Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,219   Posts: 1,532,280   Online: 883

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Het tarief hier is om één 40/50 te printen (en op aluminium te plakken) is 100 €
    :-)

Een exclusief prduct vraagt om een exclusieve prijs.
    én
    Voor die prijs wordt het interessant om je eigen prints te maken.
    :-)

Shooter
    35mm
    Excuses voor mijn late reactie.

Hans, alleen de zon gaat voor niks op en weer onder (ook al zijn er nu moeizame CAO-onderhandelingen gaande over ploegendienst en overwerk).

Ik kan de hoofdprijs (vaklab) niet betalen, omdat ik zelf niet veel verdien. Ik werk aan langlopende projecten en dat levert vooral plezier voor. Financieel is dat de slechtste keuze die ik kon maken.

Maar dat betekent dus niet dat iemand gratis mijn films moet ontwikkelen. Over een goede prijs moeten we gewoon even praten.

Mocht toch niemand interesse hebben... wat is de beste manier om bij ontwikkelen van zwartwit de temperatuur constant te houden? Zorgt het warmwaterbad van bijvoorbeeld de Jobo TBE voor een constante temperatuur? Dan moet je wel zelf het tankje kiepen en terugzetten. Is dat de beste methode?

Ik hoor het graag.

Shooter
    Medium Format
    Zorgt het warmwaterbad van bijvoorbeeld de Jobo TBE voor een constante temperatuur? Dan moet je wel zelf het tankje kiepen en terugzetten. Is dat de beste methode?
    Deze methode werkt prima als je een C41 film zo wilt ontwikkelen (37,8 graden C.)
    Voor een z/w film rond 20 graden C en een vergelijkende omgevingstemperatuur is de warmte capaciteit van water, in een zeg maar 500ml ontwikkeltank, voldoende om op 0,3 - 0,5 graden nauwkeurig te blijven gedurende het ontwikkel proces.

Misschien moeten we maar eens praten

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Shutter Monkey View Post
    wat is de beste manier om bij ontwikkelen van zwartwit de temperatuur constant te houden? Zorgt het warmwaterbad van bijvoorbeeld de Jobo TBE voor een constante temperatuur?
    Zorgen dat een uurtje van tevoren de doka op 20 'C is. Als Film, apparatuur, ontwikkelvloeistoffen en omgevingstemperatuur allemaal op 20 'C zijn, wat kan er dan nog van temperatuur veranderen?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Zorgen dat een uurtje van tevoren de doka op 20 'C is. Als Film, apparatuur, ontwikkelvloeistoffen en omgevingstemperatuur allemaal op 20 'C zijn, wat kan er dan nog van temperatuur veranderen?
    Het vanilleijsje...
    Sorry Wilbert... het is vrijdag...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm
    Bedankt voor de reacties. Helaas is er niemand die wil samenwerken. Ik had gehoopt op een mooie samenwerking met iemand die de kwaliteit van mijn negatieven naar een beter niveau kan brengen. Jammer, maar ik geef de moed niet op.

Veel plezier!

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik denk dat je hieruit mag concluderen dat we toch liever met onze eigen negatieven bezig zijn. Is ook niet zo verwonderlijk aangezien we (op een enkeling na misschien) gewoon geambitioneerde amateurs zijn...en in onze schaarse vrije tijd het optimale uit onze hobby willen halen en dan past het ontwikkelen van andermans filmpjes er niet in.
    harry

Release, the best you can do...

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Wellicht is het een goed idee contact op te nemen met de fotografieopleiding in Breda en aldaar een student te vinden die wat bij wil verdienen met het ontwikkelen van je films.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Shutter Monkey View Post
    Bedankt voor de reacties. Helaas is er niemand die wil samenwerken. Ik had gehoopt op een mooie samenwerking met iemand die de kwaliteit van mijn negatieven naar een beter niveau kan brengen. Jammer, maar ik geef de moed niet op.

Veel plezier!
    Normaliter zou ik je best van dienst willen zijn voor een redelijke prijs, maar mijn doka zal pas einde 2008 operationeel zijn. Als je zolang kunt wachten ...
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin