Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,999   Posts: 1,524,316   Online: 842

Results 1 to 3 of 3
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Deadline 2e Bariet Uitwisseling

De inschrijving voor 2 mei is open. Van enkelen heb ik al bericht gehad. Anderen die mee willen doen graag even bij mij melden silver.hands@photocrack.com of via een pm. Uiterlijk 2 maart stuur ik alle deelnemers de adressenlijst toe. Uiterlijk 2 mei wordt iedereen geacht zijn afdrukken opgestuurd te hebben.

Intussen vroeg Huib mij naar goedkope posttarieven voor Nederland. Ik kwam er tot mijn verbazing ook achter dat de prijs van Nederland naar Nederland bijna dubbel zo duur was als van Nederland naar het buitenland. Zelfs uitwisselingen naar Amerika zijn goedkoper. Dat heeft te maken met de maat van het pakje. Als het niet door een standaard Nederlandse brievenbus van 27cm breed kan, is het veel duurder. Een 20 x25cm afdruk kan er dus door als er niet teveel verpakking omheen zit. Grotere afdrukken niet. Als iemand hier een oplossing voor weet, houden we ons aanbevolen.

Hieronder een antwoord van Robert (Fotohuis RoVo)

M.b.t. de post-tarieven: Daar is geen oplossing voor. Tenzij je met koerier gaat versturen (GLS), maar als je dan niet thuis bent moet je het in depot gaan halen.

Om even een indruk te geven van onze TPG-Post tarieven:

Pakketje naar buitenland (EU) tot 5 kg brutto: Eur. 17,00

Pakketje van Duitsland naar Nederland met koerier (DPD) tot 5 kg brutto: Eur. 7,00

Andersom: Eur. 11,00 maar dan moet er wel 5/week hebben en anders moet je ze naar depot brengen.

Het enige leuke aan TPG-Post is dat ze het nog een keer aanbieden en dat je het overal lokaal op het postkantoor kan afhalen. Daarnaast is een airpack met b.v. 3 films nog interessant te versturen voor Eur. 1,56. Het is algemeen bekend dat TPG-Post duur is maar over een uitstekend distributie netwerk beschikt. Wij versturen bijna altijd aan particulieren zodat je min of meer gedwongen bent met TPG-Post te versturen.

Robert Vonk

Fotohuis RoVo
    www.FotohuisRoVo.nl
    M.a.w. geen grotere afdrukken dan 20x25. Ofwel, voor degenen die dicht bij de grens wonen, kan een uitstapje naar de oosterburen je al snel 50 euro besparen.
    Last edited by argentic; 12-24-2004 at 07:12 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    De maten voor brievenpost zijn:

Minimum: 14X9 cm
    Maximum: 38X26,5X3,2 cm

Die 3,2 cm zijn vaak het probleem.
    K.B. films moeten wij zonder kokertje met een airpack versturen, rolfilm gaat nog net.

Exacte info vind je op de TPG-Post website.(www.tpgpost.nl)

Onder pakket tot 5 kg voor zowel binnenland (Eur. 5,50) als buitenland (Eur. 17,00) zit ook een tracking code.

Robert

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    De uiterlijke inschrijving voor de volgende Bariet Uitwisseling komt dichterbij. Wie zich nog op wil geven moet snel zijn, want woensdag a.s. 2 maart stuur ik de deelnemerslijst rond.

Huib, is er nog nieuws over de website?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin