Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,524   Posts: 1,543,823   Online: 798

Results 1 to 10 of 10
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Fotobesprekingen

Beste Apuggers,

Mij benieuwt het met hoeveel actieve leden we deze nederlandtalige apug bevolken?
    En om het het wat over fotografie te hebben: laat ons elk om beurt (bvb om de week, één beeld op de gallerie plaatsen en dit dan bespreken. Een beeld waarvan we denken dat het ook interressant genoeg om aandacht te krijgen van anderen.

In bijlage vindt je een tekst van wijlen Pol Vandepitte ivm fotobespreking.

Wat denken jullie van het voorstel??

mvrgr
    Fred
    Attached Files

Shooter
    Multi Format
    Geen slecht voorstel, Fred, maar zonder de eigenlijke afdruk voor onze neus, zijn we nergens.

Dat merk ik vooral bij mijn eigen ingescande foto's die je hier en daar op het web ziet, maar ik zie hier op APUG in de galleries ook regelmatig het excuus staan dat de afdruk wel schaduwdetail heeft, geen scanstofjes, scanlijnen, etc...
    Ik zou niet graag onterechte commentaar geven omdat iemand niet over een deftige scanner of de nodige photoshop-skills (en zin om zijn beeld digitaal te optimaliseren tov de afdruk) beschikt om een beeld op een representatieve manier online te krijgen.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Beste Fred,
    ik ben het er helemaal mee eens maar ik denk juist dat we als groep die voorstaat geen digitaal gepruts te af leveren het zinvoller is elkaar met maat en regelmaat te ontmoeten. Tijdens deze frequente ontmoetingen kunnen we dan over en weer onze barieten en/of RC in volle pracht aan elkaar tonen en bespreken. Mijns inziens zou het scannen en vertonen via de digitale weg behoorlijk afbreuk doen aan ons zorgvuldig opgebouwde werk. Wellicht eens per kwartaal op wissellende lokaties rekening houdende met elkaar voor wat betreft rijafstanden en dergelijke. oet volgens mij uit te komen zijn.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Terechte opmerkingen Harry en Geert,

We kunnen er misschien een Holland-België en Vice versa van maken.
    Eén keer op verplaatsing en één keer thuis.
    Met busje
    Tweemaal per jaar...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by fred
    Terechte opmerkingen Harry en Geert,

We kunnen er misschien een Holland-België en Vice versa van maken.
    Eén keer op verplaatsing en één keer thuis.
    Met busje
    Tweemaal per jaar...
    Dit is het uiteindelijke idee van de barietuitwisseling en de APUG/BENE bijeenkomsten. Om praktische redenen lijkt dat voor iedereen al of niet gemakkelijk te zijn. Mijn voorstel: we maken er een lang weekend van dat zowel voor de Belzen als de Hollanders ver is: Praag, Berlijn, Rome: what about that ?

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Het beste van beiden...

Marc, het idee is ontzettend leuk maar we moeten het wel voor iedereen mogelijk maken en houden om deel te kunnen nemen. Het weekendje Belgïe of Holland zal zeker kunnen maar de andere voorstellen zullen we dan eerst even moeten inventariseren op haalbaarheid. Een weekendje geeft ook meer gelegenheid wat dieper door te dringen in de materie. Waarbij ik me zou kunnen voorstellen om de aanreisdag 's middags en 's avonds te gebruiken voor het praten met elkaar over elkaars foto's en de volgende dag te gaan fotograferen dus de praktische kant met elkaar te beleven. Kan zeer verhelderend, leerzaam en inspirerend zijn.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Praag, Berlijn, Rome
    Nou, als je voor het eerste binnenkort mee wilt rijden...............

Klinkt allemaal fantastisch, maar of het practisch haalbaar is. Ik heb uitstekende contacten in Praag e.o., en daar kun je voor minder dan Eur. 15,00 per nacht nog ergens terecht in een hotel. Probleem wordt de reistijd (ca. 9 uur) en natuurlijk ook weer terug.

Gebruik van evt. een studio is ook geen probleem maar kost wel iets meer. Wij hebben een samenwerkingsverband met één van de meest bekende modellenburo's in Praag.

Groetjes, na shledanou,

Robert

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    na shledanou
    "Na shledanou is the typical formal way to say goodbye; literally it means until we meet again. This is often informally abbreviated to nashle."

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Gewoon concrete voorstellen maken en zien of er genoeg reactie is, is het beste dat je kan doen... Een andere 'verre' locatie is idd tof, maar welk bijkomend voordeel is eraan verbonden? Uiteindelijk is gezellig bij elkaar prints vergelijken nog de beste oplossing denk ik. Barietuitwisseling, ok, maar is het niet betere de prints op de dag zelf mee te brengen? En dan te bespreken?
    Activiteiten: een deel regionaal, maar ook op z'n minst jaarlijks Noord en Zuid trachtten te verenigen

na shledanou
    Mmm ik heb hier ergens nog zo'n 'spraakcursus Czech' van Pimsleur liggen...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Activiteiten: een deel regionaal, maar ook op z'n minst jaarlijks Noord en Zuid trachtten te verenigen
    Onze Pieter maakt hier de slimste opmerking!
    Trouwens, volgend jaar beginnen we (sorry voor de pluralis majestatis) met de renovatiewerken voor een nieuw klimzaal in Gent (in een ruimer sociaal project) met daaraan verbonden ook een ontmoetings- en tentoonstellingsruimte.
    Ik stel deze heel graag en zonder kost ter beschikking voor zulke ontmoetingen.

Onder onze klimmers (klanten, maar dat klinkt beter) zitten ook heel wat analoge fotografen, je zou ervan versteld staan. Hier en daar werd ook al geopperd om er ook een groeps-DOKA in onder te brengen. Wie weet...

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin