ik een fotografie cursus en moest ik aan de SLR. Gewoon één van de meer betaalbare gevraagd, geld had ik niet, en gekregen. De Canon EOS 500, met de toen kitlens, de 28-80mm. Daarna de EOS 300. Want als je ergens lenzen van hebt dan blijf je vaak bij een merk.

Zoals zo veel mensen langzamerhand richting digitaal afgedwaald en kwam er een EOS 400D in huis. Ook weer met kitlens.
    Daarna een kleine compact camera omdat we een meisje gingen adopteren en ik mijn 400 niet durfde mee te nemen.
    Analoog bleef trekken en op marktplaats bleek echt hele interessante camera's geen drol te kosten. Dus een hele rits EOSjes het huis ingedragen vanaf de eerste 650 tot de laatste (in mijn verzameling) de 30. Die laatste is eigenlijk gewoon een digitale camera, want alles kan volledig automatisch. Alleen het opslagmedium is film.
    Een fijn bijproduct was wel dat ik wat ruimer in mijn lenzen kwam te zitten. Die werden in feite gewoon weggegooid, terwijl alle (op wat sigma's na) het gewoon ook op de digitale camera's deden.
    Mijn analoge pronkstukjes zijn op het moment een Asahi Pentax uit 1965, een Nikon Nikkormat uit begin jaren 70, een Canon AE1 met een 50mm f1.4 lens, een 200mm f4 lens, een 100-200 lens en nog een 50mm f1.8 lens.
    Op het moment fotografeer ik zowel digitaal als analoog. Daarbij is Nikon wel weer lachen, want ik schroef een moderne lens met vibration reduction op mijn Nikkormat.

Binnenkort draag ik een Leica II de huiskamer binnen.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hartelijk welkom, Marco.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    Thanx

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hartelijk welkom Marco.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin