Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,910   Posts: 1,521,589   Online: 831

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 40
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Dus morgen zijn we met hoeveel....??

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred View Post
    Dus morgen zijn we met hoeveel....??
    Zeker met 4, dan kunnen we kaarten!

Tot morgen, 'k ga nog wat voorprutsen...

G

Shooter
    Multi Format
    Allez, moet ik nu echt de eerste zijn die hier komt zeggen hoe het gisteren was? Kwestie van erop te drukken dat de afwezigen ongelijk hadden.

Ruim 10 aanwezigen. Goede gesprekken en prachtige prints.

Tot een volgende keer!

G

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Dan zeg ik ook maar wat.
    Veel mooi's gezien , stimulerende prints en de mooie camera's van Geert.
    Er valt voor mij nog veel te leren.

Tot de volgende meeting.
    Daniel

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Krijg het gevoel dat de Kroegmeeting's zo langzamerhand een eigen plaats heeft veroverd als uitwisselingsplatform voor traditionele fotografie. De opkomst was buitengewoon goed te noemen en de kwaliteit van het werk zeer hoog. Ieder op zijn manier heeft zijn steentje hieraan bijgedragen. Jed, vanwege zijn niet aflatende enthousiasme mbt de beoordeling van de resulaten van de High Definition Developer Workshop. Anderen met hun fraaie "prenten". Geert met zijn fantastische eigenbouw camera's om van te smullen. Om niemand te kort te doen het was weer een zeer nuttige bijeenkomst in een zeer open sfeer en met een hoge leercurve. Hopelijk kunnen - en mogen - we de volgende Kroegmeeting houden in Fred's nieuwe Centrum in BelgiŰ. Voordien zullen we ons zeker nog melden voor een aantal zaken die nog zijn blijven liggen tijdens deze bijeenkomst zoals een mogelijke gezamenlijke inkoop van de chemie voor Jed's HDD. Kortom allen bedankt voor de inbreng de mooie drukken de gezelligheid en uiteraard dat je moeite hebt genomen om "helemaal" naar Arnhem te komen.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka View Post
    ...
    Hopelijk kunnen - en mogen - we de volgende Kroegmeeting houden in Fred's nieuwe Centrum in BelgiŰ. Voordien zullen we ons zeker nog melden voor een aantal zaken die nog zijn blijven liggen tijdens deze bijeenkomst zoals een mogelijke gezamenlijke inkoop van de chemie voor Jed's HDD. Kortom allen bedankt voor de inbreng de mooie drukken de gezelligheid en uiteraard dat je moeite hebt genomen om "helemaal" naar Arnhem te komen.
    Wat me na de twee samenkomsten duidelijk is
    1) prachtige contrastbeheersing van Jed van zijn Andalousiche en Toscane prints.
    2) het nut en de noodzaak van een nivelerende ontwikkelaar voor landschapfotografie (frederik Boone sprak me vandaag in dat verband over de eenvoudige en makkelijk zelf te maken D-23)
    3) ontwikkelaar is een (slechts) een onderdeel van wat (emotie) de fotograaf wil uitdrukken in zijn beelden...techniek in functie van wat je er mee wil doen

@Harry, hier een link naar de beelden van Gilbert Fastenaekens "Noces"
    ISBN 2-930115-10-6
    uitgegeven door
    arp editions
    131, (je gelooft het niet) rue F. Bossaerts.... lol
    http://www.contretype.org/fr/03/03_01_fasten.html

http://www.artfacts.net/index.php/pa...o/artist/18540

http://www.hic-et-nunc.be/beta/editi...ode=2004-05-01

@ruud Nova darkroom equipment Warwick England

http://www.novadarkroom.com/

Pim
    Pim is offline

Shooter
    Medium Format
    Beste fotovrienden,

Ik vond het leuke bijeenkomst, waarin ik een aantal leuke mensn heb ontmoet en waarin een aantal interessante zaken besproken zijn.
    Omdat ik er echter voor de eerste keer bij was miste ik een beetje de informatie over de onderwerpen die jullie eerder aan de orde gehad hebben.
    Bovendien heb ik hoewel me aan iedereen voorgesteld heb, voor een groot deel toch niet de namen en achtergrond van iedereen kunnen onthouden. Alleen van Ruud en Harry die rechtstreeks naast me zaten weet ik iets meer maar ook nog maar heel weinig. Kortom een koort voorstelrondje was voor mij misschien handig geweest. Aan de andere kant als jullie al lang samenkomen is dat elke keer niet nodig en omdat steeds opnieuw te doen bij als er een nieuw persoon bij is, is wellicht ook teveel van het goede.

Ik weet nog niet of ik helemaal pas in dit gezelschap van grootbeeldwerkers en camerabouwers. Ik kom er eigenlijk slecht toe om regelmatig werk af te drukken. Maar met het uitkomen van het boek over de geschiedenis van de psychiatrie van de laatste twintig jaar, dat zal bestaan uit ongeveer 300 foto's uit mijn archief zal ik wel moeten.

Als ik aan de bijeenkomsten blijf deelnemen wil ik me wel opwerpen als een soort secretaris.
    Mijn taak zou dan inhouden het vˇˇr de bijeenkomst op stellen van een agenda en na afloop zorgen voor een vorm van verslaglegging.
    De opstelling van de agenda en de verslaglegging kunnen we dan weer via APUG rondsturen, zodat anderen ook kunnen zien wat er aan de orde komt en wat al besproken is.

Met mijn achtergrond (beroepsdeformatie) als sociale wetenschapper kan ik het niet laten om te proberen wat meer structuur in de bijeenkomsten te brengen zodat het nuttige nog meer met het aagename (de gezelligheid) gecombineerd kan worden.

Of jullie dit een goed voorstel vinden of het liever zo open houden als nu weet ik niet ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,

Pim

Shooter
    4x5 Format
    Nou dat zijn weer een aantal zeer positieve opmerkingen naar aanleiding van de afgelopen kroegmeeting. Ikzelf heb het ook heel positief ervaren. Het is een uitstekende aanvulling op het geschreven woord op deze site. Alle beelden, die we hebben gezien kun je nu eenmaal niet hier vertolken. En de cameras van Geert moet je gezien hebben. Fred noemde de D 23 als nivellerende ontwikkelaar. Ik heb er jarenlang mee gewerkt. Maar omdat ik er toch nog beperkuingen voelde ten opzichte van wat momenteel mogelijk is, ben ik verder gaan ontwikkelen en heb de bezwaren van bestaande ontwikkelaars proberen weg te nemen. Zo zijn we gekomen tot een nivellerende ontwikkelaar met daarnaast nog andere eigenschappen, die interessant te noemen zijn. De belangrijkste eigenschap is de goede lichtweergave en daarmee zijn manipuleerbaarheid. De D 23 mag nivellerend zijn, maar op een heel andere manier dan de HD ontwikkelaars. Bij de D 23 gaat het ten koste van de doortekening van het middengebied. Omdat dit niet te ver kan worden doorgevoerd, is de D23 dan ook een matig nivellerende ontwikkelaar. Om winst te kunnen boeken, moet je naar de micro-eigenschappen toe. Enkele tientallen jaren geleden was dat nog een belemmering; maar nu is dat met de gecoate optiek praktisch mogelijk. Hierbij zal de kwaliteit van de optiek aan het daglicht treden. Maar om tamelijk vergelijkbare redenen toonden de Tessaren zich 100 jaar geleden superieur.

Jed

Jed

Shooter
    4x5 Format
    3) ontwikkelaar is een (slechts) een onderdeel van wat (emotie) de fotograaf wil uitdrukken in zijn beelden...techniek in functie van wat je er mee wil doen

De ontwikkelaar is geen doel. Het is een middel om dat wat je beweegt tot uitdrukking te brengen. De fotograaf moet (net als een schilder) heel wat techniek tot zijn beschikking hebben om zijn gevoelens te kunnen vertolken. Om deze reden moet de fotograaf (weer net als de schilder) een soort 'bewustzijn' over zijn gevoelens ontwikkelen. Een fotograaf is een illusionist met betrekking tot zijn werk. Wij geven onze 'eigen waarheid' weer.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Ik heb kontakt gehad met de hekserij www.hekserij.nl voor prijs info voor chemie.
    Zo kost 5 kilo Natrium Thiosulfaat daar 20 euro.
    Bij meer afname (gelijktijdige inkoop) zou er nog iets aan de prijs gedaan kunnen worden.
    is dit interessant of zijn er goedkopere alternatieven?

Willie Jan.

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin