Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,502   Posts: 1,543,402   Online: 727

Page 6 of 11 FirstFirst 1234567891011 LastLast
Results 51 to 60 of 102

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred View Post
    uiteraard Jeroen, 'k zal die print graag bewonderen in al z'n glorie
    Prima, zorg ik dat ik 'm bij me heb!

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jed,
    Het aantal opnamen dat ik meebreng, is incl. de nog te maken studio-opnamen, zes stuks formaat 9x12cm FP4+ belicht als 80. Waarom 80 omdat deze instelling bij mijn andere probeersels in catechol alsmede in ID11 goede resultaten geeft. De HP-tank bevat 1 liter sap. Dat is dan één volle tank.
    Vind het overigens wel een aardig idee om ook andere films te laten meelopen, zoals de Across en de Trix, daarmee krijg je een aardig beeld hoe ook deze emulsies werken in HDD.
    harry

Release, the best you can do...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Recipe HDDeveloper

Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    7. afduk van mijn recipes op de APUG site 'chemical recipes'. [ IK stel zojuist vast dat het deel 'chemical recipes' nog steeds 'under construction' is.[
    Op de vraag om het recept en de beschrijving van de ontwikkelaar eerder te kunnen inzien heb ik hierbij een PDF-bestand gevoegd dat je kunt downloaden om je alvast 'in te lezen' voor a.s. zaterdag. Het betreft de "FORMULA OF THE PYROCATECHEIN FILM DEVELOPER" die op pagina 3 begint. Daaraanvolgend het stopbad en de fixeer.
    Last edited by hka; 07-07-2008 at 02:58 PM. Click to view previous post history.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Daaraanvolgend het stopbad en de fixeer.
    O ja, dat wilde ik nog vragen. Nemen we onze eigen stop en fixeer mee, of maken we die ook in Veghel?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    O ja, dat wilde ik nog vragen. Nemen we onze eigen stop en fixeer mee, of maken we die ook in Veghel?

Het stopbad en de fixeer, zoals aangegeven in de receptuur nemen ik mee. Deze sluiten aan op het ontwikkelproces en geven consistente resultaten, hetgeen niet wil zeggen dat andere stop en fixeerbaden dat niet doen. Op de werkingen van deze stop en fixeerbaden zal ik ingaan.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Op de vraag om het recept en de beschrijving van de ontwikkelaar eerder te kunnen inzien heb ik hierbij een PDF-bestand gevoegd dat je kunt downloaden om je alvast 'in te lezen' voor a.s. zaterdag. Het betreft de "FORMULA OF THE PYROCATECHEIN FILM DEVELOPER" die op pagina 3 begint. Daaraanvolgend het stopbad en de fixeer.

Het gaat om de formula van de pyrogallol en de pyrocatecheine ontwikkelaars.

Jed

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    5. Andere ontwikkelspullen zoals thermometer, stopwatch, en niet te vergeten rubber handschoenen, zodat je geen ontwikkelaar over je handen krijgt.
    Normaal giet ik mijn stop en fixeer rechtstreeks uit een jobo fles in de ontwikkeltank en erna weer terug in de fles... is er morgen ook iets aanwezig waaruit ik de stop/fixeer kan gieten en een afval-fles voor het uitgieten (ook van de ontwikkelaar). Of moeten we dat ook zelf regelen?

Tot morgen!

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Normaal giet ik mijn stop en fixeer rechtstreeks uit een jobo fles in de ontwikkeltank en erna weer terug in de fles... is er morgen ook iets aanwezig waaruit ik de stop/fixeer kan gieten en een afval-fles voor het uitgieten (ook van de ontwikkelaar). Of moeten we dat ook zelf regelen?

Tot morgen!
    De ontwikkelaar ontleedt erg snel, bevat weinig chemicalien, en wordt via de gootsteen verwijderd. De fixeer en het stopbad gaan terug in de container vanwaar zij kwamen.

Jed

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Ik neem 12 negatieven mee van 4x5" om te ontwikkelen.
    Ik heb 2 lensen een 90mm en 150mm ik heb 3 belichtingen per lens dubbel uitgevoerd om in 2 onwikkelaars te ontwikkelen.ik heb alleen een jobo 2500 systeem voor 4x5" en daar gaat voor 1 spiraal (6 negs) 1300ml. deze kan ik ook verlengen. dan passen er 3 spiralen in (18 negs) 4500ml. misschien is dit niet geschikt genoeg, omdat er naar mijn menig wat veel vloeistof in gaat. of valt dit wel mee? als dit teveel vloeistof vergt, kan ik dan bij iemand anders mee liften in de ontwikkel tank?

Daniel
    Last edited by Daan72; 10-27-2006 at 02:05 PM. Click to view previous post history.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Het concept programma voor de workshop heb ik op 17 augustus gegeven zodat ik dat niet zal herhalen.
    Graag zou ik van te voren weten hoeveel film door een ieder ontwikkeld zal worden in de pyrogallolontwikkelaar. Dan weet ik hoeveel ik moet meenemen. {Deze ontwikkelaar wordt van te voren klaargemaakt en werkt het mooist als je hem een tijdje laat staan). De pyrogallolontwikkelaar die ik op de workshop aanmaak is in principe voor de demonstratie.

...
    [
    Wat late reactie...

Hier uiteindelijk geopteerd voor de Pan F op iso 25...
    Dus we komen met twee... en ontwikkelen "1" 120 film...
    Das vrij zuinig toch... lol

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin