Discussions: 45,237 | Messages: 609,937 | Members: 29,967 | Online: 338 | Chatroom: 0
User Name:  Password:

"That is called grain. It is supposed to be there." -Flotsam

APUG search    RSS MOBILE
Customize Sidebar
SL66
Author: jmcd
32 view(s)
Gum-Silver Process
Author: Dwane
1145 view(s)
aj 12 + various things
Author: jnanian
663 view(s)
Kodak D-19
Author: Tom Hoskinson
972 view(s)
Go Back   APUG > APUG Nederlandse Forums > Algemene discussies > Door leden georganiseerde evenementen > KROEGMEETING NAJAAR 2007

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2007, 04:33 AM   #11 (permalink)

Willie Jan's Avatar

in het weekend van 19-20 is er een workshop lith printen bij pieter brueghel door wolfgang moersch. Een week eerder of later zou mij beter uitkomen....
(ik weet niet of er meer personen zijn die er heen gaan?)
Old 11-03-2007, 06:17 AM   #12 (permalink)
hka

hka's Avatar

Een week later zou mij ook beter passen.
In plaast van Polaroidmateriaal zou je ook papier kunnen gebruiken, dan is weliswaar het beeld negatief maar geeft wel een goede indruk van het perspektief. Eventueel door de scanner halen en omzetten is de andere optie...
Dit is mijn methode aangezien ik er al tijden rekening mee hou dat het Polaroid materiaal ook ophoudt te bestaan.

Release, the best you can do...
hka is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 11-03-2007, 07:15 AM   #13 (permalink)

Ik heb me ook ingeschreven voor de workshop lith in veghel op 19-1

voor mij of een week eerder of later

ruud.
Ruud is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 11-03-2007, 09:04 AM   #14 (permalink)

Lijkt mij ook leuk idee.

Op een ander forum werken ze met lijstjes.

1 Ruud
2 Willie-jan
3 Argus
4 Gary mulder
5 HKA
6 Jed Freudenthal
7 Daan 72
8 Obelix

Zo hebben we overzicht wie er allemaal interesse hebben.
Bedoeling is dan bij wijzigingen dit lijstje te kopiėren en dan in een nieuwe mail te zetten.

Welke datum wordt het nu precies?
obelix is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 11-04-2007, 04:42 AM   #15 (permalink)

zondag 27 is wat mij betreft ok. Tenzij er mensen zijn die moeite hebben met de zondagsrust. Dan is zaterdag ook goed. Voor diegene die ver moeten rijden is er op zondag 't minste verkeer op de weg, wat natuurlijk wel fijn is.

Als ik 't lijstje bekijk schat ik in dat meer dan de helft al de nodige ervaring heeft met een TC. En moeten we wat betreft programma daar rekening mee houden. Als iedereen zou kunnen aangeven wat hij of zij graag aan bod zou willen komen geeft dat misschien een handvat.
Zelf ben ik altijd zeer geinteresseert in 't eindresultaat. En vervolgens wat er voor nodig was om daartoe te komen. En vooral 't verhaal van de maker te horen.
gary mulder is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)

Old 11-04-2007, 05:32 AM   #16 (permalink)

Quote:
Originally Posted by gary mulder View Post
zondag 27 is wat mij betreft ok. Tenzij er mensen zijn die moeite hebben met de zondagsrust. Dan is zaterdag ook goed. Voor diegene die ver moeten rijden is er op zondag 't minste verkeer op de weg, wat natuurlijk wel fijn is.

Als ik 't lijstje bekijk schat ik in dat meer dan de helft al de nodige ervaring heeft met een TC. En moeten we wat betreft programma daar rekening mee houden. Als iedereen zou kunnen aangeven wat hij of zij graag aan bod zou willen komen geeft dat misschien een handvat.
Zelf ben ik altijd zeer geinteresseert in 't eindresultaat. En vervolgens wat er voor nodig was om daartoe te komen. En vooral 't verhaal van de maker te horen.
Ik geef de voorkeur aan zaterdag 26 januari . Op 27 januari is mijn dochter jarig en dat zou misschien wat proppen worden.

Jed
Jed Freudenthal is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 11-04-2007, 05:43 AM   #17 (permalink)

Zelf ben ik altijd zeer geinteresseert in 't eindresultaat. En vervolgens wat er voor nodig was om daartoe te komen. En vooral 't verhaal van de maker te horen.[/quote]

Ik denk dat de meesten geinteresseerd zijn in het eindresultaat. Dat komt op de kroegmeetings naar voren door fotos te bekijken. Nu zou het accent liggen om een foto te bespreken in de zin van 'hoe ben je tot dat resultaat gekomen en was dit resultaat ook zo bedoeld'.
Of, je zou het ook anders kunnen bekijken. Iemand neemt een foto mee, die niet aan zijn verwachtingen voldoet en vraagt om een antwoord hoe het wel zou kunnen (vooral voor beginners interessant).
En zo zijn er wel meer invalshoeken te bedenken. Maar al deze benaderingen zijn 'besprekingen', die binnenshuis worden gedaan. Goed bij slecht weer. Maar hoe te handelen als we 'naar buiten gaan'? Of moeten we een 'mooi weer' versie en een 'slecht weer' versie voorbereiden.

Jed
Jed Freudenthal is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 11-05-2007, 03:33 AM   #18 (permalink)
hka

hka's Avatar

De zaterdag (26ste) vind ik Oké.

Ervaringen met de TC wil nog niet zeggen dat je hem ook goed gebruikt dus voor menigeen (ondergetekende incluis) is dit wellicht toch een onderwerp dat de nodige interesse heeft.

Release, the best you can do...
hka is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 11-05-2007, 08:00 AM   #19 (permalink)

Als iedereen die belangstelling heeft even laat weten hoe die tegenover zaterdag 26 januari staat dan kunnen we dat hopelijk vast zetten.

We kunnen er ook een praktische doe dag van maken. Een motief kiezen en dan dat proberen te fotograferen. Dan kunnen we over elkaars schouder meekijken. Doordat film en camera gescheiden zijn kan iedereen die dat wil met wat belicht materiaal naar huis gaan. Zodat dat dan thuis ontwikkeld kan worden. Het is dus zaak om, als je die hebt, in ieder geval eigen film mee te nemen. In mijn doka kan ook als dat nodig is film in/uit cassettes gedaan kunnen worden.
Dat zou dan 6X7/6X9 (cm) 4 X 5 of 8 X 10 na gelang wat men prevaleerd.

Bij slecht weer zouden we met een stilleven kunnen spelen. Op het moment ben ik wat beperkt wat betreft flitslicht want de generator van mijn hoofd licht heeft de geest gegeven (6000w/s) daardoor zijn we beperkt tot 2 X 750 w/s wat verder wel genoeg is tot 4 X 5. Maar met 8 X 10 wordt dat toch wat krapjes.
gary mulder is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 11-05-2007, 09:26 AM   #20 (permalink)

Zaterdag 26 jan is OK voor mij

Gary s idee lijkt me prima
alle themas kunnen dan aan bod komen

ruud.
Ruud is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum

APUG.ORG Block Ads. (APUG Subscribers have the option of closing this block)

Contact Us - Advertise on APUG - Archive - Top - Site Terms - Forum Rules  

All times are GMT -5. The time now is 06:24 PM.

All Content Copyright © 2002-2008 Photocentric Ltd.   Search Engine Optimization by vBSEO APUG.ORG is a division of Photocentric Ltd.
This site is best viewed with a resolution of 1280x1024 (or higher), we recommend using