Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,491   Posts: 1,542,949   Online: 849

Page 7 of 11 FirstFirst 1234567891011 LastLast
Results 61 to 70 of 102
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    via deze weg wil ik de organisatie bedanken voor de inzet.
    ik vond het een interessante dag voor wat we tot op heden hebben gedaan.

Altijd leuk om met mede analogisten te werken.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    via deze weg wil ik de organisatie bedanken voor de inzet.
    ik vond het een interessante dag voor wat we tot op heden hebben gedaan.

Altijd leuk om met mede analogisten te werken.
    Ik vond het interessant dat je opnamen meebracht, die ook in pyrocat HD waren ontwikkeld. Mij verbaast het echter dat de negatieven geen stain hadden. Uit de VS heb ik het bericht dat pyrocat HD stain veroorzaakt op het negatief. Bij mij rijst de vraag of het wel pyrocat HD was. Is de phenidone er wel ingekomen? Of, is de phenidone wel actief geweest in de pyrocat HD. Op het eerste oog zou ik zeggen dat het hier om een catechol puur ontwikkelaar gaat.Ik heb de pyrocat HD o.a. laten vallen vanwege de adjacency effecten en de stain. De stain vind ik in een catechol ontwikkelaar onnodig, vanwege de zeer lage sluiering.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Jed,

ik ga vanavond de 2 overgebleven 4x5 in de pyrocat hd gooien,
    ik zal je er anders wel een opsturen zodat je daar mee kan testen.

dit is de door mij gebruikte chemie

http://www.photoformulary.com/uploads/01-5080.doc

Ontwikkeling fuji across 1:1:100 op 20 graden
    belicht als 100, ontwikkeld 18min. 1e min kiep daarna 1x per 30 sec.
    stopbad water 45sec
    fixeer 1:4 amaloco x89 5 minuten
    (fix en stopbad op 20 graden +/- .5 graad.)

Willie jan.
    Last edited by Willie Jan; 10-29-2006 at 07:55 AM. Click to view previous post history.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Prachtige accomodatie!
    Uitstekende lezing en dito know how van Jed!
    (van die kegeltjes en die staafjes en dat korte en lange geheugen!!! )
    Goeie organisatie van Harry!
    Mooie lith print van Jeroen!
    Uitstekende beelden (40/50 prints of waren het 50/60) van Jed.
    Toffe groep!
    En dan al die prachtige Linhof's... amai, amai wat mooi materiaal!

Eén minpunt: melk ipv een biertje... foei! LOL

Voor herhaling vatbaar!!

Groeten uit Vlaanderen
    Francis en Fred

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by fred View Post
    Prachtige accomodatie!
    Toffe groep!

Voor herhaling vatbaar!!

Groeten uit Vlaanderen
    Francis en Fred
    Het waren 40x50 drukken op 50x60 karton.
    Interessant al die achtergronden, zoals van de staafjes en kegeltjes. Hierin wordt jouw stelling bevestigd dat kleur slechts ballast is. Maar zeg dat niet tegen een reclamefotograaf, want kleur is daar hoofdzaak. Zij werken op het korte termijn geheugen.Het is maar wat je uitgangspunt is. En zo zou ik in kunnen gaan op de psychofysica en in kunnen gaan op de beeldperceptie en wat high defintion daarin betekent. Dat je de opvattingen uit de olieverfschilderkunst over kan zetten naar de fotografie is een ander punt. Zo heeft jouw landgenoot Jan van Eijck de grote impuls aan de olieverfschilderkunst gegeven door het procede zo te verbeteren dat de transparantie er stukken vooruit ging. Vergelijkbaar wat er in high definition gebeurt. Het is jammer dat de tijd zo beperkt was. We hebben het programma niet eens af kunnen werken. We moeten dat nu via deze berichten doen en de op de zelfde manier de kroegmeeting voorbereiden. We zullen controleren dat er bier is. Is er nog een voorkeur voor een bepaald soort bier? Er zijn, net als bij de ontwikkelaars, verschillen die er wezen mogen.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Jed,

ik ga vanavond de 2 overgebleven 4x5 in de pyrocat hd gooien,
    ik zal je er anders wel een opsturen zodat je daar mee kan testen.

dit is de door mij gebruikte chemie

http://www.photoformulary.com/uploads/01-5080.doc

Ontwikkeling fuji across 1:1:100 op 20 graden
    belicht als 100, ontwikkeld 18min. 1e min kiep daarna 1x per 30 sec.
    stopbad water 45sec
    fixeer 1:4 amaloco x89 5 minuten
    (fix en stopbad op 20 graden +/- .5 graad.)

Willie jan.
    Dan weten we de samenstelling en de bereidingswijze nooit. Wat ze in de USA ook met de catechol doen is: voormengen in ethylene glycol. Ik heb het nagewerkt en vastgesteld dat de catechol dan instabiel wordt. Ze beweren dat ze dat doen om het mengen van catechol te verminderen. Ik twijfel hieraan: ze mogen catechol sinds de aanslag van 9/11 niet meer vervoeren, en nu lossen ze het in ethylene glycol op. De formulary levert dan ook geen catechol meer. Daarom kopen we het in Canada. Wat het effect van ethylene glycol op het ontwikkelproces is, vraag ik mij ook af. In ieder geval vielen de tests slecht uit.

Jed

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Het waren 40x50 drukken op 50x60 karton.
    Interessant al die achtergronden, zoals van de staafjes en kegeltjes. Hierin wordt jouw stelling bevestigd dat kleur slechts ballast is. Maar zeg dat niet tegen een reclamefotograaf, want kleur is daar hoofdzaak. Zij werken op het korte termijn geheugen.Het is maar wat je uitgangspunt is. En zo zou ik in kunnen gaan op de psychofysica en in kunnen gaan op de beeldperceptie en wat high defintion daarin betekent. Dat je de opvattingen uit de olieverfschilderkunst over kan zetten naar de fotografie is een ander punt. Zo heeft jouw landgenoot Jan van Eijck de grote impuls aan de olieverfschilderkunst gegeven door het procede zo te verbeteren dat de transparantie er stukken vooruit ging. Vergelijkbaar wat er in high definition gebeurt. Het is jammer dat de tijd zo beperkt was. We hebben het programma niet eens af kunnen werken. We moeten dat nu via deze berichten doen en de op de zelfde manier de kroegmeeting voorbereiden. We zullen controleren dat er bier is. Is er nog een voorkeur voor een bepaald soort bier? Er zijn, net als bij de ontwikkelaars, verschillen die er wezen mogen.

Jed
    Dar wordt een lezing in Willebroek misschien...
    De psychofysica in de zwart-wit (monochrome) fotografie...
    Met een tentoonstelling en enkele bariet afdrukken 1m op 1m20???

Het was boeiend luisteren naar jou Jed.

Fred

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Beste allemaal,
    Het was inderdaad een boeiende dag maar achteraf blijkt deze toch weer te kort te zijn geweest. Zo zie je maar weer, je neemt je een heleboel dingen voor en voor je het weet is de dag weer om. Het belangrijkste is dat je een idee hebt gekregen hoe éénvoudig het procede is om thuis zelfs eens uit te voeren. Niets geheimzinnig of ingewikkelds. Door tijdgebrek zijn mijn opnamen niet aan bod gekomen om te ontwikkelen maar dat vond ik niet erg want ik had al enige ervaring met het procede. Onze bedoeling was om jullie ermee te leren werken en de ins-en-outs ervan te ontdekken. Thuis gekomen heb ik alsnog mijn negatieven even door de Catechol gehaald. Deze kwamen er inclusief de studio-opnamen die we in de voortreffelijke studio aldaar gemaakt hebben er allemaal perfekt uit. Mijn dank gaat ook uit naar jullie, die hierbij aanwezig waren. Tevens dank ik Jeroen (Mudar) die de zaak intern geregeld heeft bij Pieter Breughel. Minder, of helemaal niet, te spreken ben ik over degenen die verstek hebben laten gaan. Er was op hen gerekend en dus konden wij voor de extra kosten opdraaien... Foei en dan druk ik mij nog behoorlijk geremd uit.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Beste allemaal,
    ... Minder, of helemaal niet, te spreken ben ik over degenen die verstek hebben laten gaan. Er was op hen gerekend en dus konden wij voor de extra kosten opdraaien... Foei en dan druk ik mij nog behoorlijk geremd uit.
    De afwezigen hadden ongelijk Harry.

Je kan het oplossen door op voorhand te laten betalen en een bedrag aanrekenen dat het dubbele is van het voorziene. Bij aanwezigheid krijg je dan de helft terugbetaald. Wedden dat iedereen aanwezig is...

Jij ook bedankt voor de organisatie!

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by fred View Post
    Prachtige accomodatie!
    Toffe groep!

Voor herhaling vatbaar!!

Groeten uit Vlaanderen
    Francis en Fred

Ik kan me hier goed bij aansluiten.
    Ik heb al rond gekeken naar een weegschaal met de nauwkeurigheid van 0,01gr maar deze kosten nog het nodige.
    Nu nog op zoek gaan naar de benodigde grondstoffen. Als er een gezamelijke inkoop tot stand komt , dan doe ik daar graag aan mee.
    De afdrukken van Jed werken immers erg stimulerend.
    Ik heb deze veel opgestoken, hier voor allen bedankt.
    Daniel

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin