Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,563   Posts: 1,573,345   Online: 1043

Page 10 of 13 FirstFirst ... 45678910111213 LastLast
Results 91 to 100 of 123

Shooter
    4x5 Format
    Graag voor volgende:
    Angulon 90mm
    Angulon 120mm
    Xenar 150mm
    Symmar 240, 300, 360mm

Ook voor mijn Super Horseman 120mm (jaja, die doet ook 4x5") vind ik niets, waarschijnlijk omdat deze een rebranded lens is?

Al mijn andere lenzen zijn Rodenstock (die data heb ik) of iets exotischer.
    De data voor de Sironar lenzen heb ik.

De lenzen moeten nauwkeuriger omschreven worden. Zo bestaat er van de super angulon 90 mm een f=8 en f=5,6 versie en er zijn nieuwe gecoate en ongecoate versies.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Geert inderdaad ze staan er niet meer. Heb naar div backup's gekeken maar net die heb ik natuurlijk niet. Wel de sa's, de tele-arton,de ssHM en de ssxl's . Dat leert dat je er niet van uit moet gaan dat die bestanden altijd op internet blijven staan totdat je ze nodig hebt. Wel staat er bij www.thalmann.com dat er nogal wat kwaliteit variatie is in de angulon (niet super)

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Geert, polaroid wil echt niet bij 10 graden of minder. Heb dat zelf moeten ervaren :-( Er is natuurlijk wel een truck om pas later te ontwikkelen maar dat heeft ook zo zijn merites. Heb overigens wel een cassette zowel voor sheet als pak film

Harry, dan zijn wat mij betreft de rollen omgedraaid. Ik heb zelf geen ilford en weet niet hoe ik die moet ontwikkelen. Dus als iemand anders die beide verschaft ga ik wel mee.

Willie Jan, Dat is misschien wel de mooiste oplossing. Dan hebben we direct een positief beeld om te beoordelen. Ik verschaf dan de chemie. Zijn ze erg over de datum ? Heb je voldoende cassettes extra ? (5 stuks.)
    het is kodak ektachrom, datum 7-2002. Heeft wel altijd in de koelkast gelegen... 5 cassettes heb ik nog wel liggen.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jawel, maar ik vond ze daar niet. Waarschijnlijk heb ik een nieuwe bril nodig.G
    Dat is waarschijnlijk voordeliger dan nieuwe lenzen.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Dat is waarschijnlijk voordeliger dan nieuwe lenzen.
    Niet altijd, ik ben een notoir tweedehandsgebruiker.
    Ik heb naar 1 lens die me meer gekost heeft dan mijn huidige bril.

G

Shooter
    4x5 Format
    Jed, bedankt voor je perspectief uitleg. Zet alles weer goed op een rij. Ook goed dat het verhaal is ingebed in een kunst traditie.

Shooter
    Medium Format
    Ik kan bij een vriend 4 x 5 afdrukken
    misschien kan ik dan van iemand tegen kosten een neg mee nemen van een opname.???????????????????

ik kan deze vergroter ook overnemen
    het is een Beslar ?? M 45 met motorverstelling
    incl maskers en filters
    met obj schneider 150 mm componon S.
    is dit iets en wat zou het waard zijn

groetjes

ruud.

Shooter
    4x5 Format
    het is kodak ektachrom, datum 7-2002
    In ieder geval 5 jaar jonger dan wat oud spul wat ik zelf nog bewaar. Dat heeft overigens een flinke magenta zweem.

Shooter
    4x5 Format
    misschien kan ik dan van iemand tegen kosten een neg mee nemen van een opname.???????????????????
    Natuurlijk, kun je ze zelf ontwikkelen ? Maar ze kunnen ook hier ontwikkeld worden.

incl maskers en filters
    Dit is een goede vergroter en prima lens. Alleen schuiven deze dingen helaas richting vuilnisbak. Dus de prijs is daar een afspiegeling daarvan.
    Zelf heb ik 2 L1200's van de ondergang gered voor 250 euro/stuk. deze hebben closed loop licht en alle toeters en bellen. Ik heb ze maar in de opslag gedaan. Tegen de tijd dat de beeldenstorm voorbij is komt er ongetwijfeld iemand die ik daar heel blij mee kan maken. We moeten ons goed realiseren dat deze apparaten nooit meer economisch rendabel gemaakt kunnen gaan worden !

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Ruud View Post

incl maskers en filters

groetjes

ruud.
    Nou dat is echt wel een mooie vergroter. Ik dacht toch niet dat zo iets direct in de vuilnisbak terecht komt. Nou ja, ik ga niet dagelijks de vuilnisbakken na! Ook de lens kost toch nog aardig wat als je die nieuw moet kopen. Een mooie aanwinst als je van plan bent doka-werk te doen. En je kunt tot en met 4x5" gaan.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin