Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,476   Posts: 1,542,645   Online: 826

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 46

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka
    G.
    Dat heb jij toch niet meer nodig...!
    ahnee? Ik zit nog lang niet aan m'n 10.000ste vel :rolleyes:
    Amuseer jullie!

G

Shooter
    Medium Format
    Hopelijk is iedereen weer goed thuis gekomen.
    Het was een gezellige bijeenkomst met een verdere uiteenzetting van de High Definition Developers met voorbeelden.
    Een uitwisseling van foto's met ook zeer fraaie voorbeelden van onze Duitse deelnemers. (Vielen Dank).

Tevens wat nieuwe gezichten, gezien de gekozen locatie, misschien een reden geweest om deze keer aanwezig te zijn.

Groetjes,

Robert

Shooter
    4x5 Format
    En dit is het address van de firma fotochem, waar fotochemicalien te verkrijgen zijn:
    http://www.colba.net/~fotochem/index.htm
    zoals afgesproken op de kroegmeeting. Hier kun je dus stoffen als catechol en pyrogallol etc. verkrijgen.

Jed

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik heb veel geleerd op de kroegmeeting (wat eigenlijk een restaurantmeeting is). De lezing van Jed vond ik erg goed. De opbouw was goed, de diepgang was groot (ik had zelf graag meer details van de chemie van de ontwikkelaars gehoord, maar dat kan de rest van het gehoor misschien niet boeien). Er is mij een licht op gegaan, zien is geloven. Jed, van harte bedankt. (Meer, meer! )
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
    En dit is het address van de firma fotochem, waar fotochemicalien te verkrijgen zijn:
    http://www.colba.net/~fotochem/index.htm
    zoals afgesproken op de kroegmeeting. Hier kun je dus stoffen als catechol en pyrogallol etc. verkrijgen.

Jed
    Goedenavond Jed, hartelijk dank voor de zeer informatieve bijdrage! Wellicht dat ik me er in de toekomst toch aan ga wagen... high definition.

Met vriendelijke groeten,
    Jeroen

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Mijn eerste kroegmeeting.

Ik wil zeker de hd ontwikkelaar gaan ontdekken.
    Kijken of ik de zelfde resultaten kan behalen die ik van middag gezien hebt.
    De beelden van Jed en de andere spraken me zeer aan.
    Ik kijk uit naar de volgende bijeenkomst.

Daniël

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Goedenavond Jed, hartelijk dank voor de zeer informatieve bijdrage! Wellicht dat ik me er in de toekomst toch aan ga wagen... high definition.

Met vriendelijke groeten,
    Jeroen
    Je vroeg me nog met wat voor objectief de oude fotos zijn gemaakt. Ik denk dat je in de hoek van anastigmaten of doppelanastigmaten moet zitten. Die objectieven gaven dergelijke beelden. Over de bouw en tekening van objectieven is veel informatie op internet en ook in boeken. Kijk ook in oude fototijdschriften (Universiteits bibliotheken), Daar staat vaak bij met welke objektieven ze gemaakt zijn.

Jed

Jed

Shooter
    4x5 Format
    I posted in the section 'chemical recipes' a few lines on the background of my contribution on HD developers, as presented at the kroegmeeting.
    Ik neem aan dat ik dit niet in het nederlands hoef te vertalen.

Jed

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Hallo Jed,

Ik heb het stukje gelezen, maar mijn engels is niet zo goed dat ik het in 1 keer allemaal snap. Ik zal het nog een paar keer rustig door lezen. Je hoef voor mij niet alles te vertalen. Maar zou je een toelichting kunnen geven van de voordelen van een lange voet in de curve. In mijn gedachte geeft dat in de lage zones een lagere densiteit verschil dan bij bijvoorbeeld een d76. Word dan je schaduw gebied dan niet groter. dus minder contrast in de lage zones? Misschien dat ik dingen door elkaar haal? In mijn zone systeem boeken hebben ze het meer over de rechte lijn in de curve. en over de voet in de curve wordt dan bijna niet meer gesproken in deze boeken. Ik hoor graag nog eens de uitleg over de lange voet van de curve (nl. graag)

Daniël

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
    Ik denk dat je in de hoek van anastigmaten of doppelanastigmaten moet zitten. Die objectieven gaven dergelijke beelden.
    Hartelijk dank!

Wat betreft de recepten op APUG, ik zie daar niet het recept voor pyrogorol (ik weet niet of ik dit goed gespeld heb)... of haal ik nu iets door elkaar?

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin