Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,536   Posts: 1,544,159   Online: 882

Results 1 to 9 of 9
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Dokacursussen Hoogeveen

Het is nu voldoende zeker dat ik het volgende kan aankondigen:

In samenwerking met de plaatselijke muziekschool/CKV ga ik komend seizoen dokacursussen en eventueel weekendworkshops geven in Hoogeveen. Speciaal hiervoor zal een nieuwe groepsdoka ingericht worden.

Uit mijn aanbod van cursussen/workshops moet ik in overleg met het CKV er enkele kiezen. Ik vermoed dat er in elk geval een cursus voor absolute beginners, en een "Masterclass Bariet" gegeven zal worden. De rest zal afhangen van het CKV en mijn (overvolle) agenda.

Tegelijk zullen ook de bestaande cursussen compositie, portret, digitale fotobewerking etc. geintensiveerd worden. De muziekschool wil van Hoogeveen namelijk een beetje een fotografisch centrum voor NoordOost Nederland gaan maken. Die laatste cursussen worden overigens door een bevriende docent gegeven.

Data en cursusprijzen ken ik nog niet.

Groeten,
    Gilbert
    Last edited by argentic; 04-13-2005 at 05:10 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Goed nieuws, Gilbert!
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Interesse

Gilbert,
    voor de MasterClass Bariet ben ik ge´nteresseerd mits op zaterdag bij voorkeur.
    Wacht in spanning af...
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic
    De muziekschool wil van Hoogeveen namelijk een beetje een fotografisch centrum voor NoordOost Nederland gaan maken.
    Er zit dus wel muziek in de fotografie? Dan doe ik mee, ik speel zowel tenorloupe als contrabasvergroter (Durst L1200), maar ook met mijn ouderwetse sluiters kan ik zo in de ritmesectie. Ik wil absoluut van barietpapier af spelen. Als dat maar geen valse toon wordt...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Jammer :-|

Een absolute beginners cursus is volgens mij een beetje te laag gegrepen, masterclass bariet te hoog ...

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een cursus om 't zwart/wit dokawerk wat beter uit te voeren, is dat in Hoogeveen ook mogelijk ?

Groeten.

Johan (Die vanaf augustus op een half uurtje rijden vanaf Hoogeveen woond.)

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by juw
    Jammer :-|

Een absolute beginners cursus is volgens mij een beetje te laag gegrepen, masterclass bariet te hoog ...

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een cursus om 't zwart/wit dokawerk wat beter uit te voeren, is dat in Hoogeveen ook mogelijk ?

Groeten.

Johan (Die vanaf augustus op een half uurtje rijden vanaf Hoogeveen woond.)
    Als je nog een stuk of vijf mensen meekrijgt valt overal over te praten. We moeten ook nog zien wat de behoefte is in de regio. Als er meer mensen in een vervolgcursus geinteresseerd zijn dan in het absolute begin, dan haal ik gewoon een andere cursus uit de kast.

Overigens gaat de masterclass bariet vooral over het leren onderscheiden van kwaliteit in je afdrukken. En vervolgens het aanleren van heel gedegen werkmethoden om de hoogst mogelijke kwaliteit te produceren. Voor mensen met doka-ervaring betekent dat soms vooral het afleren van slechte gewoonten
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    Gilbert,
    voor de MasterClass Bariet ben ik ge´nteresseerd mits op zaterdag bij voorkeur.
    Wacht in spanning af...
    De Masterclass zou een serie avonden zijn, dus niet op zaterdag. Maar over een weekend-workshop valt misschien te praten bij voldoende deelnemers.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Als je nog een stuk of vijf mensen meekrijgt valt overal over te praten. We moeten ook nog zien wat de behoefte is in de regio. Als er meer mensen in een vervolgcursus geinteresseerd zijn dan in het absolute begin, dan haal ik gewoon een andere cursus uit de kast.
    Ik ken daar alleen nog maar mensen die met een digitaaltje lopen te leuren, dus weinig kans ;-)

Overigens gaat de masterclass bariet vooral over het leren onderscheiden van kwaliteit in je afdrukken. En vervolgens het aanleren van heel gedegen werkmethoden om de hoogst mogelijke kwaliteit te produceren. Voor mensen met doka-ervaring betekent dat soms vooral het afleren van slechte gewoonten
    Ik heb nog veel te leren, en ongetwijfeld ook veel af te leren. Het klinkt interessant. Is er nog een open dag / avond voor de start de nieuwe cursussen ?

Groeten,

Johan.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by juw
    Ik heb nog veel te leren, en ongetwijfeld ook veel af te leren. Het klinkt interessant. Is er nog een open dag / avond voor de start de nieuwe cursussen ?

Groeten,

Johan.
    Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Dit is de eerste keer dat ik met het CKV/muziekschool van Hoogeveen samen werk. Maar als je wilt hou ik je op de hoogte.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin