Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,296   Posts: 1,535,717   Online: 893

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 36

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Het idee lijkt mij goed. En de tentoonstelling zou ik graag zien. Ik vraag mij alleen af of dat alles in een dag is af te werken: een flink stuk rijden, een kroegmeeting en een tentoonstelling. Ik wil best een flink stuk van de dag er voor uit trekken. Maar hoe is de rest van de belangstelling? Reacties!

Jed
    Ik weet niet welke afstand het voor jullie is, maar voor mij zijn de kroegmeetings in Arnhem zo'n 1:45 uur rijden. Valt best mee, vind ik.

Het MIAT waar de tentoonstelling doorgaat, is groot. Ik weet echter niet welke ruimte deze tentoonstelling zal innemen. Ik zal vooraf een kijkje gaan nemen.
    Ik zal er ook de vraag stellen of de kans bestaat om in het museum vrij te fotograferen: het huist een omvangrijke collectie aan industriële archeologie, voornamelijk op het vlak van de textielnijverheid. Oud ijzer interesseert ons wel, dacht ik ;-)

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12

I am in...

Ik kom, maar liefst op een zondag....

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Ik vat even samen uit m'n zakelijke route planner:

Ravenstein-Gent (optimale route):

Totale afstand: 195,6km
    Totale reistijd: 2:05 H
    Totale kosten: (ja, hangt van auto af, ik schrijf 0,18ct/km)

Maar wij zitten tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch, in het zuiden dus....
    Ik kan mij voorstellen dat mensen uit Groningen dit een probleem gaan vinden.

E.e.a. is zeer afhankelijk van mijn agenda, maar inderdaad bij voorkeur op een zondag voor zo'n tripje.

En over afstand gesproken: Als er nog mensen zijn die zich voelen aangesproken voor een week end Praag (het week end VOOR Koninginnedag):
    http://www.leica-camera-user.com/for...-auf-prag.html

Groetjes,

Robert

Shooter
    4x5 Format
    Een kroegmeeting ben ik voor. Afhankelijk van de datum, zal ik er bij proberen te zijn. Alleen wat is de meerwaarde van gezamenlijk naar een tentoonstelling te gaan kijken ? Dat kan ik alleen ook. Elkaars werk bekijken kan niet alleen..... Dus wat mij betreft mag hier ook 't zwaartepunt liggen.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Wat zeuren we nou. Onze Belgische APUGgers maken er toch ook geen punt van om naar onze NL bijeenkomsten te komen. Nu krijgen we de gelegenhied om onze zuiderburen met een bezoekje te vereeren en dan plots gaan we praten over km kosten terwijl we het over onze hobby (voor 'n enkeling geldt dat echter niet!) hebben...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Vanuit Den Helder blijft het toch wel erg ver. Ondanks dat ik zeer geïnteresseerd ben in oude industrie.
    4 uur rijden, museumbezoek, fotograferen en "even" bijpraten 4 uur terug rijden. Dit lijkt mij meer dan iets over hebben voor je hobby.

groet,

Theo

Shooter
    4x5 Format
    Voor de goede orde. Ik heb geen bezwaar tegen Gent. Maar bekijk dan liever elkaars werk. Mijn vermogen om op een dag foto's op te nemen is beperkt. Na een bepaald aantal zit ik vol.

Shooter
    Medium Format
    Vanuit Den Helder blijft het toch wel erg ver.
    Den Helder - Gent: 309,8 km
    Reistijd: 3:36 H

Maar ja je moet inderdaad ook nog terug

Om deze problemen te vermijden is een centraal punt in Zuid Nederland misschien toch een beter idee.

Mijn voorstel: Ergens tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch om ook de APUG leden in Limburg enigzins tegemoet te komen.

Ik deel overigens wel enigzins de mening van Gary mbt. uitwisselen van eigen foto's en een museumbezoek. Maar ieder zijn meug natuurlijk......

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis View Post
    ... ieder zijn meug natuurlijk......
    Mooi gezegd, Robert.

Met deze uitspraak mag het zeker duidelijk zijn dat:
    - het is nog maar een voorstel
    - wie wil komt
    - wie geen interesse heeft, onthoudt zich.

Lekker samen handjevashoudend een tentoonstelling bezoeken, is niet mijn ideaalbeeld over genieten van geëxposeerde foto's.
    Ik zie de tentoonstelling eerder als een excuus om eens een bijeenkomst in Vlaanderen te houden.

Ik zal bijtijds een nieuwe thread opstarten met meer details voor hetgeen ik misschien in mekaar zal boksen.

Alvast bedankt voor de reacties!

G

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Wat zeuren we nou. Onze Belgische APUGgers maken er toch ook geen punt van om naar onze NL bijeenkomsten te komen. Nu krijgen we de gelegenhied om onze zuiderburen met een bezoekje te vereeren en dan plots gaan we praten over km kosten terwijl we het over onze hobby (voor 'n enkeling geldt dat echter niet!) hebben...
    Van Delfzijl tot Kortrijk is mogelijk 500 km enkele reis. Dus heen en weer is dat 1000 km. Het is duidelijk dat hier keuzes gemaakt moeten worden. Zelf woon ik in midden nederland, maar ik ga zelden naar Groningen en zie het omgekeerde ook niet gauw gebeuren. We zullen de kroegmeetings dus steeds op andere plekken moeten leggen, vanwege de grote afstanden. We hebben nu verscheidene kroegmeetings in nederland gehad. Het lijkt mij een goede zaak dat de Belgen nu aan bod zijn.
    Op zichzelf heb ik niets tegen Gent, maar de tentoonstelling ook nog op die dag te doen lijkt mij wat te veel. {Als het zou kunnen, is het mooi meegenomen, want anders ga je toch niet zo snel een paar honderd kilometer voor de tentoonstelling rijden). Ik zie de kroegmeeting, en het bekijken en bediscussieren van elkaars fotos als het centrale punt. Dat kunnen we via internet nu eenmaal niet. Als je nu eenmaal van de extra tentoonstelling afziet, vraag ik mij af of er niet een wat gunstiger locatie dan Gent, maar wel in Belgie is te verzinnen.

Jed

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin