Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,824   Posts: 1,581,969   Online: 851

Page 6 of 6 FirstFirst 123456
Results 51 to 60 of 60
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
    Inmiddels heb ik op internet gekeken. Er worden rondleidingen verzorgd; maar dat houd op 31 januari op. Dus op 5 februari 2006 zie ik geen informatie over rondleidingen.
    Jed
    Dat betreft alleen de speciale rondleidingen in die delen die anders niet voor publiek toegankelijk zijn. Iets verder lezen en dan kom je de andere rondleidingen tegen.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Noteer mij maar voor het jachtslot. Bovendien is de kroegmeeting in de eerste plaats bedoeld om elkaar te ontmoeten en mogelijk in de tweede plaats om te fotograferen.
    Alhoewel.... een discussie over het beeld, dat op het matglas van een LF camera verschijnt, kan een boeiende discussie teweeg brengen. Het nemen van een foto is dan eigenlijk niet eens zo belangrijk.
    Ik denk maar aan de schilders, die in vroeger eeuwen, een zondagswandeling maakten; en hun impressies van de wereld om zich heen, bediscussieerden.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Harry,

Als er een lijst van deelnemers bestaat, dan kan mijn naam er bij.

Joop Buker

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Genoteerd zie je a.s. zondag
    harry

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Lismore
    Harry,

Als er een lijst van deelnemers bestaat, dan kan mijn naam er bij.

Joop Buker
    Is er een lijst met deelnemers? Dan weten we wie er komen.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

UPDATE

[SIZE=4][COLOR=Red]Zondag a.s. 5 februari 2006 - 11:00 uur[/COLOR][/SIZE]

Lokatie:
    vd Valk Hotel Arnhem (Hotel West Ende)
    arnhem@valk.com
    Amsterdamseweg 505
    6816 VK Arnhem
    Nederland

is het zover dan ontmoeten we elkaar weer. We zien er naar uit...

Even een laatste stand van zaken:
    Voor het aanmelden als één groep zijn er te weinig deelnemers geteld. Dus heb ik na overleg met het Park deze optie gecanceld. Echter de mogelijkheid blijft aanwezig om het Jachthuis te bezichtigen voor diegenen die dat willen. Waaronder ondergetekende. Er was tot op vandaag niet veel animo voor de geplande rondleidingen en dus kunnen we gebruik maken van de reguliere rondgangen. Wel dienen we dat bij de entree van het Park aan te geven aangezien we dan een indeling krijgen voor het tijdstip waarop het plaatsvindt.
    We kunnen zondag wel even peilen wie wel en niet meedoet.
    Zie jullie allemaal zondag rond 11:00 uur. Tot dan...

[SIZE=1]PS: er is geen officiële deelnemerslijst beschikbaar anders dan degenen die zich hierboven gemeld hebben.[/SIZE]
    harry

Shooter
    4x5 Format
    Op de kroegmeeting van 6 februari 2006 bleek belangstelling voor de high definition filmontwikkelaars. Ofschoon het om een scala van ontwikkelaars gaat is besloten om een van de ontwikkelaars ( de catechol ontwikkelaar) op de APUG site te publiceren. De beste plaats lijkt mij bij de 'chemistry recipes'. Omdat een recept als deze een 'begeleidende tekst' nodig heeft, moet ik die eerst nog ( in het engels) schrijven.
    Voor degene, die zonder begeleidende tekst wat willen proberen; de receptuur is:
    catechol 1,43 g, droog verwerken
    Natriumsulfiet watervrij 0,20 g, uit oplossing verwerken
    kaliumcarbonaat 180 ml ( 75g/liter oplossing)
    water 1 liter

Jed

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Split grade

Tijdens de bijeenkomst heb ik aandachtig geluisterd naar Harry's verhaal over splitgrade. Nog diezelfde avond heb ik mijn eerste afdruk gemaakt met behulp van deze techniek. Als vergelijk heb ik ook een 'gewoon' afdrukje gemaakt. Het verschil is duidelijk zichtbaar in het voordeel van de splitgrade techniek. Het kost me een extra proefstrookje, maar dat is het zeker waard. Ik ga hier zeker meer mee experimenteren!

Harry, bedankt!

Groet,

Marcel

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Verslag van een "zondagse" meeting

Uit de 2 voorgaande draadjes kun je opmaken dat we afgelopen zondag weer ontzettend veel informatie en ideeën met elkaar uitgewisseld hebben. Niet te vergeten, hebben we ook weer prachtig fotowerk kunnen aanschouwen. Complimenten aan allen die zich de moeite getroost hebben om hun mooie werk mee te nemen en aan Jed die zijn speciale High Definition ontwikkeltechnieken uit de doeken deed. Af en toe duizelde het wel een beetje maar hij wist ons toch iedere keer weer met de juiste voorbeelden bij de les te houden. Willen we zeker meer van weten. Naast alle theorie van de ontwikkeltechniek tot en met Split Grade Printing was er ook ruimte voor het maken van foto's in de buitenlucht. Daartoe togen wij gezamenlijk naar het Park de Hoge Veluwe om aldaar met slechte weersomstandigheden nog enkele plaatjes te schieten. Zoals ik al meldde 's morgens was het Expansie-weer. De Zone-adepten weten onmiddelijk wat ik hiermee bedoel. Ik denk, de mening gepeild te hebben, dat ik namens allen spreek als ik zeg dat het een geweldige dag is geweest. Ik zie al weer uit naar de volgende bijeenkomst die gepland staat voor medio april. De lead hiervoor ligt nu bij Robert.
    Mocht je geïnteresseerd zijn en deze en de vorige bijeenkomst hebben gemist schroom niet er zijn geen eisen behalve dan dat we niet zitten te wachten op enig digitaal geknutsel. Ben je beoefenaar van de traditionele fotografie dan ben je van harte welkom. Hou de info hierover in de gaten. Bedankt voor jullie komst naar Arnhem.
    harry

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by MTK
    Tijdens de bijeenkomst heb ik aandachtig geluisterd naar Harry's verhaal over splitgrade. Nog diezelfde avond heb ik mijn eerste afdruk gemaakt met behulp van deze techniek. Als vergelijk heb ik ook een 'gewoon' afdrukje gemaakt. Het verschil is duidelijk zichtbaar in het voordeel van de splitgrade techniek. Het kost me een extra proefstrookje, maar dat is het zeker waard. Ik ga hier zeker meer mee experimenteren!

Harry, bedankt!

Groet,

Marcel
    Das leuk te horen Marcel,
    Als je wat uitgebreidere info wilt kijk dan op deze pagina: http://www.darkroomagic.com/ onder "Advanced Print Control" heb je hoofdstukje Split Grade Printing.
    Succes.
    harry

Page 6 of 6 FirstFirst 123456

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin