Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,741   Posts: 1,515,559   Online: 1028

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Meestal leggen we wel een bordje met "APUG" op de tafel en meestal zitten we links achterin...
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Hoe was het?

En... nog wat gescoord op de beurs? Was het gezellig?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    En... nog wat gescoord op de beurs? Was het gezellig?
    Ik heb niet meer ge-meet met mede-APUGers (sorry :rolleyes , maar ondanks dat was het wel gezellig. Niet zo druk als voorgaande keren, of in ieder geval: gespreide drukte. Gek, vorige keer lag het vol met 180mm lenzen voor de Mamiya C2/3/xx serie, dus ik dacht: ik heb het deze keer voor het uitkiezen. Nee, heb er slechts 2 gezien, waarvan 1 onder de beestjes en 1 waarbij de 1 seconde er bijna 2 waren. Laat maar.

Maar goed, ik kom altijd wel met iets thuis. Naast wat filters, een korrelzoeker, een retoucheersetje en nog wat klein grut was dat deze keer een Metz 45 CT1. Kijken of ik met een fatsoenlijke flitser wel durf te flitsen

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Kraker,
    V.w.b. de Metz flitser een kleine waarschuwing: die is wellicht niet geschikt voor camera's met moderne electronica. Het hangt af van het serienummer. Zie: www.metz.de

Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by clogz View Post
    V.w.b. de Metz flitser een kleine waarschuwing: die is wellicht niet geschikt voor camera's met moderne electronica. Het hangt af van het serienummer. Zie: www.metz.de

Gegroet
    Hans
    Dank je; ik ben ervan op de hoogte; deze is inderdaad niet geschikt voor al te moderne camera's. Met een Mamiya C3 gaat het prima samen

Edit: toch nog even op de site van Metz gezocht en dit gevonden, misschien heeft iemand er nog iets aan.
    Last edited by kraker; 02-19-2007 at 07:23 AM. Click to view previous post history.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Misschien niet zoveel 180mm lenzen maar de kwaliteit van de aangeboden camera's was dit keer wel beter dan vorige keren. Naast de bekende aanbieders die je er elke keer ziet staan waren er dit keer ook een aantal nieuwe standhouders. Deze voornamelijk uit de Bondsrepubliek afkomstige handelaren hebben doorgaans mooi spul bij zich. Niet altijd even goodkoop maar met een beetje handelen kom je een heel eind.
    harry

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Harry,

Terugkomend op "burning" met je splitgrade, volgens de gebruiksaanwijzing kan dat ook met wit licht, dab heb je dus 3 gradatiwes tot je beschikking ; 1,5 en 2 , of mis ik iet?

Jaap Jan

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by naaldvoerder View Post
    Harry,

Terugkomend op "burning" met je splitgrade, volgens de gebruiksaanwijzing kan dat ook met wit licht, dab heb je dus 3 gradatiwes tot je beschikking ; 1,5 en 2 , of mis ik iet?

Jaap Jan
    Nee, je mist niets. Wat je zegt klopt helemaal. In sommige situaties wil je toch meer naar 3½ zeg maar en dan moet je inderdaad teruggrijpen op losse filters. Die optie gebruik ik wel vaak om te burnen met 2. Het idee is ook meer geboren uit een soort convenience gedachte...
    harry

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin