Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,592   Posts: 1,546,021   Online: 986

Page 1 of 6 123456 LastLast
Results 1 to 10 of 60
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Kroegmeeting zwart/wit fotografie 3e keer

De volgende bijeenkomst staat gepland voor zondag 5 februari 2006.

Noteer deze datum maar alvast in de agenda.
    Inmiddels heeft de 2e bijeenkomst afgelopen zondag plaatsgevonden en we kunnen van een succes spreken. Naast de vele uitwisselingen zoals onder andere de deelname, van enkele leden, en hun belevingen daaraan bij een workshop bij M÷ersch, gingen ook vele mooie foto's al dan niet bariet over de tafel. Ook het fotograferen kwam aan de orde en met name zijn we naar het militaire vliegmuseum in Soesterberg geweest om enkele uurtjes rond te lopen. Kortom een geslaagde dag die voor herhaling vatbaar is. Mocht je zin hebben om je hierbij aan te sluiten dan ben je van harte welkom op de volgende bijeenkomst. Er zijn geen bijzondere criteria waaraan je moet voldoen. Het enige is dat je de analoge fotografie een warm hart toedraagt. Dat is het enige.
    Dus, wat let je om er ook bij te zijn.

Plaats van handeling wordt te zijner tijd nog nader bekend gemaakt. De gedachten gaan uit naar regio Apeldoorn/Zwolle.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    De volgende bijeenkomst staat gepland voor zondag 5 februari 2006.

Noteer deze datum maar alvast in de agenda.
    Inmiddels heeft de 2e bijeenkomst afgelopen zondag plaatsgevonden en we kunnen van een succes spreken. Naast de vele uitwisselingen zoals onder andere de deelname, van enkele leden, en hun belevingen daaraan bij een workshop bij M÷ersch, gingen ook vele mooie foto's al dan niet bariet over de tafel. Ook het fotograferen kwam aan de orde en met name zijn we naar het militaire vliegmuseum in Soesterberg geweest om enkele uurtjes rond te lopen. Kortom een geslaagde dag die voor herhaling vatbaar is. Mocht je zin hebben om je hierbij aan te sluiten dan ben je van harte welkom op de volgende bijeenkomst. Er zijn geen bijzondere criteria waaraan je moet voldoen. Het enige is dat je de analoge fotografie een warm hart toedraagt. Dat is het enige.
    Dus, wat let je om er ook bij te zijn.

Plaats van handeling wordt te zijner tijd nog nader bekend gemaakt. De gedachten gaan uit naar regio Apeldoorn/Zwolle.
    Het lijkt me een leuk initiatief!

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Je bent van harte welkom. Binnen ons groepje zijn een paar LF werkers en de anderen werken bijna allemaal op MF. Wellicht dat we daarna een afspraak kunnen arrangeren voor de bijzondere ontwikkelaar(s) van je.
    harry

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Count me in.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    Je bent van harte welkom. Binnen ons groepje zijn een paar LF werkers en de anderen werken bijna allemaal op MF. Wellicht dat we daarna een afspraak kunnen arrangeren voor de bijzondere ontwikkelaar(s) van je.
    Nou, dan zullen we elkaar wel ontmoeten. Overigens werk ik zowel op LF als MF (Rollei). Mijn keuze tussen LF of MF hangt van de situatie en doel af. LF heeft meer uitgewerkte opnamen tot gevolg. MF geeft een schetsmatiger en vluchtiger impressie; een benadering die ook te waarderen is. KLeinbeeld heb ik al jaren niet meer gedaan.
    Jed

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Vrijwel elke dag lees ik de berichten op het forum, maar heb me tot nu toe op de achtergrond gehouden.
    Nu, na al de positieve berichten over de bijeenkomsten lijkt het me leuk om zelf eens aanwezig te zijn. En misschien durf ik het aan om zelfs wat barietjes mee te nemen.

Groet,

Marcel

Shooter
    35mm
    Het lijkt me heel leuk en leerzaam om deel te nemen maar dan zal het in het voorjaar zijn bv februari. Omdat ik de laatste hand aan mijn vaste doka leg en de Durst 805 die ik heb aangeschaft ga uitproberen, weet ik nog niet of ik bariet kan mee nemen. Wel is het een mooi streefpunt.
    Ik fotografeer op zwart/wit kleinbeeld Leica m, dus niet op grootformaat. Het gaat naar mijn idee om de foto en de afwerking, niet om het filmformaat.

gr Sip

----------
    Fotografie is: annexeren en isoleren

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by helder
    ...
    Ik fotografeer op zwart/wit kleinbeeld Leica m, dus niet op grootformaat. Het gaat naar mijn idee om de foto en de afwerking, niet om het filmformaat.

gr Sip

----------
    Fotografie is: annexeren en isoleren
    Sip, het is wel heel verschillend dat je of "op" KB of op LM of er tussenin fotografeert. Met 4/5 inch fotografeer je traag, zeer bewust, veel aandacht aan compositie. KB daarentegen werkt veel intu´tiever. Als je veel met 4/5 fotografeert bvb be´nvloedt het nadien je werkwijze op KB. Kruisbestuiving zeg maar, zoals PVDP het stelde. En ook dat is waar: "de wet van behoud van ellende" bestaat voor elk filmformaat. Maw: welk negatief formaat je ook kiest je komt de bepeerkingen vlug tegen...

mvrgr
    Fred

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by fred
    Sip, het is wel heel verschillend dat je of "op" KB of op LM of er tussenin fotografeert. Met 4/5 inch fotografeer je traag, zeer bewust, veel aandacht aan compositie. KB daarentegen werkt veel intu´tiever. Als je veel met 4/5 fotografeert bvb be´nvloedt het nadien je werkwijze op KB. Kruisbestuiving zeg maar, zoals PVDP het stelde. En ook dat is waar: "de wet van behoud van ellende" bestaat voor elk filmformaat. Maw: welk negatief formaat je ook kiest je komt de bepeerkingen vlug tegen...

mvrgr
    Fred
    Het lijkt mij goed dat wij op een bijeenkomst voorbeelden zien van LF MF en KB. Zo kom je de verschillen tegen, die voortkomen uit het gebruik van verschillende materialen.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Open voor elke vorm van analoge fotografie

Beste allemaal,
    Het is leuk om te constateren dat er belangstelling is voor dit initiatief. Ik bespeur in enkele reacties een gevoel van "ben ik daar wel goed genoeg voor!" We zijn allemaal op onze eigen manier met analoge fotografie bezig. Ieder heeft zijn specialiteit. Dat maakt het nou zo aantrekkelijk om met gelijkgezinden aan tafel te zitten, over fotografie en al haar facetten te praten, en vooral van elkaar te leren. Zeer inspirerend toch...
    Met betrekking tot de opmerking ik weet niet of ik dan wel barietjes kan tonen het volgende; ons uitgangspunt is niet allÚÚn bariet, ook foto's op RC/PE zijn zeker niet uitgesloten. Uiteindelijk gaat het om de inhoud van de foto. het hoeft ook niet altijd "top"-werk te zijn. Je hebt wel eens een foto waarvan je vindt dat ie het volgens jou net niet is. Het waarom kun je niet invullen. Kom ermee en wellicht kunnen we je dan helpen met 'kijken'. Zo gebeurde het mij tijdens de laatste bijeenkomst.
    De gedachte van Jed, overigens, betreffende de vergelijking tussen de verschillende opnameformaten en filmmateriaal sluit mooi aan bij onze gedachte hierover.
    Voel je vrij in deze.
    harry

Page 1 of 6 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin